SAP Global
SAP MAG 19, sije�anj 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

2004: godina blog revolucije

Zahvaljujući aktualnim političkim pitanjima i nedostacima klasičnih medija, blog je postigao značajnu popularnost. Milijuni bloggera koriste jednostavnost tehnologije kako bi promovirali svoje ideje

Piše: Robert Gelo robert@prospekto.com.hr

Demografija bloga
Životna dob Broj kreiranih blogova Postotak
10-12 55.500 1,3 %
13-19 2,120.000 51,5 %
20-29 1,630.000 39,6 %
30-39 241.000 5,8 %
40-49 41.700 1,0 %
50-59 18.500 0,4 %
60-69 13.900 0,3 %
Total 4,120.000 100 %
Izvor: Perseus Development Corp.

Godina koja je upravo prošla, 2004., bila je znakovita za mnoge čimbenike informacijsko-telekomunikacijskog tržišta, no jedan među njima posebno se istaknuo. Blog ili Web log tokom prošle godine dobio je veliku popularnost

Pokazatelj popularnosti bloga jesu i rezultati najnovijeg (drugog po redu) istraživanja tvrtke Merriam-Webster prema kojima je upravo taj pojam bio najpopularniji kod pretraživanja njihova online rječnika u 2004. Taj pojam inače dosad nije bio uvrštavan u tiskano izdanje njihova rječnika, najavljeno je da će novo izdanje sadržavati definiciju bloga. Razlog takvoj popularnosti jest angažiranost promatrača proteklih predsjedničkih izbora u SAD. Naime, za vrijeme tih izbora povele su se brojne online rasprave o aktualnim događajima, a kao medij za takvu intenzivnu i interaktivnu komunikaciju poslužila je web aplikacija koju su od milja nazvali blog. Na taj način srušena je blokada konvencionalnih medija koji u najmanju ruku nisu imali sluha za pojedine stavove.

Online demokracija

Po svojoj definiciji blog se sastoji od periodičnih postova na zajedničkoj web stranici, koje može čitati ili slati bilo koji korisnik koji putem browsera otvori taj URL, naravno ukoliko je to omogućeno od strane administratora sitea. Postovi se obično objavljuju po kronološkom redu (najnoviji na vrhu), s time da nose oznaku datuma i vremena kada su objavljeni. Kao po definiciji jednostavan alat, blog je pogodan za masovnu uporabu jer se njime mogu služiti i oni koji nisu vješti s informacijskim tehnologijama. Zbog takve pristupačnosti su se u čitavom svijetu stvorile zajednice bloggera koji u svakome trenutku razmjenjuju mišljenja i informacije putem interneta, a nazivaju se blogosphere.

Merriam-Websterova top 10 ljestvica za 2004.

1. blog

2. incumbent

3. electoral

4. insurgent

5. hurricane

6. cicada

7. peloton

8. partisan

9. sovereignty

10. defenestration

Iako je u 2004. blog stekao popularnost na valu aktualne politike, on se može pojavljivati u različitim oblicima. Osim u obliku foruma blog naime postoji u obliku osobnog dnevnika, kada ga održava samo jedan korisnik, a čak se koristi i za medijske i korporativne kampanje. .

Zanimljivo je da su top 10 ljestvicom Merriam-Webstera dominirali politički pojmovi. Naime među najpopularnijim upitima našli su se pojmovi "incumbent", "electoral", "insurgent", "partisan", "sovereignty" i "defenestration". U top 10 ljestvici još su se našli pojmovi "hurricane", "cicada" i "peloton". Inače, u 2003. godini najpopularniji upit na Merriam-Websteru bio je "democracy".

Popularnost bloga nezaustavljivo raste

Prema procjenama analitičke kuće Technorati, u posljednjih 18 mjeseci, broj blogova (odnosno veličina blogsphere područja) udvostručavao se u prosjeku svakih pet i pol mjeseci. Prema njihovim procjenama broj blogova u ovome je trenutku premašio 4,8 milijuna od čega se redovito održava tek oko jedne četvrtine. Za usporedbu, u lipnju 2003. broj blogova bio je procijenjen na 500 tisuća.

Postoje i optimističnije procjene, pa je kuća za pretraživanje blogova PubSub Concepts procijenila da se njihov broj popeo na više od 6,5 milijuna dok u Perseus Developmentu smatraju da već ima oko deset milijuna blogova od kojih većina više nije aktivna.

Merriam-Websterova definicija bloga

"a Web site that contains an online personal journal with reflections, comments, and often hyperlinks provided by the writer."

(web stranice koje sadržavaju online osobne bilješke s mislima, komentarima i u velikom broju slučajevima hiperlinkovima koje unosi autor)

No sve to predstavlja tek mali dio svjetskog web prostora: prema procjeni kuće HitWise posjeta najpopularnijim blog siteovima predstavlja tek 0,0051 posto ukupnog dnevnog web prometa.

Kuća Pew Internet & American Life pak procjenjuje da se svakih 5,8 sekunda negdje u svijetu stvara novi blog, što iznosi petnaestak tisuća novih blogova svakoga dana. Oni također procjenjuju da je 11 posto korisnika Interneta (pedesetak milijuna ljudi) redovito prati blogove.

U najvećem broju slučajeva, prema procjeni Perseus Developmenta, autori blogova spadaju u dobne skupine između 13 i 19 godina te 20 i 29 godina starosti.

Info:

http://www.merriam-webster.com/

http://www.merriam-webster.com/info/04words.htm

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum