SAP Global
SAP MAG 30, sije�anj 2006.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

10 novogodišnjih odluka za informatičke menadžere

Još jedna godina dođe i prođe, još jedan popis novogodišnjih odluka i svečanih obećanja, koji se, ubrzo potom, zaboravi – tako je to u užurbanom svijetu informatičke tehnologije. Dobre se namjere gube u stalnoj utrci s projektnim rokovima, operativnim zahtjevima i, povremenom, potrebom za snom.

Piše: Renata Čupić, info.croatia@sap.com

 

Nasuprot tom ciklusu, predstavljam vam 10 odluka koje ne samo da možete održati, već će vam pomoći da vam se 2006. godina ne pretvori u kaos.

  • Završite tamo gdje mislite započeti
  • Na početku, evo praktičnog savjeta za raspoređivanje vremena. Uvijek me zapanji koliko vremena se troši na «pripremu» radnoga dana. Čita se elektronička pošta, planira se niz aktivnosti i rješava nekoliko usputnih problema. Zatim se odlazi na gablec. Umjesto starog, uhodanog načina postupanja zašto ne biste iskušali novu strategiju? Na kraju svakog radnog dana odvojite 5 do 10 minuta za pripremu vaše prve sutrašnje zadaće. Time ćete si zadati jasnu zadaću kojom započinjete sljedeće jutro i zaokružit ćete prethodni radni dan. Ah da, i nemojte se «pripremati» za čitanje elektroničke pošte. Nema boljeg načina za upropaštavanje radnoga dana.

  • Započnite kada mislite da ćete nastaviti
  • Ne znam nikoga tko započinje dan rečenicom: «Danas ću beskorisno potratiti svoje vrijeme.» Svi mi, osim, možda, onih najdepresivnijih, i dalje, duboko u sebi, držimo se zamisli da možemo učiniti nešto korisno. Jedan od najboljih načina da se ostane u pokretu je započeti. Neka vam prva zadaća dana bude neka aktivnost. Riješite problem. Posvetite se članu tima ili suradniku, osobno ili telefonski, nikako elektroničkom poštom. Dovršite izvješće ili materijal s upotrebljivim informacijama za nekoga drugoga. Započevši dan aktivnošću, određujete smjer cijelome danu.

  • Postupajte tako da rješavate probleme, a ne da samo reagirate na njih
  • Svima nam je poznato ovo: krenete po prvu šalicu kave kada vas zaskoči neki radni problem koji blokira aktivnost i o kojem ovisi cijeli posao. U sljedećem trenutku već jurite intervenirati dok se vaš tim muči riješiti problem. Stop. Uzmite svoju kavu, otpijte gutljaj i razmislite par trenutaka. Operativni planovi, spoznajne baze i komunikacijski sustavi pomažu, ali ništa nije tako važno kao vaše aktivno postupanje umjesto onog reaktivnog. Zapitajte se: Što osim očigledne reakcije mogu poduzeti da se to stanje izmijeni?

  • Prestanite omogućavati svinjama da lete
  • RFC 1925 je utvrdio da uz odgovarajući potisak svinje mogu letjeti. To ne znači da je riječ o dobroj zamisli. Zapravo, svinja najčešće ne završi tamo gdje vi mislite da hoće, a sjediti pod njom dok leti veliki je rizik. Svatko, povremeno, mora dići svinju u zrak. No, ono što možete učiniti je da vam to prestane biti navika.

  • Zapamtite da je kupac uvijek u pravu
  • Svi kažu: «Kupac je uvijek u pravu.» To je, u biti, točno. Ali, u čemu je, zapravo, kupac u pravu? Ako je u pravu, što vi tada morate učiniti? Kupac je uvijek u pravu glede onoga što želi – ako kaže da nešto želi, vjerojatno je to tako. To ne znači da mu je to i potrebno, da bi mu to zaista pomoglo ili da tvrtka ima načina uslužiti ga. Zapravo, mnogim kupcima nedostaju informacije, iskustvo i vizija da bi mogli sami uspješno zadovoljiti navedene kriterije. Strpljivo saslušajte kupce, tko god oni bili. Saslušajte što imaju reći. Saslušajte emocije i okolnosti koje okružuju njihove želje. Iskreno im se posvetite i učinite da osjete da ste čuli što vam govore.

  • Slušajte svoj unutarnji glas
  • Slušanje ne znači i popuštanje. Mi imamo informacije, iskustvo i viziju koji nam omogućavaju  pomoganje našim klijentima u zadovoljavanju njihovih potreba i želja. Pritom, potrebe moramo staviti ispred želja. U suprotnom, neće se obaviti temeljna aktivnost naše tvrtke. I što je važnije, te potrebe moramo rasporediti po prioritetima tako da dostupnim sredstvima možemo nešto ostvariti još ove godine. Većina dobrih menadžera koje sam upoznala imaju neki unutarnji glas koji ih upozori kada želje klijenta počnu nadilaziti potrebe poslovanja. Poslušajte taj glas. To vam vaše iskustvo govori o živom blatu u koje ćete upravo zagaziti.

  • Najbolja praksa nije…, prestanite, već jednom, sebi postavljati kanone
  • Na području informatičke tehnologije postoji ogromna količina dokumentirane mudrosti. Imamo ljude koji prodaju najbolju praksu, konzultante kojima cvate posao kazivanja ljudima što trebaju činiti i cijele mreže posvećene tome da nam pokažu što činimo krivo. Pogledajte oko sebe. Je li vaša mreža stalno izvan pogona? Ometaju li vaše aplikacije izvršavanje poslova? Probadaju li vaši korisnici vudu lutke odjevene kao vaše servisno osoblje? Ako ste na ta pitanja odgovorili niječno, to znači da vam, bar za sada, još ide dovoljno dobro. Dovoljno dobro ne znači da se ne trebate informirati o najboljoj praksi ili pokušati proaktivno upravljati svojim okruženjem. ITIL, COBIT i druge birane kratice mogu vam pomoći da učinite čudesne stvari. Samo nemojte izgubiti iz vida gdje se nalazite vapeći za nekom obećanom zemljom.

  • Znajte što želite na sastanku
  • Sastanci s osobljem i on-line kontakti s njima dio su modernog uredskog života. On-line kontakt čini ih podnošljivijima, ali vam ne vraća natrag vrijeme koje na većinu njih potratite. Da biste izbjegli gubljenje vašeg jedinog neobnovljivog resursa na sastanke, morate izvršiti promjenu koja zahvaća dublje od brbljanja bežičnim uređajima. U tu svrhu vam preporučujem  sastavljanje jednostavne kratke rečenice koja definira što želite od sastanka prije nego li mu se pridružite. Učinite sve što je potrebno da jedna stvar bude obavljena, čak i ako to znači preuzimanje vođenja sastanka i davanja drugima «po prstima». U tom slučaju agresivnost je od veće pomoći u raspoređivanju vremena.

  • Sjetite se školskih dana
  • Sjećate li se kada vas je učiteljica u školi učila što sve trebate znati o sastavljanju referata? Ne? E, pa učila vas je, otprilike, ovako: tko, što, kada, gdje, zašto, kako. Ja bih dodala – i koliko. Kada vam, sljedeći puta, netko dođe sa sirovom idejom o projektu, neka najprije odgovori na gornja pitanja. Pomozite mu, ako mu je pomoć potrebna, (vidi odluke 5 i 6), ali ne pokrećite ništa dok nije odgovorio na pitanja.

  •  Imajte povjerenja u osiguranje kvalitete. Osiguranje kvalitete…
  • …nije cestovna prepreka već rješenje. U užurbanom svijetu informatičke tehnologije čini se da je teško naći vremena učiniti nešto kako treba. No, uvijek ima vremena za ponavljanje. To posebno vrijedi u okruženjima u kojima glavnu riječ vode želje kupaca umjesto prioritetnih potreba. Osiguranje kvalitete jedini je način osiguravanja da nešto odmah bude napravljeno kako treba, što, na dugi rok, smanjuje troškove i probleme s funkcioniranjem. Odvojite vrijeme da vam netko pregleda rad, čak i jednostavne stvari poput izgradnje poslužitelja. Neka vam provjere bugove, isprave pogreške, međusobno kritički komentirajte izvršeni rad. Vjerojatno ćete uštedjeti svoje vlastito vrijeme.

    Želim vam puno sreće i veselu Novu godinu!

     

     
     

    Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum