SAP Global
SAP MAG 25, srpanj 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Deset glavnih pogrešaka IT menadžmenta i kako ih izbjeći

Navodimo pogreške koje informatički menadžeri redovito čine - neke od njih stajale su neke menadžere radnoga mjesta

Piše: Joey Smith, TechRepublic

 

Redovan rad s informatičkim menadžerima omogućava mi da promatram neke doista uspješne načine upravljanja kao i neke vrlo loše. Deset je glavnih pogrešaka koje informatički menadžeri redovito čine. Neke od tih pogrešaka stajale su neke od tih menadžera i radnoga mjesta. Evo ih redom:

Broj 1: Usmjeravanje na tehnologiju, a ne na poslovanje

Tipičan informatički menadžer dolazi iz tehničke sredine u sklopu infrastrukture ili programiranja. Takvi menadžeri na osnovi svojih tehničkih korijena skloni su usmjeriti svoje napore na svoju struku, a zapravo bi trebali tražiti način da podupru, omoguće i poboljšaju poslovanje. Da bi bili uspješni, neizostavno je potrebno da informatički menadžeri postanu poslovni stručnjaci te da svoja nastojanja i stručnost usmjere najprije na poslovna pitanja i probleme.

Broj 2: "Daleko od očiju, daleko od srca"

Važno je zapamtiti da u informatičkoj djelatnosti izostanak vijesti nije dobra vijest. Informatički menadžeri skloni su kaskati ne gledajući koliko su napredak ostvarili. Najmoćnija zadaća koju informatički menadžer uopće može imati je ocjena. Postoji nekoliko načina da se to učini. Možete načiniti SWOT analizu (prednosti, slabosti, prilike i prijetnje), ili možete obaviti cjelovitu formalnu informatičku ocjenu. Možete čak koristiti i sustav bodovnih kartica za praćenje svoje pozicije kao službe. Vidi: http://techrepublic.com.com/5138-1035_11-5670861.html glede bodovnih kartica priređenih upravo za tu svrhu.

Broj 3: Oslanjanje na vaš tim za obavljanje posla

U televizijskoj seriji "The Apprentice," mnogi timovi završe u sobi za sastanke jer je voditelj delegirao zadaću ali se više nije vraćao na nju da provjeri je li pravilno izvršena. Praćenje izvršenja nije mikromenadžment. Vaš posao kao voditelja jest da osigurate da se zadaća pravilno obavi.

Broj 4: Izostanak provjere onoga što se očekuje

Ova pogreška ima korijene u pogreški broj 3, ali se može prenijeti i na druge aspekte informatičke djelatnosti. Na primjer, eventualno biste mogli očekivati kolosalne rezultate od vaših poslužitelja, ali možda nemate sustav za provjeravanje rade li oni punim kapacitetom. To na kraju dovodi do lošega planiranja, određivanja proračuna, kadrovskog ekipiranja itd. Ako želite izbjeći tu uobičajenu zamku, sastavite sveobuhvatni popis svojih očekivanja od cijele vaše službe. To može obuhvatiti kritične projekte, rezultate rada mreže i poslužitelja, zadovoljstvo klijenata itd. Dvostruko provjeravajte popis da budete sigurni da redovito provjeravate sva očekivanja. Vodite popis za provjeru ili izradite radni plan za praćenje svega što iziskuje svakodnevnu provjeru.

Broj 5: Izostanak partnerstva s poslovnim menadžmentom

Uočio sam da su mnogi informatički menadžeri odgovorni poslovnome i financijskome osoblju umjesto predsjednicima i glavnim direktorima. Jedini način na koji informatika može biti učinkovita te biti strateški element u poslovanju jest u partnerstvu s poslovnim direktorima. Vi morate predvoditi i izvršiti utjecaj na svoja izvješća, kolege i šefove radi ostvarivanja maksimalnoga učinka na organizaciju. Čim prije dospijete u rukovodstveni tim, prije ćete biti u stanju izvršavati Broj 1.

Broj 6: Sagorijevanje na poslu

Ne mogu vam reći koliko informatičkih menadžera kojima sam ja mentor nije bilo na godišnjemu odmoru godinu dana ili duže, te koji rutinski rade više od 70 sati tjedno. Ne samo da je to pogrešno, nego je to formula za katastrofu. Katkada se javljaju razmišljanja da vaše poduzeće ne može bez vas. U stvarnost, međutim, vaše poduzeće ne može živjeti ako vi sagorite na poslu. To samo može dovesti do pada produktivnosti i, s vremenom, do vašega odustajanje ili mrzovolje. Učinite uslugu sebi, svojemu poduzeću, svojim zaposlenicima, te svojoj obitelji, i uzmite dopust.

Broj 7: Niste provjerili sigurnosno rješenje

Svojim novim informatičkim menadžerima uvijek kažem da je jedan od najvažnijih aspekata njihova posla osiguranje pouzdanoga backupa. Kvarovi tehnološkog hardvera neizbježni su. Najbolje što se može učiniti je široko zasnovana tolerancija pogreške, no imao sam priliku vidjeti slučajeve u kojima je i to zakazalo. Ni na trenutak nemojte pomisliti, ako imate vrpce i izgleda kao da je sve u redu u vašemu sustavu, da to doista tako i jest. Vodite računa o tome da backupe redovito provjeravate. Simulirajte katastrofe i pobrinite se za to da se budete u stanju oporaviti.

Broj 8: Ne traži se pomoć

Prečesto sam gledao kako menadžeri i tehničari čine skupe pogreške jer pokušaju riješiti neki problem sami ne informirajući nikoga, te čak i ne pročitavši priručnik! To je skupa pogreška. Ako zaglibite preko glave, postupite ispravno i potražite pomoć. Ključ uspješnoga informatičkoga menadžmenta nije znati prave odgovore, nego znati ih pronaći te primijeniti rješenje čim brže i racionalnije. Ne oklijevajte pozvati stručnjake kad je to potrebno.

Broj 9: Ne odvajate vrijeme za osobno usavršavanje

Nema opravdanja za ovu pogrešku. Vaše usavršavanje nije dužnost vašega poduzeća nego vaša osobna dužnost. U svakome trenutku mogu procijeniti mogućnosti nekoga pojedinca da bude uspješan na temelju zadnjih pet knjiga koje je pročitao i seminara koje je pohađao. Svaki informatički menadžer treba posvetiti najmanje 30 minuta na dan osobnome usavršavanju. Oni doista uspješni tome posvećuju i više vremena, u nekim slučajevima čak dva sata ili više na dan. Najuobičajeniji izgovor koji obično čujem je pomanjkanje vremena ili novca. Odgovor leži u uspješnome upravljanju novcem i vremenom.

Broj 10: Nemate mentora ili uzora

Najbrži put do uspjeha jest naći nekoga tko je već uspio te ga oponašati. Najbrži put u nevolje, probleme i neuspjeh je na tom putu ostati sam. Bilo da ste na rukovodećim položajima ili ne, uvijek trebate imati mentora ili uzor, te vi trebate uvijek biti mentor ili uzor nekome drugome. Mentor će vam jednostavno pomoći da postignete više nego što biste to mogli sami od sebe, i to tako što će vam prema potrebi prenijeti mudrost, odgovornost i presudni savjet. Mentorstvom nekome drugome vi ćete činiti isto, no poučavanjem drugih vi ćete također učvršćivati vlastite koncepcije.

O autoru

Joey Smith je voditelj informatičke službe, osnivač i izvršni mentor tvrtke HigherHill, Inc. Joey je također jedini dvostruki finalist prestižne nagrade Voditelj informatičke službe godine u Georgiji, te je dvaput pobjeđivao na Microsoftovu projektu godine. Za daljnja Joeyeva razmišljanja o informatičkome menadžmentu, savjetima i domišljatostima pogledajte njegov  e-zine pod naslovom IT Octane!

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum