SAP Global
SAP MAG 2, travanj 2003.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Elektrokontakt: SAP kao podloga za uspješan izvoz



Info
Elektrokontakt
Siemens Business Services

Jedna od rijetkih hrvatski tvrtki koja živi od izvoza vlastitih proizvoda je Elektrokontakt d.d., sa sjedištem u Zagrebu. Već tradicionalno ova je tvrtka orijentirana na proizvodnju komponenata za  kućanske aparate i elektroinstalacijski materijal. U proizvodnji regulacionih uređaja za električne štednjake postao je najveća tvornica na svijetu.

Kako bi poboljšao i racionalizirao učinkovitost svojih poslovnih procesa, Elektrokontakt je u suradnji sa hrvatskom podružnicom Siemens Business Servicesa instalirao SAP R73 integralni poslovni sustav. Zanimljivo je da je instalacija sustava trajala prilično kratko, svega sedam mjeseci, a u Elektrokontaktu to objašnjavaju dobrom pripremom i definiranjem problema te urednom bazom podataka koja je preuzeta iz prethodnog sustava. Kao i kod svake nove instalacije softverskog sustava postojali su posebni zahtjevi proizašli iz specifične djelatnosti korisnika sustava koji, kada nisu kvalitetno definirani, mogu dovesti u pitanje čitav projekt. U ovom slučaju, problemi i zahtjevi su bili dobro definirani i projekt je izveden u realnom vremenu.

SAP instalacija u Elektrokontaktu nije velika, obuhvaća dvadesetak korisnika, no vrlo je zahtjevna kada se gleda sa stajališta funkcionalnosti modula. Što je posebno važno, SAP instalacija je ostvarena u povezanosti s drugom dijelovima tamošnjeg informacijskog sustava.

Posebnu pažnju u Elektrokontaktu pridaju problemu sigurnosti mreže. Naime, mreža kao infrastruktura nema alternativu odnosno nemoguće je imati informacijski sustav bez mreže pa ulaganje u sigurnost mreže predstavlja ulaganje u sam informacijski sustav. Mreža mora biti uvijek u funkciji, mora biti pouzdana i sigurna. Elektrokontakt zbog toga ulaže u zaštitu putem antivirusnih programa, i mrežnog vatrozida. Pored toga, jedna od bitnih stavki ulaganja u sigurnost podataka jest i ulaganje u znanje korisnika. 

  

© grafike: Elektrokontakt

 

Flash interview


Robert Mehle, Siemens Business Services

Siemens Business Services (SBS) je među vodećim u svijetu u implementaciji IT rješenja na području elektroničkog i mobilnog poslovanja. Tvrtka je osnovana 1995. godine, a do danas ima više od 33,500 zaposlenih u 90 zemalja svijeta te promet od 6 milijardi eura s kojim drži drugo mjesto na europskom i osmo mjesto na svjetskom tržištu. SBS u Hrvatskoj postoji od 1998. i u ovom trenutku zapošljava 22 djelatnika.

Možete li opisati poslovanje SBS-a u Hrvatskoj i staviti ga u kontekst Siemensove korporacije?

Mehle: Siemens Business Services, u svijetu zasebna kompanija u vlasništvu Siemens AG sa 33.500 zaposlenih vodeća je u implementaciji IT rješenja na području e/m – poslovanja a u Hrvatskoj djeluje od 1998.g. kao jedna od poslovnih jedinica unutar Siemens d.d. Zagreb. Trenutno zapošljava 22 djelatnika.

Konzalting, uvođenje integralnih poslovnih sustava, upravljanje i  održavanje sustava, SAP outsourcing, Business Warehouse, SEM, CRM,  HW, SW Services, Client/ Server Integration Services, High End Integration Services, Enterprise System Management, E-security Services, Managed Customer Specific Applications, samo su dio našeg portfelja.

Naglasak u Hrvatskoj stavljate na Customer Relationship Management i Balanced scorecard. Možete li objasniti o kakvim se rješenjima odnosno tehnologijama radi?

Mehle: U današnjem poslovanju osnovni ciljevi su povećanje zadovoljstva kupaca, poslovnih partnera i zaposlenika te njihova motivacija u radu. Brzina poslovanja omogućuje da se na svaki aspekt poslovanja djeluje u realnom vremenu a svaka nova informacija mora biti dostupna na svim razinama sustava.

Iz tih razloga Siemens  d.d. Zagreb odlučio se za uvođenje CRM rješenja. Nakon evaluacije raznih CRM rješenja konačna odluka je pala na mySAP CRM, po našem mišljenju najbolje rješenje u sferi rješenja za upravljanje odnosa s kupcima a implementacija rješenja unutar kompanije povjerena je Sektoru Siemens Business Services.

Bitno je napomenuti da uvođenje CRM rješenja neće riješiti sve probleme koje neka kompanija ima već je to isključivo alat koji će vam pomoći da upravljanje odnosa sa kupcima bude efikasnije i u realnom vremenu, dakle zaposlenici pa tek onda i samo softversko rješenje. Bez ta dva i istim tim redoslijedom, definirana faktora CRM rješenje se ne isplati ni uvoditi.

Balanced scorecard ili Sustav uravnoteženih pokazatelja je metodologija za transformiranje organizacijskih strateških ciljeva u pokazatelje uspješnosti.

Kako smo mi shvatili da se rezultat organizacije ne mjeri samo kroz financije, već je financijski rezultat posljedica tri bitna poslovna područja: internih poslovnih procesa, učenja i razvoja (ljudski potencijal) te zadovoljstva kupaca krenuli smo sa uvođenje BSC metodologije u našu kompaniju.

Osobno smatram da je naše tržište sazrilo za uvođenje ovakvih rješenja jer se sve više pažnje poklanja povećanju zadovoljstva kupaca. Nažalost još uvijek se većina kompanija kod nas najviše bave sobom nego što pažnju posvećuju onima od kojih žive. Mi smo to shvatili na vrijeme.

Najavljujete i značajniji angažman na području biometrijske tehnologije (ID Center). Možete li pojasniti njene prednosti?

Mehle: Biometrijska tehnologija je još uvijek vrlo nepoznata našem tržištu i obićno se povezuje sa filmovima o James Bondu ili SF filmovima. Ja moram reći da je to danas naša realnost a u prilog tome govori i rješenje ID Center koje je jednim velikim djelom razvijano i u Zagrebu. Naime u Siemensu u Zagrebu postoji odjel  PSE (razvoj sustava i programa) koji zapošljava 500 razvojnih inženjera koji rade za potrebe koncerna u čitavom svijetu. Jedan dio sudjeluje kao dio međunarodnog Siemensovog razvojnog tima koji rade na razvoju biometrijskih rješenja.

ID Center je samo jedan dio cjelokupnog protfelja a svojim standardnim funkcionalnostima omogućuje logiranje na operativni sustav preko otiska prsta gdje su podaci o otisku prsta na serveru povezani sa korisničkim imenom i zaporkom. Moram napomenuti da je to skalabilno rješenje i dodatnim razvojem prema posebnih zahtjevima korisnika moguće je proširiti sigurnost pristupa na razinu pojedinih aplikacija unutar sustav te korištenje biometrije sa pametnom karticom koje pitanje sigurnosti sustava dovodi još na viši nivo.

Kao najvažniju prednost ove tehnologije naveo bih neporecivost jer se sve dosadašnje metode oslanjaju na ono što osoba zna (zaporka) ili ima (pametna kartica) dok se mi oslanjamo na ono što osoba jest (podaci o otisku prsta).

Kao najbolji primjer primjenjivosti ove tehnologije prikazao bih na slućaju koji se nedavno dogodio u jednoj našoj banci gdje je socijalni inženjering došao do najboljeg izražaja.

Zbog čega ste se odlučili na strateško partnerstvo s SAP-om?

Mehle: Moderni trendovi poslovanja doveli su to stvaranja tehnologija okrenutih budućnosti. Razvojem i primjenom novih tehnologija stvoreni su uvjeti da informatika postane ključni faktor u poslovanju i razvoju neke kompanije.

Potreba za pravodobnim pristupom informacijama na svim razinama a u realnom vremenu doveli su do potrebe za integriranim sustavima.

Kako smo mi shvatili da na našem tržištu raste potreba za integriranim sustavima mi smo htjeli pružiti usluge isključivo najboljih svjetskih proizvođača softvera. Tako je pala odluka na SAP.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum