SAP Global
SAP MAG 28, studeni 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

mySAP ERP: Korak po korak

SAP tvrtkama srednje veličine nudi najbolji put u klasi za postupnu implementaciju funkcionalnog opsega mySAP ERP-a. Ponuda seže od temeljnih procesa planiranja resursa tvrtke (ERP) do specifičnih scenarija. Korisnici profitiraju zbog veće pouzdanosti svojega planiranja, brze implementacije, nižih troškova i manjega rizika

Izvor: SAP INFO

SAP je softverom mySAP ERP stvorio rješenje za strateško i operativno upravljanje organizacijom koje ide puno dalje od tradicionalnoga značenja "planiranja resursa tvrtke". Većina tvrtki koja koriste mySAP ERP za donošenje odluka jesu srednje veličine koja se trebaju diferencirati od svojih konkurenata i žele ostvariti bitno fleksibilnije poslovne procese kao i izvrsnost u poslovanju.

Nikoga ne iznenađuje što te tvrtke srednje veličine smatraju da se suočavaju s istim izazovima kao i velike. No, tvrtke srednje veličine posluju u potpuno drugačijemu kontekstu jer:

  • Ona teže iznimno brzome povratu od ulaganja zato što je njihov financijski manevarski prostor mnogo više ograničen nego u velikim tvrtkama.
  • Ona trebaju pouzdanost ulaganja u odnosu na skalabilnost i fleksibilnost informatičkoga rješenja.
  • Ona obično imaju male informatičke timove, a poslovni odjeli (poput kontrole i logistike) u stanju su osigurati tek ograničeni angažman u informatičkim projektima.
  • Ona su oprezna glede troškova informatičkoga projekta radi minimaliziranja povezanih rizika i potencijalnih učinaka na financijski tok.
  • Ona općenito preferiraju predefinirane projekte s upravljivim rasponom i koristima.

Kao odgovor na te izazove SAP je razvio modularni pristup softveru mySAP ERP, svojemu tržišnome predvodniku na području planiranja resursa tvrtke. Prema tome pristupu, korisnici dobiju cjelovit raspon mySAP ERP-a, ali implementiran u nekoliko malih koraka u skladu sa specifičnim potrebama korisnika.

Osnovni paket s mogućnošću proširenja

SAP-ovo paketno rješenje za planiranje resursa tvrtke osnovni je paket za proizvodne djelatnosti i uslužne tvrtke. Paket, izgrađen oko mySAP ERP-a, tvori temelj SAP-ova modularnog pristupa. On osigurava osnovne scenarije financijskog upravljanja i logistike – kao što je implementacija funkcija procure-to-pay i order-to-cash. To obuhvaća financijsko računovodstvo, kontrolu (računovodstvo troškovnog centra, računovodstvo profitnog centra, i analiza profitabilnosti), prodaju (upravljanje narudžbama i distribucijom), materijalno poslovanje (nabava), planiranje i kontrolu proizvoda (make-to-order, make-to-stock, ili repetitivna okruženja), te neka područja kadrovskih poslova. Tvrtke mogu s lakoćom proširiti to osnovno rješenje portalom tvrtke ili proširenim procesima za kadrovske potrebe (zapošljavanje ili obračun plaća).

Za razliku od drugih ponuđača čiji proizvodi iziskuju potpunu zamjenu postojećih sustava odjednom, SAP nudi postupni pristup implementaciji mySAP ERP-a. Budući da mySAP ERP pogoni platforma SAP NetWeaver, tvrtke ga mogu s lakoćom proširivati i zaštititi svoja postojeća ulaganja. Implementacijski pristup sličan je onome u dobavljača koji nude korisnicima osnovno računalo sa specifičnim procesorom i određenim servisnim podacima po unaprijed zadanoj cijeni. Korisnici određuju žele li dodati CD reproduktor ili pržilicu – i opet po unaprijed zadanoj cijeni.

Uz osnovni paket za temeljne funkcije planiranja sredstava tvrtke, SAP također nudi pakete rješenja zasnovanih na softveru za planiranje resursa tvrtke koja zadovoljavaju posebne potrebe određene djelatnosti, kao što su paketi rješenja za potrošačke proizvode (npr. hranu i pića), industrijsku proizvodnju ili građevinsku djelatnost. Sadržaj osnovnoga paketa ovisi o onome što korisnik traži od rješenja. Korisnik odlučuje o početnome opsegu i određuje koje će funkcije biti potrebne u budućnosti.

Implementacija, konzultacije i servis

Predefinirani opseg ukupnoga specifičnog poslovnog rješenja za pojedinog korisnika iziskuje visoku razinu stručnog znanja o poslovnim procesima i konfiguraciji sustava. SAP je povezao tu stručnost u SAP-ovu ponudu najbolje prakse, koja sadrži rješenje i specifično znanje tisuća SAP-ovih korisnika i njihovih implementacijskih projekata. SAP-ov Best Practices pruža detaljnu dokumentaciju, trenutačni pristup konfiguraciji sustava (informacije o podešavanju), ispitne podatke i kataloge, materijale za obuku, kao i dokumentaciju za krajnje korisnike za scenarije, procese i funkcije mapirane pomoću SAP Best Practices. To znanje osnova je svakoga paketa rješenja.

Osim procesa i znanja iz pojedinih djelatnosti, paketi usluga koje nudi SAP Field Services ili implementacijska ponuda SAP-ovih partnera bitan su dio paketnih rješenja. Korisnici točno znaju proces i opseg funkcija, vrijeme implementacije i cijenu paketa. Osnovna ponuda tih posebnih usluga u sklopu paketa rješenja obuhvaća:

  • Vođenje projekata
  • Radionica delta zahtjeva
  • Implementacija predefiniranog opsega
  • Tehnička instalacija rješenja
  • Obuka ključnih korisnika
  • Dokumentacija za krajnjega korisnika
  • Predefinirani testni katalog i upisne stranice za migraciju podataka
  • Potpora tijekom početka produkcije

Osim osnovne ponude i odgovarajućih implementacijskih usluga, korisnici mogu naručiti dodatne pakete usluga po izboru. Te usluge pomažu u realizaciji proširenja funkcionalnosti ili naprosto donose ono čega nema  u osnovnome paketu. Na primjer, ako korisnik želi proširiti osnovno rješenje specifičnim logističkim funkcijama za njegovu djelatnost kao što je SAP NetWeaver Business Intelligence ili rješenje za obračun plaća ili portal tvrtke, može načiniti odabir i implementirati ga korak po korak prema unaprijed zadanome opsegu, cijeni i vremenu potrebnom za implementaciju, tijekom početnoga projekta ili kasnije u sljedećoj projektnoj fazi. Dodatne usluge obuhvaćaju hosting za rješenja, financiranje projekata, obuku krajnjih korisnika, upravljanje promjenama, izvješća ili sučelja specifična za korisnika, arhiviranje podataka, ili post-implementacijsku potporu.

Iskustva govore - tri mjeseca za implementaciju – ušteda od 60 posto

Avex Production bio je jedan od prvih korisnika koji se uvjerio u vrijednost modularne koncepcije. Ta slovačka tvrtka proizvodi elektroničke komponente i poslužuje više od 3.000 manjih korisnika u Europi, Aziji i obje Amerike. Avexu su trebali ključni brojčani podaci o troškovima i učinkovitosti njegove proizvodnje i pristup u realnome vremenu najvažnijim ključnim financijskim pokazateljima. Avex je pomoć vidio u potpuno integriranome rješenju za planiranje sredstava tvrtke s unaprijed zadanim opsegom, cijenom i dinamikom implementacije. Taj pristup također je pomogao da se izbjegne prekid u svakodnevnom poslovanju. Nakon izvedbe projekta koji je trajao samo tri mjeseca uz 60 posto niže troškove nego li kod tradicionalnog projekta, tvrtka je pustila rješenje u rad u proljeće 2005.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum