SAP Global
SAP MAG 20, velja�a 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Metro Group počeo zarađivati od RFID tehnologije

Tvrtka Metro, treći najveći maloprodajni lanac u svijetu, objavila je kako joj je početna implementacija RFID sustava omogućila smanjenje troškova i poboljšanje operacija

Izvor: RFID journal


Središnji ured Metro grupe
u Duesseldorfu
 

Treći po veličini maloprodajni lanac u svijetu, Metro Group, već je počeo uviđati konkretne koristi od uvođenje RFID sustava. Njemačka je grupacija u studenome 2004. započela s prvom fazom implementacije RFID rješenja u sustavu nabave, a sada objavljuje kako će tokom ožujka započeti s uvođenjem RFID funkcionalnosti na novim lokacijama.

Prva faza implementacije RFID rješenja u Metrou uključuje praćenje ulaznih i izlaznih pošiljaka te automatsko poravnanje pošiljaka s dokumentacijom u sklopu triju maloprodajnih odjela. Do sada je dvadesetak dobavljača sa širokom ponudom započelo isporučivati proizvode s RFID oznakama na temelju čega tvrtka već zapaža značajne benefite koje pruža korištenje ove tehnologije.

Osposobljavanje dobavljača

"Već sada primjećujemo ubrzanje istovara i primanja kod RFID pošiljaka koje dosiže petnaest do dvadeset minuta po kamionu, a osim toga omogućeno nam je trenutno prepoznavanje i eliminacija slabih točaka u rukovođenju", kaže Gerd Wolfram, direktor za IT strategiju, kupovne i razvojne usluge u tvrtki MGI Metro Group Information Technology. To je podružnica Metroa koja kompaniji pruža informatičke usluge.

U Metrou tvrde kako će se do kraja 2005. broj dobavljača koji rade na RFID rješenju popeti na stotinjak, a uporaba te tehnologije proširit će se i na malu ambalažu. U 2006. broj RFID dobavljača trebao bi se popeti na oko tri stotine, što će iznositi 60 do 80 posto njihovog ukupnog prihoda.

Metro je već integrirao RFID rješenje s postojećim informatičkim aplikacijama na kojima vodi poslovanje. Na taj način se RFID označene palete automatski registriraju na njihovom shipping portalu. Svaka paleta odašilje svoju oznaku na lokalni poslužitelj putem LAN mreže. Broj oznake, koji funkcionira kao serial shipping container code (SSCC) uspoređuje se s EDI (electronic data interchange – standard za razmjenu trgovačkih dokumenata, op. ur.) podacima iz sustava za upravljanje robom na središnjem poslužitelju. Ukoliko dođe do nesuglasja između sadržaja pošiljke i EDI dokumentacije, ili pogreške pri očitavanju RFID oznake, pošiljka se ili briše ili stornira.

Prelazak na drugu generaciju

Metro trenutno koristi RFID oznake napravljene prema Philipsovom UCODE 1.19 dizajnu no najavljuje spremnost za čim skoriji prelazak na EPC (electronic product code) Class 1 Generation 2 oznake. "Počet ćemo ih koristiti u drugoj polovici 2005", kaže Wolfram. Metrou još ostaje donijeti odluku o načinu prelaska na opremu druge generacije.

U ovome trenutku Metroova Cash & Carry podružnica u jedan distributivni centar i dvije trgovine prima RFID isporuke prehrambenih proizvoda i ostalih proizvoda od dvanaest dobavljača. Kaufhof, član Metro grupe, u pet distributivnih centara prima pošiljke označene RFID oznakama od triju dobavljača odjeće i obuće. Metroova hipermarket divizija Real dobiva RFID označene namirnice četiriju dobavljača u tri distributivna centra i šalje ih u jedanaest RFID osposobljenih trgovina.

Obzirom da Metro dostavlja RFID pošiljke u svoja tri različita maloprodajna lanca, tvrtka razvija čitav niz konfiguracija kako bi postigla stalne rezultate čitanja oznaka kod različitih implementacija. Metroovi RFID portali (čitači) zasad su u fazi razvoja no pokazuju različite rezultate čitanja oznaka koji ovise o dizajnu portala i robi koja se obrađuje.

Pošiljke koje dolaze u skladišta i čitaju se u sklopu jednog portala imaju 99-postotnu stopu uspješnog očitavanja. Ista je stopa izmjerena u čitanju robe upakirane u kutije u tegljaču koji prolazi kroz RFID portal. Na portalima smještenim u prostor istovara namijenjenima praćenju paleta stope su varirale ali su također dosizale 99 posto. No, kako priznaje Wolfram, tokom razvoja tih portala Metro je morao uložiti velik rad u njihovo testiranje kako bi podigao stopu očitavanja RFID oznaka.

Unatoč teškoćama, tvrtka smatra da će biti u stanju vrlo brzo replicirati RFID konfiguracije na novim lokacijama. "Tokom prve faze trebalo nam je do četiri mjeseca za podizanje RFID portala, a u to su ulazila testiranja u našem inovacijskom središtu", kaže Wolfram. "Tokom ožujka moći ćemo replicirati i montirati portal u jednome danu".

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum