SAP Global
SAP MAG 23, svibanj 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

SAP novosti

Marko Biljan: javni sektor u prvom planu | Najavljena nova inačica rješenja mySAP CRM | SAP prijavio 11-postotni porast profita u 1. tromjesečju | Downloadirajte mozak na super računalo | Roboti koji se repliciraju! | IBM: 13 tisuća otkaza

 

Marko Biljan: javni sektor u prvom planu

Razgovarali smo s Markom Biljanom, novim direktorom marketinga i odnosa s javnošću u tvrtki SAP d.o.o. koji je na novo radno mjesto došao s iskustvom višegodišnjeg rada u tvrtki

Novi direktor marketinga i odnosa s javnošću u tvrtki SAP d.o.o. Marko Biljan preuzeo je mjesto od umjesto Sergeja Lugovića koji je navedenu funkciju obnašao od 2001. godine. Marko je na novu poziciju došao sa značajnim iskustvom višegodišnjeg rada u SAP-u, a osim formalnog obrazovanja stekao je i posebna znanja u sklopu profesionalne edukacije. Studirao je ekonomiju na zagrebačkom sveučilištu i diplomirao na kolegiju Upravljački informatički sustavi, ne slučajno s naslovnom diplomskom radnjom "SAP kao podrška managementu u telekomunikacijskim tvrtkama". Potom je sredinom 2004. godine stekao diplomu na CBA - Business School. Suosnivač je i dopredsjednik Hrvatskog paintball saveza te član domaćeg udruženja PR profesionalaca HUOJ. Tečno govori engleski, njemački te slovenski jezik.

§         Navedite vaše poslovne prioritete u 2005. godini?

Ako govorimo o prioritetima SAP-a za ovu godinu, onda je to prvenstveno jača i prodornija aktivacija oko javnog sektora kao i javnih servisa, zatim financijski sektor te zadnje ali ne najmanje važno približavanje naših rješenja segmentu malih i srednjih tvrtki. Svojim prioritetima u tom segmentu smatram prvenstveno koordiniranje aktivnosti u skladu sa zahtjevima prodaje. Pozicija SAP-a koja je u zadnje četiri godine pomno građena spada među stečevine Sergeja Lugovića, koju namjeravam nastaviti. Naime, pobornik sam teze kako toplu vodu ne treba ponovno izmišljati ali jednako tako namjeravam u priču oko SAP-a ugraditi dio svojih ideja. Jedna od njih je pozicioniranje SAP-a kao "partnera-savjetnika od povjerenja", s obzirom na proces približavanja Hrvatske EU. Smatram kako SAP, kao globalna korporacija, ima snage želje i znanja pomoći hrvatskom gospodarstvu u transformaciji prema zakonitostima tržišta koji vladaju na području 25 zemalja članica EU. Konkretni koraci u tom smjeru moći će se ubrzo i vidjeti.

§       Koje značajne događaje pripremate za 2005. godinu?

Neki od najznačajnijih događaja koje ćemo pripremiti do kraja ove godine odnositi će se na zacrtane smjerove koje smo si postavili. Jedan od njih svakako će biti i The Best of SAP World Tour, događaj koji će jednu od svjetskih stanica imati baš u Zagrebu. Nadalje, događaji edukativne prirode, koji imaju za cilj demistificirati pretpristupne EU fondove, jer pozitivni primjeri zemalja u okruženju pokazuju značaj upravo takvih događaja.

§       Što su posebnosti rada u tvrtki koja nudi poslovni softver, na koji način približiti tu vrlo specifičnu temu najširoj publici, ali i ciljanim korisnicima?

Ta je tema izazovna zbog same činjenice neopipiljivosti softvera. Postoji jedna dobra usporedba sa automobilom, u kojoj su svi dijelovi softvera zapravo dijelovi neophodni za adekvatno služenje automobilom. Jednako tako, približavanje softvera širokoj publici i ciljanim korisnicima sastoji se u razumijevanju potreba ciljane skupine. Naša je sreća što SAP-ova rješenja zadiru u sve industrije i postoje rješenja namijenjena svakoj industriji. Stoga, fokusirani pristup korisničkim potrebama, ali i približavanje softvera najširoj publici, prvenstveno kroz brand, mora osigurati najširu prepoznatljivost i istaknuti vrijednosti koje su lake za razumijevanje, ali s druge strane iza tih vrijednosti mora stajati kvaliteta. S takvim predispozicijama lakše će biti najširoj publici predstaviti značaj koji softver ima u današnjem poslovanju, kako velikih tako i malih tvrtki.

§       Koji je vid promocije prema vašem iskustvu učinkovitiji – izravno reklamiranje kroz oglase ili neizravna promocija putem primjerice organizacije događaja?

Kada govorimo o načinu promocije, smatram kako je kombinacija svih elemenata marketinga, dakle stanoviti mix, poželjna, pouzdana te provjerena taktika u predstavljanju SAP-ovih rješenja i same tvrtke.

§       Najavili ste da ćete djelovati i na regionalnoj razini, dakle izvan Hrvatske – o kojim se projektima konkretno radi?

Što se tiče projekata na regionalnoj razini, naša su nastojanja da one koji su se pokazali kao uspješni u Hrvatskoj, plasiramo i u susjedne zemlje. U ovom trenutku ne mogu govoriti o konkretnim projektima, ali mogu kazati kako je SAP-ova inicijativa nagrađivanja najboljih novinarskih uradaka u Hrvatskoj naišla na pozitivne reakcije kod susjeda.

§       U čemu je razlika između poslova marketinga i odnosa s javnošću?

Kada radite u ovako velikoj obitelji, kao što je SAP-ova, onda je razlika doista velika, no međutim s obzirom na veličinu hrvatskog tržišta i na broj zaposlenih u SAP-u u Zagrebu logično je da su ove dvije funkcije spojene u jednu. Naravno, to ne znači da sve poslove i zadatke obavljam sam, jer iza mene stoji dobro uigrana i sposobna ekipa pojedinaca i tvrtki bez kojih bi moj posao bio nezamisliv. Kad govorimo o razlici teško ju je striktno odijeliti jer se marketing i odnosi s javnošću međusobno nadopunjuju i vezani su, usudio bih se reći pupčanom vrpcom. Dakle, smatram kako u mom poslu između ovih dviju funkcija ima više zajedničkih i dodirnih točaka nego što se to na prvi pogled čini.

§       Izvan posla bavite se sportom, na koji način vam to iskustvo pomaže u svakodnevnim radnim zadacima?

Evo jedne klišeizirane izjave: U zdravom tijelu zdrav duh. Naime, kada smo moj prijatelj i ja počeli sa paintballom, imali smo na umu samo jedno a to je dobro druženje i zabava. No međutim kako je to preraslo u ozbiljan posao, koji je privlačio sve više i više ljudi, tako smo i mi to komercijlizirali, želeći svima približiti taj sport. Kao i u svakom drugom sportu, to je način opuštanja i rješavanja stresa koji je neminovan sudionik današnje poslovne utakmice. Stoga, sportski su trenuci, bez obzira radi li se o jedrenju ili paintballu, momenti iznimnog opuštanja i punjenja baterija koje se ionako previše troše radnim danom.

povratak   

Najavljena nova inačica rješenja mySAP CRM

Tvrtka SAP AG je u sklopu konferencija SAPPHIRE 05 u Bostonu SAD objavila dovršetak nove inačice rješenja mySAP CRM ( Customer Relationship Management ), poslovnog softvera namijenjenog upravljanju odnosa s korisnicima. MySAP CRM 2005 uključivat će poboljšane funkcionalnosti rješenja u industrijama telekomunikacija, financijskih usluga i u javnom sektoru.

MySAP CRM 2005 funkcionira na SAP NetWeaver platformi i uključuje grafički pregled analize poslovnih podataka. Naglasak je stavljen na pomoć korisnicima u smislu cjelokupnog pogleda na sve relevantne informacije koje se odnose na različite sustave u organizaciji kako bi se pomoglo stjecanju potpunog uvida za potrebe donošenja odluka i suradnje različitih dijelova sustava.

Nova inačica posebno je usmjerena na ključne industrijske osobine kao što su service managemet , marketing resource management i mobile sales for handhelds .

MySAP CRM 2005 biti će globalno dostupan tokom listopada 2005. godine.

povratak

 

SAP prijavio 11-postotni porast profita u 1. tromjesečju

Tvrtka SAP AG, najveći svjetski dobavljač poslovnog softvera, u svom je financijskom izvješću za prvo tromjesečje tekuće poslovne godine prijavio porast dobiti od 11 posto. Razlog ovakvom povećanju dobiti leži prije svega u povećanju udjela na tržištima dalekog istoka i obaju Amerika.

U tromjesečju završenom 31. ožujka SAP je zabilježio neto prihod od 254 milijuna eura, dok je u istom razdoblju 2004. imao neto prihod od 229 milijuna eura. Taj je rezultat nadmašio i optimistična očekivanja analitičara koji su prognozirali da će neto prihod iznositi 252 milijuna eura.

Prihod od pridaje licenci porastao je 17 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, s 370 milijuna eura na 434 milijuna. Prognoze analitičara ovdje su nadmašene u još većoj mjeri jer su predviđali da će se taj iznos kretati oko 414 milijuna eura.

povratak

 

Downloadirajte mozak na super računalo


Ian Pearson, direktor odjela za futurologiju tvrtke British Telecom, ovih je dana na zanimljiv način progovorio o bliskoj nam informatičkoj budućnosti – u britanskim novinama Observer. “Smatram da ćemo do 2020. biti u stanju napraviti svjesno računalo s nadljudskom inteligencijom”, kazao je.

Pored toga, smatra da će za 45 godina biti moguće snimiti ljudsku svijest na super računalo. Tako će se nove generacije moći okoristiti računalima na taj način što će sebi omogućiti virtualnu besmrtnost.

“Ako nacrtamo vremenski slijed, realistično je očekivati da će 2050. ljudi moći downloadati svoju svijest na stroj, pa smrt neće predstavljati značajan karijerni problem”, kazao je Pearson.

On nadalje uzima primjer najnovije Sonyjeve igraće konzole, PlayStationa 3, koji je 35 puta jači od prethodnog modela, u smislu procesuiranja podataka. Ipak, konzola i dalje ima tek jedan posto kapaciteta ljudskog mozga. “PlayStation 5 vjerojatno će imati kapacitet ljudskog mozga”, dodao je.

povratak

 

Roboti koji se repliciraju!

Znanstvenici na američkom Cornell University's Computational Synthesis Labu razvili su robote koji imaju reprodukcijske sposobnosti. Ta se informacija pojavila na web siteu Earthtimes.org.

“Samoreprodukcija je središnje mjesto biološkog života za dugoročnu održivost i evolucijsku adaptaciju”, kazao je tim povodom voditelj cornellskog eksperimenta Hop Lipson. “Iako bi to moglo biti jako poželjno, principi samoreprodukcije još nisu iskorišteni u proizvodnji strojeva. Ovdje kreiramo jednostavne strojeve koji djeluju kao autonomni modularni roboti sposobni za fizičku samoreprodukciju uz pomoć sklopa kocaka”.

Roboti izgledaju poput četiriju listova smještenih na metalnoj ploči, a kockasti moduli sadržavaju mikroprocesore, senzore i elektromagnetizam za pojačavanje ili slabljenje njihove povezanosti. Moduli omogućavaju robotima rekonfiguraciju, svijanje i nadzor nad drugim modulima. Svaki modul ima snimljen nacrt čitavog robota na temelju kojega ovaj zna kada i kamo staviti novi dio.

povratak

 

IBM: 13 tisuća otkaza


Tvrtka IBM najavila je niz restrukturalnih poteza u svrhu poboljšanja korporativne učinkovitosti, osnaženja nastupa prema klijentima i iskorištavanja prilika na brzo rastućim tržištima.

Te bi akcije trebale ubrzati napredak prema globalno integriranim operacijama s istovremenim postizanjem profitabilnosti na tržištima sa sporijim porastom, prvenstveno u Europi. Na taj način će IBM moći premjestiti svoje resurse na tržišta s brzim porastom i prilikama kao što su Business Performance Transformation usluge. Na temelju te promjene IBM očekuje da će u drugom tromjesečju povećati prihod prije oporezivanja između 1,3 milijarde i 1,7 milijardi američkih dolara.

Na globalnom planu IBM namjerava povečati učinkovitost operacija putem konsolidacije većine uslužnih poslova na manji broj lokacija pomoću standardizacije radnih zadataka, procesa i alata. IBM-ovo restrukturiranje uključit će dragovoljno i nedragovoljno smanjenje broja uposlenika u broju između deset i trinaest tisuća. Veći dio smanjenja broja djelatnika dogodit će se na području Europe.

povratak

© grafike: SAP AG, IBM Corp., SAP d.o.o.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum