SAP Global
SAP MAG 33, travanj 2006.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Projekt Mendocino mijenja živote 60 milijuna korisnika

Integracija Microsoftovog Officea sa SAP-ovim rješenjima koja se "vrte" u pozadini temeljito će promijeniti iskustvo svakodnevnog rada milijunima korisnika u kompanijama širom svijeta. Mendocino će omogućiti uvid u kritične korporativne podatke u prozorima popularnih Office alata

Piše: Robert Gelo, robert@prospekto.com.hr

 
Shai Agassi tokom svog keynote
govora u Copenhagenu

Unesete li pojam "Mendocino" u bilo koju internetsku tražilicu, prvi rezultati bit će linkovi prema informacijama o istoimenom priobalnom području smještenom u Kaliforniji. Mendocino nudi dobre restorane s izborom domaćih vina, plaže, šume, parkove,… No, u razvojnim odjelima tvrtki Microsoft i SAP, dovršena je beta inačica softverske platforme Mendocino koja će, očekuje se, olakšati svakodnevno poslovanje za šezdesetak milijuna korisnika u čitavom svijetu. Oni se koriste standardnim Microsoftovom paketom uredskih aplikacija, Outlook, Word, Excel, PowerPoint i Acess, a njihove tvrtke funkcioniraju na SAP poslovnim rješenjima.

Kada Mendocino prijeđe u komercijalnu fazu, korisnici će u svojim standardnim Office prozorima moći dohvatiti korporativne podatke, back office, i tako učiniti poslovanje još učinkovitijim, a sofisticirane funkcionalnosti, poput poslovne inteligencije, doći će u prvi plan. Drugim riječima, Microsoftov Office spojit će se sa SAP-ovim ERP-jem. Back office više neće biti rezerviran samo za privilegiranu manjinu, a "veliku sliku" poslovanja moći će vidjeti svi (ovlašteni) zaposlenici u tvrtki.

Beta inačica Mendocina, distribuirana je ograničenom broju korisnika zbog testiranja, a očekuje se da će prva, puna inačica ovog softverskog sučelja biti objavljena u srpnju 2006. godine.

  


Pogled na Mendocino kroz prozor novog Outlooka 12. Na desnoj strani nalazi se Mendocino prozor sa statistikama poslovnih aktivnosti. Unosi u Outlook kalendar prijavljuju se izravno u SAP (kliknite ovdje za uvećanu sliku)


Microsoftovim Officeom služi se 400 milijuna korisnika, što daje velike mogućnost rasta SAP rješenja kojima se trenutno služi 15 milijuna korisnika (izvor: SAP NetWeaver Magazine, kliknite ovdje za uvećanu sliku)


SAP je objavio da do 2010. godine namjerava povećati broj licenciranih kompanija s 36,000 na 150,000, čemu će bitno pridonijeti upravo Mendocino (izvor: SAP NetWeaver Magazine, kliknite ovdje za uvećanu sliku)

 


"Nevidljivi" SAP u podlozi Officea

Planove o Mendocino projektu europskim partnerima objavio je član Uprave SAP-a, Shai Agassi, na konferenciji SAPPHIRE u Kopenhagenu, u travnju 2005. godine. “Korisnici će se služiti SAP-ovim poslovnim softverom kako bi upravljali tvrtkama, budžetima i obračunom putnih troškova putem Office alata kao što su Outlook, Excel i druge aplikacije”, izjavio je tada glasnogovornik SAP-a, Bill Wohl.

Agassi se i kasnije osvrtao na projekt Mendocino, a posljednji puta na sajmu CeBIT, održanom u ožujku ove godine. Ondje je govorio na jednodnevnom skupu International CeBIT Forum o tome kako "želi da SAP izađe iz vidokruga, ali ne i iz poslovanja".

"Znali smo da ljudi žele koristiti naš portal, no sada smo shvatili da žele koristiti SAP u vlastitom sučelju", kazao je Agassi.

"Jedina aplikacija koja je uvijek otvorena je Office i mislim da se to neće promijeniti u sljedećih pet godina. Nama je ta činjenica značajna jer se Officeom služi četiri puta više korisnika nego SAP-om", pojasnio je.

Organiziranje čitavog života

Najviše koristi od Mendocina, po svemu sudeći, imat će profesionalci, menadžeri koji čitav dan gledaju u otvoren prozor Outlooka i tamo bilježe sve poslovne događaje: sastanke, putovanja, rad na projektima,… Mendocino će povećati njihovu produktivnost i pružiti im bolju podršku za donošenje poslovnih odluka. Za očekivati je da će i korisnici, koji se dosad nisu služili SAP-om, brzo prihvatiti rad u Mendocinu. Oni će i dalje raditi u poznatom sučelju, neće morati naučiti nove naredbe, već će se i dalje služiti istim tipkama kao prije. Primjerice, svaki zaposlenik moći će u Outlooku prijaviti termin korištenja godišnjeg odmora što će, istovremeno, vidjeti i računovodstvo koje obračunava osobni dohodak.

Info: http://www.sap.com/solutions/mendocino/.

Funkcionalnost projekta Mendocino

Poslovni proces

Zadaci

Time Management

(Prijenos informacija iz osobnih elektroničkih dnevnika u korporacijsku bazu. Unosi u Outlooku automatski se prebacuju u mySAP ERP.)

•  Kod planiranja sastanaka u Outlookovom kalendaru, korisnik mora odrediti naplaćuje li se sastanak i potom dobiva popis faktura.

•  Ako menadžer treba odobriti sastanak, u Outlooku će dobiti upit za trenutno odobravanje.

•  Korisnik će u prozoru vidjeti relevantne statistike poput zbroja naplaćenih čovjek-sati i linkove prema tekstovima o korporativnoj politici i procedurama vezanima za Time Management .

Leave Management

(Ako se godišnji odmori planiraju u različitim kalendarima postoji opasnost od neusklađenosti.)

•  Zaposlenici mogu podnijeti zahtjeve za godišnje odmore u Outlookovom kalendaru, a sustav će ih automatski proslijediti odgovornim osobama na odobrenje.

•  Korisnik koji prijavljuje godišnji odmor u Outlooku, dobiva linkove prema tekstovima o pravima na slobodne dane u slučaju vjenčanja, rođenja djeteta i slično.

•  Menadžeri i ostali supervizori vrše pregled i odobravanje u Outlooku.

Budget Monitoring

(Praćenje budžeta i reagiranje na promjene u statusu.)

•  Mendocino može slati izvješća iz SAP NetWeaver Business Intelligencea u Outlookov Inbox . Ta izvješća mogu se slati drugim zaposlenicima, pa se otkrivaju podaci koji su u skladu s njihovim ulogama u SAP-u.

•  Mendocino može slati upozorenja o promjenama statusa određenih budžeta uz prekonfigurirana izvješća s kontekstom za donošenje odluka. Iz istog upozorenja menadžer može pokrenuti transfer budžeta i slična podešenja.

•  Administrativni korisnici mogu odrediti postojeća izvješća u mySAP ERP-u i učiniti ih dostupnima krajnjim korisnicima putem Outlooka, ovisno o njihovim ulogama.

Organization Management

(Izvršavanje uobičajenih HR zadataka u Outlooku.)

•  Povezuje Outlookov adresar s mySAP ERP Human Capital Managementom (HCM-om) i omogućava korisnicima pristup podacima, ovisno o njihovim ulogama.

•  Korisnici mogu u Outlooku pristupiti organizacijskim mapama i drugim HCM podacima.

•  Menadžeri mogu u Outlooku izdavati zahtjeve za promjenom osoblja, predlagati bonuse i umetati poruke e-pošte u osobne datoteke djelatnika.

(Izvor: SAP NetWeaver Magazine)

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum