SAP Global
SAP MAG 33, travanj 2006.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Poduzetništvo unutar korporacije kao izvor inovacije

SAP je prije nekoliko godina pokrenuo jedan projekt «unutar korporativnog poduzetništva». On je rezultirao stvaranjem niza zajednica unutar tvrtke čija je svrha generiranje novih tehnoloških i poslovnih ideja te njihova komercijalizacija. Osnovna namjera bila je potražiti mogućnosti za stvaranje novih izvora prihoda i rasta, izvan postojećeg tvrtkinog portfelja, ali u samoj korporaciji, te privući darovite ljude sa svjetskih tržišta. Tim projektom rukovodio je dr. Chebbo Maher, koji je nedavno postao potpredsjednik SAP-a za komunalni sektor u EMEA regiji.

 

 

Razgovarao: Zvonko Pavić, zvonko.pavic@zg.t-com.hr

 
Dr. Chebbo Maher

Dr. Chebbo Maher, francuski je državljanin libanonskog podrijetla, potpredsjednik najvećeg svjetskog proizvođača poslovnog softvera, tvrtke SAP AG, zadužen za komunalni sektor u EMEA regiji, raznoliko tržište koje broji 44 zemlje. Prije dolaska u SAP, unazad deset godina, radio je u konzultantskoj tvrtki Cap Gemini. U SAP-u se istaknuo formiranjem poduzetničkog inkubatora, niza inicijativa koje su rezultirale brojnim inovacijama i novim tehnologijama. Dr. Chebbo Maher vrlo je angažiran i u Savjetodavnom vijeću Europske komisije zadužene za SmartGrid tehnologije i u još nekoliko organizacija, od Francuske do Perzijskog zaljeva, koje promiču ideju ekonomije znanja. S dr. Maherom razgovarali smo nakon njegova predavanja u okviru «Utility RoadShowa», tvrtke Hewlett-Packard, koji se održava u zemljama jugoistočne Europe, a u Zagrebu se dogodio početkom travnja ove godine.

SAP MAG: Kolika je tržišna vrijednost softvera za komunalne tvrtke u EMEA regiji?

CM: Naš tržišni udjel u EMEA regiji, u segmentu utility aplikacija, iznosi oko 60% u usporedbi s izravnom konkurencijom. Kada promatramo tržište softvera u cijelosti, dakle ne samo proizvođače poslovnog softvera, u regiji smo među prvih osam, s udjelom oko 40%.

SAP MAG: Možete li nam, ukratko, opisati razliku u poslovanju na liberaliziranim tržištima i onima zemalja u tranziciji? Koja je glavna razlika?

CM: U zemljama gdje je regulacija tržišta u cijelosti dovršena, kao što su Velika Britanija, skandinavske zemlje i još neke zemlje Zapadne Europe, koristimo se jednim pristupom, dok se u tranzicijskim zemljama koristimo drugim pristupom. Primjerice, na razvijenim tržištima koristimo komponentu koju nazivamo company direction, a na tranzicijskim tržištima onu kojom prvo analiziramo podatke o tom tržištu i korporaciji kojoj želimo ponuditi naš proizvod. Tek nakon tako provedene analize i mjerenja pristupamo potencijalnom partneru.

SAP MAG: Kako ste došli na ideju osnivanja poduzetničkog inkubatora unutar tvrtke SAP i koji su bili rezultati tog pothvata?

CM: Osnivanje poduzetničkog inkubatora unutar tvrtke SAP potaknuo je Hasso Platner, jedan od njezinih osnivača. Platner je, jednoga dana, odlučio kako moramo pokušati stvarati nove poslovne prilike unutar same korporacije na način koji bi bio manje rizičan od pokretanja nove korporacije na tržištu. Tako smo osmislili program u koji su se uključili poduzetniji zaposlenici, pokrenuvši vlastite male tvrtke temeljem svojih ideja o softveru. Na taj način, osmislili smo neke od naših najuspješnijih modula i platformi, te SAP-u stvorili nova tržišta. S druge strane, počeli smo intenzivno tragati za novim, malim softverskim tvrtkama u svijetu koje su imale neki proizvod koji bi bio komplementaran s našom platformom, pa smo u njih investirali, ili bismo ih kupili, te ih tako uključivali u SAP-ovu ponudu. Samo u prvoj godini, na taj način, generirali smo pedesetak novih poslovnih pothvata i oko 1000 novih ideja, jedne iz našeg vlastitog poduzetničkog inkubatora, druge od tvrtki izvana. Danas imamo dva tima koji se bave tim projektima. Jedan je smješten u Americi, u gradu Palo Alto, a drugi je u našem sjedištu  u Njemačkoj, u gradu Waldorfu.

SAP MAG: Koja je SAP-ova tehnologija osmišljena inovacijama u poduzetničkom inkubatoru? Navedite nam neke primjere.

CM: Primjerice, tako smo došli do jednog analitičkog modula, tzv. predictive analytics aplikacije koja se koristi na našoj CRM platformi. Potom, osmislili smo jednu aplikaciju za potpuno sigurno upravljanje računalom putem Interneta. S tvrtkom eBay napravili smo zajednički poslovni pothvat. On je rezultirao platformom za njihove korisnike, koji imaju kataloge vlastitih proizvoda kako bi ih automatski mogli objavljivati na web odredištu ove internetske aukcijske kuće.

SAP MAG: Recite nam nešto o svom angažmanu u Savjetodavnom vijeću Europske komisije za razvoj SmartGrid tehnologija?

CM: Riječ je o pojedinim naputcima Europske komisije koja od razvoja informacijskih tehnologija očekuje čitav niz inovacija. SmartGrid je jedna takva tehnologija. Riječ je o novoj vrsti mreže koja će inovacijama preoblikovati europsko društvo. Zato je Europska komisija formirala Savjetodavno vijeće koje treba, na neki način, dati smjernice i napraviti dokument pomoću kojega će Europska unija komunicirati s tržištem i koji će biti početna točka za utemeljivanje fondova iz kojih će se financirati razvoj SmartGrid tehnologija i drugih tehnoloških inovacija. Moramo završiti za nekoliko mjeseci, pa smo posao u Vijeću podijelili u četiri skupine. Jednoj od tih skupina, sastavljenoj od dvadesetak ljudi iz cijele Europe, onoj za mjerenje, ja predsjedavam.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum