SAP Global
SAP MAG 42, velja�a 2007.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Enterprise SOA – Fleksibilnost i brzina*

Uslužno orijentirana arhitektura poduzeća (SOA) pomaže tvrtkama brzu implementaciju poslovne strategije brzim osmišljavanjem poslovnih procesa temeljem gotovih modela, povećanom fleksibilnosti za restrukturiranje i unaprjeđenjem poslovnih procesa izvan neposrednih granica tvrtke.

Pišu: Ina Arndt & Ulrich Scholl, SAP AG

Na globalnom tržištu tvrtke se moraju suočavati s velikim očekivanjima i pritiscima za ostvarivanje dobiti. Radi konkurentnosti, i zadovoljenja dioničara tvrtke, direktori pokušavaju ostvariti održivo, uspješno poslovanje. Pritom se usredotočuju na tri glavne poluge: ubrzavanje inovacije, unaprjeđenje funkcionalne izvrsnosti i poticanje informatičkih djelatnika.

Sposobnost ostvarivanja tih strategija, bolje i brže od konkurencije, presudno je za uspjeh i zahtijeva nove poslovne procese ili izmjene postojećih. Tradicionalno, u sklopu portfelja procesa neke tvrtke težište se stavlja na interne poslovne procese. Ti standardni procesi, uglavnom, podupiru zajedničke operacije temeljem prilično stabilne, najbolje prakse, osiguravajući vrlo učinkovit način provedbe glavnih zadaća tvrtke.
Međutim, promjene poput spajanja i preuzimanja, brzog rasta i intenzivnih pritisaka konkurencije pretječu postojeće procese te rezultiraju sporom inovacijom i slabijim ostvarivanjem ključnih pokazatelja uspješnosti. Usvajanjem uslužno orijentirane arhitekture, tvrtke mogu brže provoditi unaprjeđenja poslovnih procesa uz potporu onim postojećim.

Prednosti uslužno orijentirane arhitekture poduzeća

S uslužno orijentiranom arhitekturom poduzeća tvrtke mogu činiti sljedeće:

  • brzo povezivati samostalne procese i komponirati nove end-to-end procese,
  • selektivno unaprjeđivati strukturu postojećih procesa radi bržeg usvajanja promjene, i
  • olakšati neproblematičan ustroj procesa i njihovog izvršavanja izvan granica tvrtke radi iskorištavanja temeljnih funkcija i najbolje prakse poslovnih partnera.

Uslužno orijentirana arhitektura poduzeća pomaže tvrtkama iskoristiti netaknute potencijale svojih postojećih poslovnih procesa unutar i izvan vlastitih granica. Ona omogućava ponovno korištenje zajedničkih, sadržanih poslovnih funkcija. Uslužno orijentirana arhitektura poduzeća tvrtkama, također, osigurava novi skup alata, na temelju gotovih modela, radi bržeg kreiranja inovativnih procesa koji donose znatnu poslovnu vrijednost u svrhu preobrazbe načina na koji tvrtka funkcionira.

U maloprodajnoj djelatnosti, na primjer, tvrtke koje stalno pokušavaju osigurati, ili steći, tržišni udjel, ponekad moraju imati cijene niže od konkurencije. Poslovođe trgovina morali su obaviti mnoštvo vremenski zahtjevnih manualnih koraka koji nisu povezani s temeljnim maloprodajnim poslovanjem. Uz uslužno orijentiranu arhitekturu poduzeća, tvrtke mogu povezivati procese koji se oslanjanju na ljude s temeljnim maloprodajnim funkcijama radi automatiziranja brojnih procesnih koraka.

S automatizacijom procesa koji se oslanjaju na ljude, novi end-to-end procesi mogu se brže izvršavati i maloprodajnom subjektu daju veću transparentnost za ispunjenje uvjeta i generiranje veće konkurentnosti. Poslovođe trgovina oslobađaju se operativnih zadaća niske razine, dok bolje prikupljanje podataka izoštrava odlučivanje.

Selektivna fleksibilnost za procesnu inovaciju

U telekomunikacijskoj djelatnosti nova tehnologija dovodi do čestih predstavljanja proizvoda i usluga. Mnogi od procesnih koraka za isporuku novih proizvoda isti su kao, primjerice, naručivanje, pakiranje i ispostava računa. Međutim, nabava se razlikuje zbog tehničkih razloga. Telekomunikacijske tvrtke često moraju kreirati cijeli novi proces radi obuhvata izmijenjenog postupka nabave.

Uslužno orijentirana arhitektura poduzeća razbija prijašnje nefleksibilne i sekvencijalne poslovne procese na manje procesne korake koji se mogu fleksibilno koristiti; potrebno je modificirati samo neke određene procesne korake. End-to-end proces sada vrijedi za svaki proizvod, dok se specifičan proces za svaki proizvod primjenjuje samo tijekom nabave. Selektivna fleksibilnost snižava troškove obrade i omogućava brže reagiranje na promjenu.

Procesi koji sežu izvan granica tvrtke

Korištenjem uslužno orijentirane arhitekture poduzeća, porezne ustanove mogu unaprijediti usluge definiranjem end-to-end procesa koji seže izvan granica tvrtke i povezuje porezne obveznike, poslovne partnere i procese porezne ustanove. Taj nezamjetan proces omogućava poreznim obveznicima podnošenje prijava elektronskim putem uz puno veći komfor, poslovnim partnerima automatiziranje obrade obrazaca da ona bude brža i točnija, te dopušta poreznim ustanovama bavljenje izuzecima ili posvećivanje složenijim prijavama. Na taj način, porezne ustanove mogu osigurati brzu naplatu prihoda, brže reagirati i smanjiti troškove manualnog rada.

Jedno istraživanje pokazalo je da projekti uslužno orijentirane arhitekture poduzeća zadovoljavaju, odnosno čak nadmašuju očekivanja tvrtke sudionika. Više na: www.sap.info/int/go/31064.

*Tekst je izvorno objavljen u SAP Info Časopisu.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum