SAP Global
SAP MAG 37, rujan 2006.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Intervju s Igorom Dropulićem, direktorom SAP-a: Lokalizirani SAP za manje i srednje tvrtke dolazi prije kraja 2006. godine

Povodom nedavno održanog SAP World Toura '06, Igor Dropulić ukazuje na činjenicu da je izvoz znanja SAP partnera iz Hrvatske u svijet veći od ukupne količine prodanih licenci u zemlji
 
 
Razgovarao: Robert Gelo, robert.gelo@privredni-vjesnik.hr
 
 
SAP MAG: Na početku razgovora zamolili smo Igora Dropulića, direktora tvrtke SAP d.o.o., da nam ukratko opiše po čemu se ovogodišnji SAP World Tour razlikovao od prošlogodišnjeg.
 
Dropulić: Ove godine odlučili smo održati događaj na istome mjestu, kao i prošle godine, te ga produljiti na dva dana, sa željom da nas posluži lijepo vrijeme, kazao je Igor Dropulić.
Prvoga dana održao se tehnološki track, a poslijepodne je bilo rezervirano isključivo za partnere. Tada su se odvijali knowledge transfer i rasprave o iskustvima. Drugoga dana održan je business track, nakon čega je uslijedila dodjela nagrada informatičkim novinarima, SAP ICT Journalist Prize Božo Težak. Osim što smo produžili događaj, dodatno smo ga ispunili sadržajem: korisničkim iskustvima, SAP-ovim prezentacijama i onim korisničkim. Smatram da je najveća vrijednost ovog događaja networking, odnosno mogućnost da se ljudi nađu izvan ureda i porazgovaraju o svemu što je važno za posao. Želimo da SAP World Tour postane tradicionalni događaj koji se održava svake godine i da svaki puta bude bolji. Slušat ćemo prijedloge korisnika i nove događaje obogaćivat ćemo novim sadržajima.
 
 
SAP MAG: U kojoj fazi se nalazi implementacija SAP rješenja u INI? Riječ je o najvećem IT projektu koji se trenutno događa u Hrvatskoj, trajat će tri godine, a njegova vrijednost dostiže 73 milijuna USD?
 
Dropulić: To nam je najvažniji projekt koji se odvija prema zacrtanom planu i bit će završen na vrijeme, a detalje znaju ljudi iz INE i implementatori IBM-a.
 
 
SAP MAG: SAP, prema procjeni tvrtke IDC, trenutno «drži» 30% hrvatskog tržišta poslovnog softvera. Koji su najvažniji razlozi da najveći dio velikih tvrtki odabire upravo SAP?
 
Dropulić: Naš tržišni udjel će tijekom ove, i sljedećih godina, najvjerojatnije još rasti. Naime, još neke velike hrvatske kompanije postat će naši korisnici i zbog toga ćemo rasti brže od konkurencije. No, zanimljivije je da je u 25 najvećih hrvatskih kompanija po ukupnom prihodu, udjel SAP-a veći od 60%. Među prvih pedeset, naš tržišni udjel, odnosno broj korisnika u tom segmentu, veći je od 40%. To znači da su velike hrvatske kompanije već naši korisnici. Takav trend namjeravamo nastaviti jer nam je taj segment tržišta vrlo zanimljiv.
 
Zašto velike kompanije izabiru SAP? Prvenstveno zbog toga što im SAP daje mogućnost da vlastitu poslovnu infrastrukturu dovedu na razinu koju njihovi konkurenti i njihovo tržište već imaju. Kada imate infrastrukturu koja vam omogućava da se usredotočite na vlastite, glavne kompetitivne prednosti, onda se naši korisnici usredotočuju na svoj core business i u njemu pokušavaju biti što bolji. Ako nemate kvalitetan sustav koji vam omogućava da na temelju dobrih informacija, u pravo vrijeme i na pravi način, donesete dobre poslovne odluke, onda više nemate mogućnost održati sustainable competitive advantage, odnosno održivu prednost nad ostalima.
 
No, ono što je dobra vijest, istovremeno je i nešto što nas mora brinuti: ako već sada imamo prevladavajući tržišni udjel kod velikih kompanija, svakako moramo početi razmišljati o tome što ćemo raditi dalje. Zbog toga je vrlo važno na kvalitetan način, zanimljiv tom tržišnom segmentu, adresirati tržište malih i srednjih, odnosno brzo rastućih tvrtki. Stoga ćemo, do kraja godine, pripremiti ono što nazivamo temeljnim ERP paketom za male i srednje poduzetnike. Lokalizacija, prijevod i prilagodba zakonskim okvirima rezultat je rada domaćih stručnjaka, a posao je obavila tvrtka GBS IT. Proizvod je u završnoj fazi pripreme, potom ide na provjeru kvalitete u Walldorf, a nakon toga ćemo ga distribuirati na tržište, preko naše partnerske mreže. Naša je ideja da partneri preuzmu taj temeljni mySAP All-in-One paket koji ima prilagođene funkcionalnosti, duljinu implementacije odnosno predefinirani opseg, ali i prilagođenu cijenu. Na taj način, on može biti vrlo atraktivan domaćem SMB segmentu. Partneri iz tog paketa mogu napraviti vlastiti mySAP All-in-One paket tako da preko SAP NetWeavera integriraju specifična industrijska rješenja, bez obzira je li riječ o maloprodaji, proizvodnji, pekarskoj, automobilskoj, ili nekoj drugoj industriji.
 
Ovdje dolazi do integracije SAP-ovog robusnog ERP-a, poslovnih znanja naših partnera i njihovog intelektualnog kapitala. Stvaramo lokalni proizvod za malo i srednje poduzetništvo sa svojim specifičnostima jer ima lokalnu podršku, maksimalno je prilagođen tim poslovnim praksama i oslanja se na našu partnersku mrežu koja će ga lokalno podržavati.
 
 
SAP MAG: Imate li spoznaje što o svemu misle hrvatske manje i srednje tvrtke, odnosno jesu li one spremne za informatizaciju?
 
Dropulić: Na dvije lokacije smo napravili pilote, jedan od tih korisnika predstavio je svoj projekt i na SAP World Touru. Reakcija je pozitivna u smislu da smo prepoznali njihove poslovne potrebe, doveli podršku u neposrednu blizinu korisnika i pogodili cjenovne mogućnosti tog segmenta.
 
Namjerno nismo željeli najavljivati datum izlaska novog proizvoda jer smo to učinili već dva puta, a nismo se mogli držati najavljenog termina. Nismo htjeli zadavati troškove korisnicima, partnerima ili samima sebi, već smo odlučili da ćemo to učiniti kada budemo imali gotov proizvod. Krajem 2006. godine, trebali bismo krenuti s vrlo jakim marketinškim aktivnostima.
 
 
SAP MAG: U javnom sektoru malo se toga korijenito mijenja, najavljeni projekti se ne ostvaruju. Hoće li se ta situacija, uopće, pokrenuti?
 
Dropulić: Svi analitičari kvalificirano tvrde da je više od 50% IT potrošnje u Hrvatskoj vezano za javni sektor. U medijima se stvaraju otvoreni ratovi, afere i prepucavanja. Ljudi ocrnjuju jedni druge, nagađaju o korupciji. Zbog čega? Zato jer se teritorij, odnosno mogućnost za rad s javnim sektorom, dramatično smanjio.
 
Mi smo, svojedobno, potpisali ugovor s javnim sektorom prema kojemu smo namjeravali započeti sa zapošljavanjem brojnih novih ljudi upravo zbog realizacije velikih projekata u javnom sektoru. Kako taj ugovor nije realiziran, postao je prošlost. Mi ćemo nastaviti s traženjem prilike da poslovni rast kojeg očekujemo popratimo rastom SAP-ovog tima. Ovoga trenutka ne razmišljamo o javnom sektoru, ali razmišljamo o onim industrijskima, kao i o aranžmanima s velikim korisnicima, s čime ćemo pokušati ostvariti zapošljavanje novih djelatnika.
 

Tijekom 2006. godine, dogodila se iznimno važna investicija u nove resurse, i s naše i s partnerske strane. Kroz SAP-ov boot camp, prošlo je trideset novih ljudi iz partnerskih tvrtki koji se, prije toga, nikada nisu bavili SAP-om; oni su stekli temeljno znanje i svi rade na projektima. Pored toga, četrdeset iskusnih SAP-ovih konzultanata prošlo je kroz sustav certificiranja i oni, također, rade u partnerskoj mreži. Do kraja 2006. godine, očekujemo još trideset do četrdeset novih certificiranih SAP konzultanata u Hrvatskoj, koji danas rade na projektima od SAD-a do Litve. Ukupna vrijednost tog izvoza znanja SAP-ovih partnera iz Hrvatske, tijekom posljednjih godina, iznosila je više od četiri milijuna eura godišnje, što je puno više od iznosa samih SAP-ovih softverskih licenci koje se prodaju u Hrvatskoj.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum