SAP Global
SAP MAG 25, srpanj 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Consule: Prva svjetska implementacija SAP-ova POS sustava

Ivan Herjavec objašnjava prednosti koje će tvrtka Consule dobiti implementacijom SAP-a: Manje ručnog unošenja podataka, njihovo bolje korištenje, bolji pregled stanja robe u skladištima te rasterećenje dnevnih obveza zaposlenika

Razgovarao: Zvonko Pavić


S predstavljanja SAP
implementacije u Consuleu:
Marko Biljan (SAP), Ivan
Herjavec, Marko Cenčić i Vedrana
Momirski Jurleka (Deloitte) i Igor
Dropulić (SAP)

Zagrebačka tvrtka Consule dovršila je projekt implementacije mySAP ERP platforme proširene industrijski specifičnim rješenjem za maloprodaju, SAP for Retail. Uz to implementirane funkcionalnosti uključuju još financije, kontroling te upravljanje ljudskim potencijalima. Po prvi puta u svijetu provedena je i dodatna integracija SAP Retail Store rješenja s POS sustavom. O tom specifičnom projektu instalacije SAP-a u našoj zemlji razgovarali smo s Ivanom Herjavcem, predsjednikom uprave tvrtke Consule

  • Kako ste se odlučili za SAP Retail Store platformu. Što su bili kriteriji odabira?

Proučavajući tržište Europske unije, posebno u Velikoj i Britaniji i Francuskoj, zaključili smo da je SAP najprikladnije rješenje za nas. Uostalom i Lacoste koristi SAP, a i svi drugi naši inozemni partneri ali i konkurenti ili već rade u SAP-u ili planiraju instalirati taj softver. S druge strane, nama je cilj biti lider u našoj regiji pa nam potreban softver koji će nam ostvarenje tog cilja olakšati. Već imamo urede u Ljubljani i Beogradu, a osnivamo i treći ured u Sarajevu. Sve ćemo ih povezati sa SAP-om.

  • SAP je na vaš zahtjev izradio poseban POS (Point of Sale) modul – zašto ste to tražili?

SAP u ponudi do sada nije imao svoj POS modul, a mi smo htjeli cjelovito rješenje pa smo zatražili od njih da nam naprave poseban POS modul, potpuno prilagođen hrvatskom zakonodavstvu i jeziku. Drugi razlog zahtjeva za posebnim POS modulom nalazi se i u strategiji širenja naše maloprodajne mreže u regiji. Tamo ćemo, prema specifičnostima tih tržišta, dalje razvijati taj modul. To planiramo napraviti tijekom slijedeće dvije godine.

  • Koliko ste i kako u implementaciju uključili i vlastite ljude – kako one koji se razumiju u tu tehnologiju te posebno one na koje će primjena novog softvera najviše utjecati? Kako su oni prihvatili implementaciju SAP-a?

Sudjelovali smo svi, počevši od uprave, pa do prodaje i logistike. Formirali smo tim koji je pomno pratio izvedbu projekta i koji će sada pratiti njegove rezultate. Tome smo se toliko posvetili zato što smo već samom implementacijom i dizajnom sustava htjeli postići da se napravi što jednostavnije rješenje, čija će primjena biti lakša od dosadašnjeg softvera. To nam je uspjelo te naposljetku i jako skratilo edukaciju zaposlenika.

  • Tko je sve sudjelovao i implementaciji – koje tvrtke, koliko ljudi?

Sudjelovao je tim od desetak ljudi iz tvrtke Deloitte Touche Tomatsu. Putem Interneta sudjelovalo je nekoliko SAP-ovih programera iz Waldorfa koji su radili POS modul, a na tome je sudjelovalo i nekoliko programera iz Indije.

  • Koje nove poslovne procese vam donosi uporaba mySAP ERP i Retail softverske platforme. Što ćete sad raditi drukčije nego do sada?

Prednosti koje će Consule dobiti implementacijom SAP-a bit će manje ručnog višenamjenskog unošenja podataka, povećana kvaliteta korištenja podataka, bolji pregled stanja robe na zalihama i u skladištima te će rasteretiti dnevne obveze zaposlenika odnosno svih tzv. backoffice aktivnosti. 

  • Implementacija SAP ove platforme projekt je koji zna potrajati i koji traži snažnija ulaganja. Koliko je trajala implementacija kod vas i koliko je sve to koštalo

Instalacija je trajala sedam mjeseci, izvedena je u našem središtu i 18 maloprodajnih trgovina koje imamo u Hrvatskoj. Sveukupno, to je koštalo 3,7 milijuna kuna, od čega je na tridesetak licenci potrošeno oko 25 posto tog iznosa, na konzultantske usluge je utrošeno 70 posto, a na  hardver, IBM-ova računala koja nam je instalirala tvrtka Alfa Computers utrošeno je oko pet posto navedenog iznosa.

  • Nje li pola milijuna eura velik iznos za firmu vaše veličine?

Kratkoročno, jest. I sto tisuća kuna je velik novac ako ne opravda svrhu za koju ga trošite. No, mi u svom poslovanju sve gledamo dugoročno pa se tako nadamo da će investicija za tri do četiri godine biti potpuno vraćena.

  • Recite nam nešto o ukupnom prihodu i poslovanju tvrtke Consule?

Prošle godine ostvarili smo 53 milijuna kuna, što je u odnosu na godinu dana ranije rast od dvadeset posto. No, rast tijekom ove godine biti će 40 posto, što će se nastaviti i tijekom nekoliko slijedećih godina.  Rast ćemo ostvariti uvođenjem novih proizvoda, novih, kvalitetnih kolekcija odjeće naših partnera te razvojem domaće ali i regionalne maloprodajne mreže, prvenstveno u Srbiji i Sloveniji.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum