SAP Global
SAP MAG 41, sije�anj 2007.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Tri tisuće hrvatskih tvrtki spremno je za SAP All-in-One ERP rješenje

Tvrtke koje targetiramo u sklopu SAP All-in-One ERP rješenja one su koje imaju oko dvadesetak zaposlenih i ostvaruju godišnji prihod oko 20 milijuna kuna. Naravno, to nije čvrsta granica ni podjela.

Razgovarao: Zvonko Pavić, zvonko.pavic@zg.t-com.hr

SAP All-in-One ERP, prva platforma za manje i srednje tvrtke najvećeg svjetskog proizvođača u Hrvatskoj, SAP d.o.o., bit će i platforma na kojoj će ta tvrtka demonstrirati, među ostalim, novi način marketinga svojih proizvoda. O nekim pojedinostima te marketinške strategije razgovarali smo s Markom Biljanom, direktorom marketinga u tvrtki SAP d.o.o..

SAP MAG: Koliko će novca SAP d.o.o. izdvojiti za financiranje marketinških aktivnosti vezanih za distribuciju SAP All-in-One ERP rješenja? Koliki je proračun za ovu godinu i za neko dulje razdoblje?

Biljan: Postoje sredstva koja su izdvojena iz proračuna globalnog i regionalnog marketinga, a njihova visina određuje se prema uspjehu našeg dosadašnjeg poslovanja. Sada su ta sredstva nešto viša jer ulazimo na, za SAP u Hrvatskoj, novo tržište. Točna brojka je poslovna tajna.

 

SAP MAG: Hoće li, i kako, u marketinškim aktivnostima sudjelovati i SAP-ovi partneri?

Biljan: SAP će partnerima omogućiti sve što im je potrebno kako bi sa SAP All-in-One ERP proizvodom izašli na tržište. U marketinškom smislu to znači da ćemo raditi tzv. «co-branding» SAP-a i tvrtke partnera. U slučaju SAP All-in-One ERP rješenja, tvrtka partner preuzet će temeljni proizvod i distribuirati ga korisniku. Na toj platformi ona će razvijati, uz pomoć NetWeaver alata, svoja dodatna industrijska rješenja i njima će konkurirati na svim tržištima na kojima SAP posluje i gdje god, kao tvrtka partner, može sama plasirati vlastito novo rješenje. SAP d.o.o. će inicijalno predstaviti sam proizvod i, paralelno, tvrtke partnere.

SAP MAG: Na koji ćete način marketinški pozicionirati SAP All-in-One ERP u Hrvatskoj? Koje ćete svojevrsne lokalne specifičnosti dodati tom SAP-ovom brandu?

Biljan: Ne bi imalo smisla odmah reći što sve planiramo, sve će se vidjeti u prvom i drugom tromjesečju ove godine. Sada bih želio posebno naglasiti strategiju zajedničkog nastupa SAP-a i partnera na tržištu. To znači: SAP zajedno sa svim partnerima i SAP posebno sa svakim partnerom.

Marko Biljan, Marketing & PR Manager, SAP d.o.o.

Marko Biljan će kroz svoju funkciju direktora marketinga i odnosa s javnošću podupirati sve projekte od važnosti za pravilno i pravodobno informiranje svih javnosti o proizvodnom paketu SAP All-In-One ERP. Svojim višegodišnjim uspjesima u radu, osigurao i svoju dodatnu funkciju koju će u narednom periodu obnašati. Marko se trenutno nalazi na Poslijediplomskom studiju Sveučilišta u Zagrebu, a studirao je ekonomiju na zagrebačkom sveučilištu, te diplomirao na kolegiju Upravljački informatički sustavi s naslovnom diplomskom radnjom „SAP kao podrška managementu u telekomunikacijskim tvrtkama“. Formalno znanje strateškog marketinga okrunio je diplomom CBA – Business Academy sredinom 2004. godine.

SAP MAG: Po čemu će se, marketinški gledano, pristup hrvatskom tržištu razlikovati od pristupa koje je SAP koristio u oglašavanju toga proizvoda u drugim zemljama?

Biljan: U SAP poslovnom ekosustavu ne treba, da se tako izrazim, «izmišljati toplu vodu». Postoje najbolje prakse i u samom rješenju i u pristupima tržištu. Dakle, postoje uzori koji su nam služili u prilagodbi strategije potrebama hrvatskog tržišta. SAP je, do sada, na tržište manjih i srednjih tvrtki intenzivnije ušao u Španjolskoj, Češkoj i Slovačkoj, i iskoristili smo ta iskustva. Koristili smo se i dobrim američkim iskustvima kada je riječ o kampanjama oglašavanja proizvoda.

SAP MAG: S obzirom da se SAP All-in-One ERP rješenje može primijeniti u manjim tvrtkama, na koji ćete način segmentirati domaće tržište jer manje i srednje u Europi nije isto što i kod nas?

Biljan: Meni je ta podjela vrlo jednostavna. Prvih 500 kompanija u Hrvatskoj je u kategoriji tvrtki kojima je potreban mySAP ERP. Ostale, a ima ih preko 72 tisuće, tržište su za neko manje ERP rješenje. Dakle, tvrtke koje targetiramo u sklopu SAP All-in-One ERP rješenja one su koje imaju oko dvadesetak zaposlenih i ostvaruju godišnji prihod oko 20 milijuna kuna. Naravno, to nije čvrsta granica i podjela, ali prema tom kriteriju možemo izdvojiti oko dvije do tri tisuće tvrtki, bez obzira na industriju kojom se bave.

SAP MAG: Gledano u nekom kratkoročnom razdoblju, koji tržišni udio se nadate osvojiti, jer SAP u Hrvatskoj, kad su manje i srednje tvrtke u pitanju, ipak ima snažniju konkurenciju?

Biljan: SAP All-in-One ERP je rješenje koje će biti na istom tržištu kao i neka rješenja konkurencije. Tu će, svakako, biti borbe za korisnike. Što se tiče udjela, teško je sada reći nešto određenije. Mi se nadamo da ćemo do kraja ove godine u Hrvatskoj imati bar tridesetak korisnika SAP All-in-One ERP rješenja. No, bit ćemo zadovoljni i s dvadesetak.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum