SAP Global
SAP MAG 21, o�ujak 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Njemačka željeznica prelazi na Linux

Najveća dosad zabilježena migracija na Linux događa se u Njemačkoj. Oko 55 tisuća korisnika u sustavu tamošnje nacionalne željezničke kompanije prešlo je na novu softversku platformu

Piše: Robert Gelo, robert@prospekto.com.hr

Deutsche Bahn Aktiengesellschaft, tako naime u originalu glasi ime dioničkog društva koje obavlja uslugu željezničkog prijevoza u Njemačkoj, objavio je u veljači da je 55 tisuća njihovih djelatnika, korisnika Lotus Notes alata, uspješno prešlo na open source platformu. DB ovaj događaj skromno opisuje kao tek prvi korak u posvemašnjoj migraciji kompanije na Linux operativni sustav što bi trebalo donijeti stalnu uštedu u troškovima, veću fleksibilnost i integraciju.

Lotus Notes korisnici u njemačkim željeznicama sada rade na IBM-ovim eServer zSeries 990 poslužiteljima koji rade na SuSE Linux Enterprise Server Version 8 operativnom sustavu. Spomenutih 55 tisuća korisnika radi na otprilike 5,500 baza podataka koje sadržavaju ukupno 6,5 terabajta podataka.

Vozni red na open sourceu

U prve korake migracije njemačkih željeznica prema open source rješenju spada i prebacivanje izuzetno bitnog sustava reda vožnje s HP-ovog Non-Stop rješenja na Linux. Najavljeno je da će se s UNIX-a na Linux prebaciti i SAP aplikacije, uključujući i Sales koji podržava (i) itekako kritičan sustav prodaje voznih karata. Krajem 2005. godine na Linuxu bi trebali završiti i ostali kritični sustavi njemačkih željeznica uključujući baze podataka, aplikacijske, web i mail poslužitelje i mrežnu infrastrukturu.

Deutsche Bahn je odluku o dosad najvećoj migraciji neke organizacije na Linux donio 2004. godine, a već do studenoga iste godine već polovica od ukupno 300 poslužitelja u toj tvrtki prebačeno je na novu softversku platformu.

Implementaciju Linuxa provodi tvrtka DB Systems koja je unutar grupacije zadužena za IT usluge, a nadzor implementacije i isporuku najvećeg dijela hardvera obavlja IBM.

Linux na mainframeu

"Naš je zadatak razvoj i isporuka ekonomične IT usluge njemačkim željeznicama", izjavio je povodom migracije Detlef Exner, direktor proizvodnje DB Systemsa. "Linux je ključan element naše strategije i 'tečan' proces migracije našeg mainframe baziranog Lotus Notes sustava jasan je znak da će čitav projekt biti uspješan".

Exner se osvrnuo i na prihvaćenost novog informacijskog rješenja među samim djelatnicima njemačkih željeznica. "Naši su djelatnici s entuzijazmom dočekali oduku (o migraciji na Linux, op. ur.) i s dobrom voljom izvode migraciju", kaže on. "Naravno, bilo je potrebno određeno vrijeme za privikavanje na nove sustave no prihvaćanje se dogodilo veoma brzo".

Zanimljiva je i uloga IBM-a koji je u ovom projektu sudjelovao najvećim dijelom s uslugama i ekspertizom potrebnom za migraciju na novu platformu. IBM doduše jest isporučio značajnu količinu hardvera, no najveći dio prihoda u ovom slučaju dolazi od aplikacija (Lotus Notes), podsustava i konzultantskih usluga, što i jest u skladu s novom globalnom strategijom te tvrtke. IBM je ujedno nastavio s mainframe koncepcijom kojoj spajanje s Linuxom donosi sve značajnije prihode.

Sve je počelo s Muenchenom

Nova njemačka open source migracija zasjenila je dosad najpoznatiji linuxaški "slučaj". Dosad se naime kao ilustrativni primjer priklanjanja javnog sektora open source koncepciji ponajviše spominjala odluka minhenske gradske uprave o prelasku s Microsoftovih Windowsa na rješenje temeljeno na Linux softverskoj platformi koja je donesena još u svibnju 2003. Muenchen, treći po veličini grad u Njemačkoj, u svojoj javnoj upravi upošljava oko 14 tisuća djelatnika koji se sada privikavaju radu u office aplikacijama otvorenog koda, u okružju Linux operativnog sustava. Kao u slučaju njemačkih željeznica, rješenje za minhensku gradsku upravu postavljaju IBM i SuSE. Kao glavne razloge prelaska na Linux minhenski gradski očevi navode niže nabavne troškove i veću neovisnost dobavljača softvera.

© grafike: Deutsche Bahn AG

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum