SAP Global
SAP MAG 23, svibanj 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Kako od bloga napraviti business

Blog nije samo najnoviji sociološki fenomen. Kao sredstvo komunikacije on naime može postati vrlo učinkoviti poslovni alat


Riječ weblog prvi put je
upotrijebio Jorn Barger
u prosincu 1997. (kliknite na sliku
za njeno uvećanje)

Piše: Robert Gelo robert@prospekto.com.hr

Blog ili web log: dosad je bio poznat "samo" kao novo sredstvo za izražavanje: putem Interneta korisnici mogu vrlo jednostavno i učinkovito objavljivati svoje politička mišljenja, intimne dnevnike ili razmjenjivati iskustva s istomišljenicima. No u posljednje vrijeme blog se pokazao i kao vrlo jednostavan alat koji omogućava objavljivanje sadržaja, pa čak i uspostavljanje web trgovine bez potrebnog stručnog informatičkog znanja. To posebno vrijedi za male kompanije koje nemaju sredstva za implementaciju i održavanje naprednih web portala.

Blog je ujedno i jeftino sredstvo za oglašavanje i može prodrijeti do korisnika koji možda neće reagirati na klasičnu (čitaj skupu i tromu) reklamu.

Blog za neznalice

Zbog toga je američka autorica Susannah Gardner u ožujku objavila knjigu "Buzz Marketing with Blogs for Dummies" (ili u slobodnom prijevodu "marketing uz pomoć bloga usmenom predajom za neznalice") u kojoj je opisala kako se ovaj alat može iskoristiti kao vrlo jeftin pokretač poslovanja.

"Blog je novi marketinški alat kojega možemo dodati tradicionalnom setu marketinških strategija", kaže Gardner. "On vam daje mogućnost izravne neformalne komunikacije s korisnicima, možete brzo reagirati i zadržati učestalost komunikacije na tjednim pa čak i dnevnim osnovama. To ne možete napraviti klasičnom reklamnom kampanjom".

CMS za neznalice

Blog se pokazuje i kao vrlo jednostavan i jeftin CMS (content management system) kojega se može koristiti za učestalu aktualizaciju sadržaja na siteovima. Jedan od primjera kojega navodi magazin E-commerce Guide jest lokalni list iz Teksasa u SAD, Desert Mountain Times koji se služi vrlo jeftinom uslugom Blogtex. Oni, naime očito ne mogu sebi priuštiti skupi CMS softver koji bi trebao raditi u kombinaciji s poslužiteljem i bazama podataka pa su se odlučili na blog site koji izvana izgleda poput online inačice dnevne novine. Taj je napor urodio ne pretjerano atraktivnim ali ipak učinkovitim web siteom.

"To je prirodan alat za objavljivanje lokalne novine na Internetu", kaže Todd Jagger, vlasnik kompanije Blogtex koja za mjesečnu naknadu od petnaestak američkih dolara udomljuje blog siteove poput ovoga kojega vodi Desert Mountain Times.

"Oni tako ne moraju upošljavati IT stručnjaka, a opet su odmah dobili alat za pretraživanje čitavog sitea pomoću datuma i ključnih riječi pa korisnici mogu pregledavati stare brojeve. To je idealno za arhiviranje sadržaja bez potrebe za instalacijom baza podataka".

Posao cvjeta usred pustinje

Dobar primjer mogućnosti koje za poslovanje pružaju Internet i blog daje upravo tvrtka Blogtex koja djeluje u Texasu, u Fort Davisu, ruralnom području udaljenom od poslovnih tokova. U toj regiji male tvrtke se u velikoj mjeri oslanjaju upravo na Internet koji ih spaja s ostatkom svijeta i omogućava svakodnevnu poslovnu komunikaciju, bez obzira na udaljenost.

"Najbolje ću vam opisati koliko smo udaljeni ako kažem da je najbliža Wal-Mart trgovina smještena 150 milja (241 km, op. a.) od nas", duhovito primjećuje Jagger.

Koji servis odabrati?

Kada mala tvrtka odlučuje o načinu na koji će postaviti i održavati svoj site obično potrebno je odabrati "paket" koji će najbolje odgovarati njenim potrebama i mogućnostima. Za male tvrtke preporučljivo je korištenje hosted siteova odnosno iznajmljivanje prostora na poslužiteljima.

Korištenjem hosted siteova male trtke mogu vrlo brzo i bez velikih troškova pokrenuti vlastito web mjesto koje će odmah moći ažurirati, bez potrebe za angažiranjem IT profesional(a)ca. Korisnik hosted sitea može vrlo jednostavno odrediti izgled svojih internetskih stranica tako što će odabrati neki od ponuđenih templatea odnosno gotovih predložaka.

No hosted site podrazumijeva i velika ograničenja jer korisnik možda neće moći pratiti razvoj svog poslovanja novim osobinama i funkcionalnostima koje će mu u tom trenutku trebati. Takvi servisi naime nude samo ograničen broj predložaka i funkcionalnosti. Oni koji žele svoj site dodatno “skrojiti” morat će ipak angažirati IT stručnjaka. Drugim riječima morat će postaviti svoj site “od nule” umjesto da bira između gotovih “paketa”.

Statistike bloga

No na kakvo tržište mogu računati kompanije koje koriste blog? Blog je očito vrlo teško izmjeriti, no danas se smatra da je na Internetu aktivno preko 25 milijuna blogova i između pet i deset milijuna aktivnih bloggera. Za ilustraciju porasta broja bloggera u svijetu dovoljno je navesti da je još krajem 2004. procijenjeno da je u svijetu djelovalo oko četiri milijuna bloggera koji su svakoga dana objavljivali oko 400 tisuća tekstova.

Isto tako, procjenjuje se da se danas oko pet tisuća kompanija koristi blogom na ovaj ili onaj način – bilo za unutarnje ili vanjske potrebe, kao alat za kolaboraciju, knowledge management (upravljanje znanjem) ili za odnose s javnošću.

Info:

§         Buzz Marketing with Blogs for Dummies: http://www.buzzmarketingwithblogs.com

§         Desert Mountain Times: http://www.dmtimes.net

§         Blogtex: http://www.blogtex.com

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum