SAP Global
SAP MAG 38, listopad 2006.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Poslovna vrijednost SAP informatičke infrastrukture

Agrokoru je trebalo informatičko rješenje koje može pratiti brzi rast tvrtke, u Hrvatskoj i regiji, te ono koje se može brzo lokalizirati na svakom tržištu na kojem kompanija posluje. Za odluku je bila važna i prisutnost podrške u svim zemljama u kojima Agrokor radi. O toj temi razgovarali smo sa gospodinom Tomislavom Lučićem, izvršnim potpredsjednikom Agrokora za financije.
 
Razgovarao: Zvonko Pavić, zvonko.pavic@zg.htnet.hr
 
SAP MAG: Agrokorovi informatički stručnjaci godinama su radili na vlastitom ERP rješenju temeljenom na jednom svjetskom "best of breed" softveru, pa je prelazak na standardno rješenje, SAP platformu, bila strateška odluka za koju ste odvojili više od dvije godine promišljanja. Možete li nam, ukratko, naznačiti odrednice iz Agrokorove strategije razvoja poslovanja koje su bile presudne pri utvrđivanju kriterija za izbor novog informacijskog sustava?
 
Lučić: Temeljem poslovne strategije Agrokora, izrađena je i posebna informatička unutar koje su zadani planovi koji se tiču aplikacija, infrastrukture, usluga, organizacije, itd., u sljedećem petogodišnjem razdoblju za sve tvrtke iz sastava Koncerna, u svim državama u kojima Agrokor posluje. Kako Agrokor obilježava brzi rast i širenje u regiji, trebao nam je informatički sustav koji to može omogućiti i, istovremeno, pružiti dodanu vrijednost. Pri tome, dugoročno smanjenje rizika bio jedan je od glavnih razloga izbora novog rješenja. Ključan kriterij izbora bila je spremnost partnera za pružanje lokalne inačice softvera u svim, nama zanimljivim, državama i osiguranje kvalitetne lokalne podrške. Do sada, gotovo petnaest godina, koristili smo rješenje Aurora, tvrtke Infor. Riječ je o suvremenom «best of breed» rješenju za poslovna područja proizvodnje i distribucije hrane i pića. Naše proizvodne tvrtke koriste aktualnu verziju Aurore, a za maloprodaju otkupili smo izvorne kodove jedne verzije tog softvera i doradili maloprodajnim specifičnostima, u suradnji s najboljim svjetskim konzultantima.
 
 
SAP MAG: Koje poslovne procese smatrate najkritičnijima? Što će zahtijevati najviše napora u reorganizaciji Koncerna, koja nužno slijedi uvođenjem SAP softverske platforme?
 
Lučić: Takvih, kritičnih procesa, utješno je, nema previše. Ključno pitanje je hoćemo li i nakon zamjene poslovne aplikacije zadržati vrlo visok stupanj automatizacije ključnih procesa kao u sadašnjem sustavu, koji je rađen po mjeri. U prvoj fazi, uvodimo financijsko-računovodstvene module i ne očekujemo veće probleme i potrebe za promjenama poslovnih procesa. Najveći napor predstavljat će izrada sučelja prema ostalim komponentama našeg informacijskog sustava.
 
 
SAP MAG: Novi IT sustav, tijekom vremena, instalirat ćete u nekoliko faza u svim kompanijama u sastavu Koncerna. Recite nam nekoliko pojedinosti o tim fazama instalacije, ljudskim resursima koji su za to potrebni i rokovima u kojima se sve to mora napraviti.
 
Lučić: U prvoj fazi stavljamo module financija, kontrolinga, riznice, zatim će na red doći upravljanje investicijama i nekretninama u svim kompanijama, te, zaključno, konsolidacija podataka preko data huba na razini pojedinih tvrtki i cijelog Koncerna. Ugovor je fazni i implementacija će se odvijati po redoslijedu poslovnih prioriteta. Pritom, želja nam je cijeli proces završiti što prije. Jedna od glavnih mjera za upravljanje rizikom je pristup projektu u fazama. Implementacija će teći korak po korak, uz pomoć tvrtki partnera SAP-a. Mi smo već oformili i vlastiti tim stručnjaka, u poseban SAP Competence Centar, koji će sudjelovati u implementacijama i davati podršku.
 
SAP MAG: Implementacija SAP poslovnog softvera projekt je koji, osim vremena, od tvrtki često zahtijeva i niz drugih promjena. Kako ćete upravljati tim promjenama i kako ćete cijeli taj posao organizirati s obzirom što ćete sustav implementirati na više lokacija i u tvrtkama članicama Koncerna koje se bave različitim djelatnostima?
 
Lučić: Zahvaljujući stalnom širenju i preuzimanju tvrtki, Agrokor ima već puno iskustva u istodobnoj implementaciji softvera u više kompanija i upravljanju promjenama. S tim u vezi, ne očekujemo probleme s kojima se već nismo susretali. Imamo jasne radne procedure, osposobljene stručnjake i razvijen proces upravljanja promjenama u području ICT infrastrukture i poslovnih procesa.
 
 
SAP MAG: Zašto ste odabrali Konzum za prvu instalaciju mySAP Business Suite platforme? Elaborirajte nam tu odluku s više pojedinosti, budući da je riječ o najbrže rastućoj tvrtki unutar Koncerna. Ne bi li to bilo lakše napraviti u nekoj manjoj tvrtki, s manjim brojem poslovnih procesa?
 
Lučić: Istina je da bi negdje drugdje to možda bilo lakše napraviti, ali to nije bio glavni kriterij za odluku jer je aplikacija, koja je sada u upotrebi u proizvodnim tvrtkama, suvremena i funkcionalno zadovoljava, pa nema poslovne potrebe koja bi njima dala prioritet. Kako se Konzum paralelno širi na više tržišta, u toj tvrtki najizraženija je poslovna potreba za sustavom i partnerom koji imaju kvalitetno standardno rješenje i jaku lokalnu podršku u više država. Uz to, Konzum će, kao najveća tvrtka unutar Koncerna, ostvariti najbrže učinke. Na temelju prve implementacije, definirat će se standardi za poslovne procese iz područja financija, koji će se primijeniti u svim drugim kompanijama i olakšati integraciju podataka na razini cijelog Agrokora.
 
 
SAP MAG: Koje funkcionalnosti iz mySAP Business Suite platforme ćete prve implementirati u Konzumu i koji su sljedeći koraci vezani za SAP u toj tvrtki?
 
 
Lučić: Riječ je o mySAP ERP modulima za financije, kontroling i riznicu. Odlučeno je da ćemo za BI sustave zadržati Cognos, u kojem imamo iskustva i znanje, a za Contact Centar i CRM imamo određena kvalitetna «best of breed» rješenja. Nakon prve faze, implementirat ćemo module za upravljanje investicijama, nekretninama, korporacijski kontroling, itd. Postoji i mogućnost uvođenja modula za upravljanje robnim tijekovima. Uvest ćemo sustav visoke raspoloživosti (high-availability) za potrebe backupa i disaster recoveryja, na udaljenoj lokaciji. Drugim riječima, planiramo implementirati vrhunska tehnološka rješenja. Paralelno će se izvoditi projekt povezivanja sa sustavom za elektroničku arhivu i upravljanje dokumentima.
 
 
SAP MAG: Postoji li u poslovanju Konzuma, ili samog Agrokor koncerna, što bi zahtijevalo izradu nekog posebnog modula, kojeg nema u SAP platformi? Hoćete li, poput nekih drugih domaćih tvrtki koje su se suočile s tim problemom, od proizvođača softvera tražiti da vam tu funkcionalnost dodatno napravi?
 
 
Lučić: Od SAP-a ćemo tražiti minimalne izmjene. Naime, prije samog izbora rješenja dobro smo definirali što znači najbolja svjetska praksa za maloprodaju i proizvodne tvrtke, te smo detaljno uspoređivali funkcionalnosti SAP-a s ostalim rješenjima. Drugim riječima, svugdje gdje možemo, primijenit ćemo SAP, a za ostalo ćemo integrirati neka postojeća kvalitetna 'niche' rješenja.
 
 
SAP MAG: Instalacija SAP informacijske platforme nije jeftina. Koliko ćete u to investirati tijekom godina, uzimajući u obzir cijenu licence, konzultantskih usluga, edukacije zaposlenika i u ulaganja u dodatnu infrastrukturu?
 
 
Lučić: Prije donošenja odluke, unazad dvije godine, napravili smo projekt s Gartnerom, u kojem smo procijenili i simulirali implementaciju SAP-a u Konzumu i ostalim kompanijama, te izračunali ukupan BVIT (Business Value of IT), troškove i investicije u sedam godina. Rezultat toga projekta bila je preporuka Gartnera da Agrokor treba napraviti neke interne predradnje želi li postići brzi ROI, i to je ključni razlog zašto smo prolongirali izbor za dvije godine. U međuvremenu, te predradnje su napravljene i očekujemo da će ROI i BVIT biti u skladu s izračunima.
 
SAP MAG: U posljednje vrijeme, u svjetskoj menadžerskoj literaturi, puno se piše o utjecaju informacijskih tehnologija na osmišljavanje novih poslovnih modela, inovacija u samom načinu poslovanja. Možete li nam reći o vašim očekivanjima u tom smislu? Kako će primjena SAP-a dugoročno transformirati Agrokorov poslovni model?
 

Lučić: Kada je riječ o tehnologijama i njihovom utjecaju na poslovanje, Agrokorovi stručnjaci su dobro upućeni u svjetska zbivanja. Međutim, u svakodnevnom radu uvažavamo specifičnosti našeg poslovnog ekosustava (dobavljači, distributeri, kupci,...), u kojemu, kao tržišni lider, imamo društvenu odgovornost uvoditi promjene i inovacije na opću dobrobit.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum