SAP Global
SAP MAG 35, lipanj 2006.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Okrugli stol s Erwinom Gunstom, predsjednikom SAP-a za EMEA regiju

Strategija SAP-a u EMEA regiji

Cilj SAP-a je povećati tržišni udjel i snažno se suprotstaviti međunarodnim konkurentima, kao što su Microsoft i Oracle, te suzbiti rast lokalnih softverskih konkurenata

Piše: Zvonko Pavić

Erwin Gunst, predsjednik je SAP-ove, tzv. NEWS (North, East, West, South) EMEA (Europe, Middle East i Africa) regije. Nadgleda rad oko 4000 SAP-ovih zaposlenika, u 44 ureda, u više od 100 zemalja, uključujući i Hrvatsku. Prema njegovom mišljenju, tržište Europe sada se nalazi na točki preokreta, pred pravom olujom promjena koje će izazvati daljnja globalizacija i konačni rast europskih ekonomija, nakon razdoblja sporijeg rasta i stagnacije. Te promjene dovest će do posve novog poslovnog okružja koje zahtijeva i nove strategije.


Prijetnje i blagodati globalizacije

Na SAPPHIRE konferenciji, Erwin Gunst održao je okrugli stol na kojem su glavna pitanja bila kako tvrtke mogu iskoristiti procese globalizacije u svoju korist i kako, pri tome, mogu najbolje primijeniti informatičke tehnologije. Na procese globalizacije, najosjetljiviji segmenti su male i srednje tvrtke koje se moraju početi natjecati s većim brojem konkurenata u više zemalja i s puno većim tvrtkama nego su one same. Uz to,  konsolidacija pojedinih tržišta stvara veće i snažnije konkurente. Istodobno raste i pritisak snižavanja cijena proizvoda i usluga što rezultira manjim profitnim marginama. Europa sve više osjeća pritisak američke tržišne dominacije, ne samo na informatičkim tržištima, kao i onaj ekonomski brzorastuće Kine. S druge strane, globalizacija otvara nova tržišta kao što su ona zemalja novih članica Europske unije i zemalja tzv. BRIC - Brazil, Rusija, Indija i Kina, regije. Tema okruglog stola Erwina Gunsta bilo je i pitanje što tvrtke u Zapadnoj Europi mogu naučiti od onih iz Istočne Europe. Prema njegovom mišljenju, prednost tvrtki iz Istočne Europe je što su snažno usmjerene na poslovne inovacije.


Povećati udjel, nadmašiti konkurenciju

Kada je riječ o SAP-u, Erwin Gunst je strategiju kompanije, u EMEA regiji, sažeo u rečenici: "Cilj SAP-a je povećati tržišni udjel i snažno se suprotstaviti međunarodnim konkurentima kao što su Microsoft i Oracle, te suzbiti rast lokalnih softverskih konkurenata." Gledano kroz tržišne segmente, SAP u EMEA regiji raste implementirajući svoj softver u sektoru trgovine, ustanovama javne uprave i financijskim uslugama. Unutar tih tržišnih segmenata posao se dijeli na tzv. enterprise sektor, koji čine velike kompanije i na onaj malih i srednjih kompanija. U velikima se, uglavnom, instalira mySAP Business Suite, a u malim tvrtkama, (u hrvatskim mjerilima to bi bile one srednje veličine), mySAP All in One.

SAP za vrlo male poduzetnike

Nova platforma za male poduzetnike, i u hrvatskim mjerilima, je Business One. Erwin Gunst tvrdi da se ta SAP-ova platforma može instalirati za svega 100 dana, a cijena licenci i implementacije već je od 20000 dolara, što ovisi o broju korisnika i posebnostima industrije u kojoj pojedina tvrtka djeluje. U taj iznos uračunato je sve: hardver, mrežna infrastruktura, softver, koštanje licenci i cijene konzultanata. Kada je riječ o europskim tržištima, danas 70% SAP-ovog ukupnog prihoda od implementacija dolazi od velikih, a 30% od malih i srednjih tvrtki. "Plan SAP-a je do 2010. godine taj odnos promijeniti te generirati 65% prihoda od implementacija od velikih i 45% od malih tvrtki," kaže Gunst. 


Mentaliteti i druge prepreke

U prihvaćanju SAP-a kao softverske platforme na kojoj će se temeljiti poslovni procesi, važan činitelj u EMEA regiji je, tvrdi Gunst, zrelost menadžmenta pojedine tvrtke. Kada je riječ o Hrvatskoj, ona ima osrednje mjesto. "U Hrvatskoj", govori Erwin Gunst, "nema puno tvrtki s menadžmentom koji shvaća važnost informacijskih tehnologija u razvoju svoga poslovanja." Drugi činitelj je što Europa, kao politička jedinica, nije još posve proširena, pa su tako i osnovni preduvjeti poslovanja u zemljama izvan Unije prilično različiti. Posve se razlikuje poslovanje u zemljama "stare" EU, drukčije je u deset novih članica, potpuno je različito suočiti se s poslovnim specifičnostima tržišta zemalja kandidata za ulazak u EU, a da se ne govori o onim zemljama koje još nisu došle ni do te točke.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum