SAP Global
SAP MAG 19, sije�anj 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

e-business trendovi za 2005.

Na elektroničko poslovanje u novoj godini ponajviše će utjecati novu oblici distribucije sadržaja te alternativni načini oglašavanja i maloprodaje

Top ljestvica za 2005.

  • Alternativno reklamiranje
  • RSS
  • Promjene u AOL-ovom poslovnom modelu
  • Televizija na zahtjev (on-demand TV)
  • Bežični širokopojasni Internet
  • RFID
  • VoIP
  • Linux
  • Maloprodaja kroz više kanala (cross-channel retailing)
  • IT sigurnost
  • U svojoj nedavnoj analizi stručnjaci iz kuće eMarketer napravili su popis od deset stavki koje će najviše utjecati na trendove elektroničkog poslovanja (e-businessa) u novoj 2005. godini. Ovakva istraživanja na samom početku godine vrlo su popularna među informatičkim profesionalcima jer relativno točno prognoziraju što ih čeka u slijedećih dvanaest mjeseci.

    Distribucija informacija

    Za ovu su godinu u eMarketeru predvidjeli da će većina najvažnijih trendova imati veze s distribucijom informacija. Na primjer, u vrhu ljestvice (drugo mjesto) je RSS (rich site summary ili real simple syndication, ovisno o tome kako čitate kraticu), sustav za distribuciju aktualnih informacija između više web siteova. Uz RSS koncepciju vezan je i XML format koji će, prema direktoru za istraživanja u eMarketeru Noahu Elkinu prevladavati među standardima za distribuciju informacija. Prema Elkinu, najvažnija uloga RSS-a u 2005. godini biti će isporuka ciljanih (ili kontekstualnih) reklama.

    Na prvom su mjestu ipak alternativni oblici reklamiranja. I dalje će dominirati paid search koncepcija koja se provodi na tražilicama (forsiranje određenih rezultata pretraživanja Interneta). Problem je po eMarketeru u tome što televizijske reklame gube na vrijednosti zbog sve veće uporabe diigtalnih video snimača (DVR) koji ih naprosto preskaču, pa oglašivačka industrija mora pronaći alternativne metode, prvenstveno online oglašavanje, što potvrđuje analitičar David Hallerman. eMarketer zbog toga za 2005. predviđa 27-postotni porast oglašavanja u obogaćenim medijima (rich media) i 21-postotni porast online oglašavanja općenito. Pored toga, oglašivači će forsirati Internet kao sredstvo za word-of-mouth odnosno propagandu putem usmene predaje.

    Izbacivanje reklama iz TV programa

    Uz ovaj je trend povezan i porast on-demand televizije (četvrto mjesto) koja će dovesti do toga da će sve manji broj gledatelja biti prisiljen gledati reklame (DVR-ovi ih naprosto neće snimiti) pa će oglašivači morati pronaći nove načine za pristup publici.

    Treće mjesto na eMarketerovoj ljestvici zauzimaju promjene u poslovanju ISP tvrtke AOL, što se ponajviše odnosi na američko tržište. AOL je naime u posljednje dvije godine izgubio čak četiri milijuna korisnika zbog opadanja popularnosti dial-up usluge. Zbog toga će ta tvrtka koja još uvijek ima značajnu ulogu na ISP tržištu tokom 2005. forsirati online oglašavanje i pokušati podići njegov 11-postotni udio iz 2004. na 20 posto u 2005.

    Analitičari prognoziraju da će konačno zaživjeti i širokopojasni bežični Internet (peto mjesto) i tako donijeti nove mogućnosti za elektroničko poslovanje te za isporuku multimedijalnog sadržaja. Veću popularnost će primjerice steći streaming televizijskog programa na mobilne telefone i druge prijenosne uređaje. Taj trend očito donosi nove mogućnosti ali i izazove telekomunikacijskim operaterima.

    RFID i VoIP

    Na eMarketerovovoj top ljestvici ističe se i RFID (radio-frequency identification) tehnologija o kojoj se već dulje vrijeme govori no još nije zaživjela u punoj mjeri. Uspješne eksperimente u RFID-om u uvjetima stvarnog poslovanja već su proveli maloprodajni lanci Metro i Wal-Mart. Trgovačke kompanije tokom 2004. godine su u RFID oznake uložile oko 250 milijuna američkih dolara. Tokom slijedećih nekoliko godina samo Wal-Mart će u RFID tehnologiju uložiti oko tri milijarde dolara.

    eMarketerov analitičar Steve Butler prognozira da će još jedan vid internetske komunikacije, VoIP (voice over internet protocol), doživjeti značajno veći porast u odnosu na 2004. on objašnjava da su tvrtke u 2004. godini uglavnom pokušavale shvatiti što je to VoIP i koje prednosti on donosi.

    U 2005. će biti zabilježen i značajan porast Linuxa, pogotovu u segmentu poslužiteljskih (serverskih) softverskih platformi. Predviđeno je naime da će se tokom ove godine dogoditi snažan ciklus nabavke novih poslužitelja pa će na tom "valu" jahati i Linux koji se pokazuje kao racionalan izbor ne samo u kontekstu poslužitelja već i osobnih računala i softverskih aplikacija. Uostalom, IDC prognozira stabilan godišnji porast Linuxa od prosječno 26 posto između u razdoblju od 2003. do 2008. godine.

    Pri kraju ljestvice nalaze se cross-channel maloprodaja u kojoj će sve više mjesta dobivati online prodaja kao nadopuna klasičnoj prodaji u trgovinama te pitanje IT sigurnosti u koju će biti ulagano više nego ikada dosad. [rg]

     

     
     

    Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum