SAP Global
SAP MAG 29, prosinac 2005.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Dolaze "jake" godine

Igor Dropulić: Ukupni prihodi SAP-a u Hrvatskoj porasli su više od 80%, a još je važnije da su u ovoj godini neke vrlo važne hrvatske tvrtke postale SAP korisnici.

Piše: Renata Čupić, info.croatia@sap.com

1. Kraj još jedne poslovne godine pogodno je vrijeme za ocjenu uspješnosti proteklog razdoblja. Jeste li ostvarili željene planove?

 
Igor Dropulić, direktor
SAP-a

SAP fiskalna godina podudara se s kalendarskom, pa je za konačnu ocjenu još prerano. Ono što u ovom trenutku mogu reći je da je u 2005. godini, u odnosu na prošlu, prema trenutnim podacima, u svim segmentima poslovanja (SW licence i servisi) zabilježen porast u vrlo visokim postocima. Ukupni prihodi SAP-a u Hrvatskoj porasli su više od 80%, a još je važnije da su u ovoj godini neke vrlo važne hrvatske tvrtke postale SAP korisnici. Također, uspjeli smo tvrtku i proizvod strateški pozicionirati prema izuzetno važnim tržišnim segmentima, poglavito javnom sektoru, i mislim da smo time postavili kvalitetne temelje za budući rast. Uz to, ove je godine SAP u Hrvatskoj već postojećoj mreži kvalitetnih partnera, kao što su b4b, S&T, SBS, dodao još dvije tvrtke, IBM i GBS-IT. Danas tako imamo pet aktivnih sistem integratora u segmentu koji pokriva velike tvrtke. S obzirom da se naš poslovni model temelji na kvalitetnoj i aktivnoj partnerskoj mreži, smatram da je ovo vrlo važan pokazatelj širenja u koje se uključio SAP na hrvatskom tržištu.

2. Vi ste više od godinu dana u SAP-u. Kakvi su vam sada dojmovi?

Argumenti koji su bili važni pri odluci da se pridružim SAP-u, poput izvrsnog proizvoda i isto takve reputacije SAP-a kao vendora i poslodavca, potvrdili su se u protekloj godini dana. SAP je zaista vrhunska korporacija i izvrsno mjesto za rad. U profesionalnom, menadžerskom pogledu protekla godina bila je definitivno najizazovnija u mojoj dosadašnjoj karijeri. Naime, rijetko se menadžeru dogodi poslovna situacija da u jednoj godini treba izvršiti restrukturiranje/reorganizaciju tvrtke i istovremeno postići zadane rezultate. Od početka ove fiskalne/kalendarske godine postavili smo si zadatak da pozicioniramo tvrtku i proizvod na tržištu na način da značajno rastemo u odnosu na konkurenciju i osvajamo tržišni udjel. Istovremeno je postavljen zadatak da se ured u cijelosti ustroji kao korporativna podružnica te da se interna organizacija i procesi u potpunosti usklade s korporativnim standardima. Kada danas sagledavam to razdoblje, mislim da smo oba zadatka uspješno izvršili i da je danas SAP u Hrvatskoj, uz već postignute rezultate, postavio temelj za budući rast na tržištu.

3. Kakve ste promjene napravili u organizaciji tvrtke?

Promjene koje su se morale napraviti, napravljene su. Prije svega, osnažen je prodajni dio tima, doveli smo provjerene, iskusne ljude s dokazanom reputacijom na tržištu. Rezultat je bio gotovo trenutan u smislu poboljšanja market coveragea i odnosa s kupcima. Istovremeno, iskusni prodajni "lisci", među njima ističem g. Miljenka Jakopovića, novog Sales Directora, donijeli su intelektualni kapital i vještine koje smo iskoristili za povećanje znanja i učinkovitosti ukupne prodajne organizacije. Izuzetno sam ponosan što su apsolutno svi članovi našeg prodajnog tima sudjelovali u konačnom uspjehu 2005. godine, svatko sa svojim samostalnim doprinosom. Nadalje, marketinški tim postavio je nove standarde u tom području na hrvatskom tržištu: razina outputa koji SAP postiže s izuzetno skromnim potencijalima u marketingu čini me izuzetno sretnim i zadovoljnim. Potom, uspjeli smo pokrenuti profiliranje u pre sales timu, pa smo danas u mogućnosti, gotovo samostalno, odraditi kompletan pre sales ciklus kod korisnika i pripremiti ih na poslovnu transformaciju. U ovom segmentu napredak će se nastaviti jer smatram da daljnjim unapređenjem pre salesa možemo izuzetno pospješiti uspjeh SAP-a u Hrvatskoj. U samoj strukturi, hrvatska podružnica preuzela je maksimum od matične kompanije i pokušali smo, gdje god je to bilo moguće, usvojiti korporativne standarde u našoj poslovnoj praksi. Time su ostvarene financijske i vremenske uštede. Nadalje, u odnosu s partnerima napravili smo dodatni iskorak prema još kvalitetnijoj suradnji temeljenoj na povjerenju i sinergiji (naša prodajna snaga i njihovi konzultantski potencijali) i mislim da će se i ovaj proces nadalje kvalitetno razvijati.

4. Kako vas doživljavaju zaposlenici?

Nezahvalno je odgovoriti na ovakvo pitanje. Mislim da bi anketa među djelatnicima SAP-a bila bolji izbor. Mogu reći svoje dojmove i "vibracije" koje skupljam kada s kolegama razgovaram, dajem im feedback ili ga od njih tražim. Zaposlenicima je zaista bilo prilično teško tijekom 2005. godine jer je tempo rada bio žestok, a pritisak na ostvarivanje rezultata visok. U nekoliko situacija bio sam u dvojbi hoće li zaposlenici uspjeti dati ono što se od njih očekuje, s obzirom da je pritisak često bio vrlo velik. No, oni su uspijevali. Kada sam s kolegama razgovarao o tome, općeniti je njihov feedback bio da su, bez obzira na visoki pritisak, sada zadovoljni(ji) s klimom u tvrtki i da im sadašnja situacija, u kojoj zaista moraju raditi vrlo učinkovito, osobno donosi više profesionalnog zadovoljstva jer su izravni "gospodari" svoga uspjeha.

Ja, iskreno, vjerujem da su dobri ljudi temeljni kapital svake tvrtke i smatram da je glavni zadatak menadžera da svoje zaposlenike odgovarajuće motivira i da im postavi jasne, izazovne i dostižne ciljeve. Ako se zaista sve to dogodi, tada se počinju događati čuda. Mislim da talent i kvaliteta ljudi koje danas imamo u timu sigurno jamče daljnju ekspanziju.

5. Kako regija ocjenjuje vaše upravljanje tvrtkom?

Procjena uspješnosti moga rada temelji se na uspješnosti ispunjenja poslovnih planova koji se postavljaju pred tvrtku, kao i prema uspješnosti u upravljanju ljudskim potencijalima i operacijama tvrtke. Regionalni menadžeri, meni izravno nadređeni, prema njihovim riječima, zadovoljni su razvojem hrvatske podružnice. Želim istaknuti, a to temeljim na gotovo sedmogodišnjem menadžerskom iskustvu u tvrtki, da smo u SAP-u, za razliku od nekih drugih tvrtki, u povoljnoj situaciji jer nam oni koji rade u regionalnom menadžmentu, a odgovorni su za Hrvatsku, zaista pomažu. Vrlo je važno kada vam je nadređeni osoba koju možete odvesti korisniku, koja je u stanju ostaviti pozitivan dojam i izravno pomoći u poslu.

6. Biste li svojih 15 mjeseci upravljanja tvrtkom ocijenili uspješnima?

Prvih 15 mjeseci dobar je temelj budućeg razvoja. Napravili smo puno, ali mnoge stvari smo ili tek započeli ili ih trebamo vrlo skoro završiti. Mislim da su prave, "jake" SAP-ove godine u Hrvatskoj pred nama. Temeljim to na stalnom povećanju kvalitete našeg tima i naših partnera te na pozitivnim promjenama kroz koje prolazi hrvatsko tržište koje će, i nama i našoj konkurenciji, otvarati nove poslovne mogućnosti. Uskoro si nećemo moći priuštiti da možemo stati i diviti se vlasititm postignućima. Previše je toga što moramo napraviti. Ne napravimo li to mi, učinit će konkurencija.

7. Hoćete li povećavati broj zaposlenika s obzirom na veliki broj novih korisnika s kojima ste potpisali suradnju?

Povećanje opsega posla nužno donosi i potrebu dodatnog zapošljavanja. Vrlo brzo pojačat ćemo naš tim s tri nova zaposlenika u trima različitim dijelovima poslovanja: prodaji, pre salesu i administraciji. Trend zapošljavanja će se, u to sam uvjeren, dalje nastaviti kako ćemo rasti i napredovati u rezultatima.

8. Kakva su vaša predviđanja i očekivanja za predstojeću godinu?

Predstojeća godina donijet će nastavak već započetih promjena u državi, zdravstvu, pravosuđu i drugdje te daljnji razvoj e-government inicijative kroz hitro.hr okvir. Početak/nastavak deregulacije i privatizacije državnog portfelja otvara, također, mogućnosti razvoja novih poslova. Nadalje, privatizacija i dodatno investiranje u sektoru turizma i usluga otvorit će nove poslovne prilike. Sektor malog i srednjeg poduzetništva, dosad u hrvatskoj neshvaćen i nedovoljno dobro adresiran, sljedeći je segment koji pruža mogućnost rasta. Uz to, u financijskom sektoru segment koji se tiče risk managementa vrlo je zanimljiv, i nama i našoj konkurenciji. Svi naprijed nabrojeni segmenti, za koje se predviđa nastavak rasta, garancija su da možemo, budemo li usredotočeni i dovoljno poslovni, računati na daljnji rast izražen dvoznamenkastim postocima.

9. Vjerujem da za naše čitatelje imate blagdansku poruku.

Sve najbolje za predstojeće blagdane želim svim našim čitateljima, korisnicima i onima koji će to tek postati. Puno zdravlja, sreće i poslovnog uspjeha njima i njihovim obiteljima želim u svoje i u ime SAP-a.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum