SAP Global
SAP MAG 46, lipanj 2007.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Zdravstvo: služba temeljena na znanju

U Zagrebu se 28. lipnja održava konferencija za znanstvenike, liječnike i menadžere u medicini, SAP for Healthcare. Želja je SAP-a na konferenciji predstaviti skup poslovnih rješenja namijenjenih zdravstvu, svim subjektima koji sudjeluju u procesu informatizacije zdravstva i ostalim zainteresiranim ustanovama i organizacijama iz zdravstva, kako bi se postigao zajednički cilj: bolja kvaliteta i više usluga usmjerenih pacijentu.

Pripremio i razgovarao: Marko Biljan, SAP d.o.o., marko.biljan@sap.com

Kako bismo dobili bolji pregled trendova u zdravstvu, koji se događaju širom Europe i svijeta, SAP je u Hrvatsku odlučio pozvati najvažnije stručnjake s područja zdravstva i zdravstvenih usluga. Jednodnevnim predstavljanjem te razmjenom iskustava i znanja saznat će se mogućnosti unaprijeđenja „posrnulog“ zdravstvenog sustava u nas.

Vratimo se malo u povijest. Vlada Republike Hrvatske, krajem 2003. godine, usvojila je program e-Hrvatska 2007. s ciljem izvedbe sveobuhvatne i dinamične akcije za postizanje bržeg iskoraka Hrvatske u informacijsko društvo u skladu s preporukama Europske unije i Lisabonske agende. Svijesni kako informatizacija zdravstva, u današnje napredno tehnološko doba, predstavlja ključni element ubrzanja pružanja kvalitetnije zdravstvene zaštite i poboljšanja uzajamne suradnje sa svim sudjelovateljima procesa u zdravstvu, SAP svojim strateškim djelovanjem u Hrvatskoj snažno utječe na njezinu pravodobnu integraciju.

Informatizacija zdravstva u Republici Hrvatskoj započela je u ranim 90-im godinama prošloga stoljeća s informatizacijom poslovanja HZZO, te se dalje usmjeravala prema informatizaciji jednog dijela ordinacija primarne zdravstvene zaštite. Osim toga, trebala bi se protezati na područja poput primarne zdravstvene zaštite ili uvođenja integriranog bolničkog informacijskog sustava kroz standardizirane informacijske sustave. Premda informatizacija zdravstva, u svojoj prvoj fazi, pokazuje minimalne uspjehe, oni nisu dovoljni da se akcijski plan Europske komisije realizira prema utvrđenim fazama.

Na nedavno održanoj održanoj konfereneciji za medije, sindikati su iznijeli sljedeće podatke: liste čekanja u bolnicama nisu se smanjile, broj dostupnih lijekova nije se povećao, liječnici su nemotivirani, HZZO je i dalje generator velikih gubitaka. Što se, zapravo, vezano za navedeno, poduzima? Sabor je prošle godine usvojio Strategiju razvoja hrvatskog zdravstva i izglasao pet zakona za zdravstvenu reformu, ali konkretno nije učinjeno ništa. Tako kažu sindikati.

Postoji li volja mjerodavnih službi i institucija da naprave odlučne korake u ostvarenju cilja koji je tako jednostavan: poboljšanje brige za pacijente i učinkovitost zdravstvenog sustava u svim, prije svega, poslovnim segmentima. Međutim, nije potrebno biti posve negativan. Za svaku veliku promjenu potrebno je vrijeme, ali je, isto tako, potrebna i odlučnost provođenja promjena. Kako ostvariti promjene i kako prepoznati koristi koje iz takvih promjena proizlaze za sve zainteresirane strane, pokušat će dati konferencija koju organizira hrvatski SAP u suradnji s globalnim Odjelom zaduženim za rješenja za zdravstvo. 

Upravo ta pitanja bila su povod za intervju s jednim od predavača na spomenutoj konferenciji, dr. med. Peterom Langkafelom, koji će održati nekoliko predavanja na temu poboljšanja sustava zdravstvene zaštite, SAP-ovim iskustvima na tom području, referencama u Europi i svijetu.

 

SAP MAG: Peter, recite nam nešto o sebi i svojoj ulozi u SAP-u?

Langkafel: Liječnik sam i radio sam nekoliko godina u Sveučilišnoj bolnici. Nakon nekoliko realiziranih informatičkih projekata postao sam dio tima Charité, Sveučilišne bolnice Humboldtova sveučilišta u Berlinu zaduženog za “strateški razvitak poslovanja”. Diplomirao sam medicinu, ekonomiju i medicinsku informatiku. Zadnje 2,5 godine, u SAP AG Business Consultingu, zadužen sam za sektor zdravstva u regiji EMEA (Europa, Bliski Istok, Afrika). Surađujemo s bolnicama, ministarstvima zdravstva i drugim mjerodavnim ustanovama u sektoru zdravstva, kao savjetnici u pitanjima strateškog usmjeravanja.

SAP MAG: Kako po vašemu mišljenu SAP može pomoći hrvatskom zdravstvenom sustavu da postane učinkovitiji?

Langkafel: Svi europski zdravstveni sustavi u procesu su industrijalizacije: traži se poboljšana učinkovitost, bolja kvaliteta i više (standardiziranih) usluga okrenutih prema pacijentu. Za sve te izazove imperativ je integracija podataka kliničke i gospodarske dimenzije. Zdravstvo je služba koja se temelji na znanju, dakle bez informatike ne može funkcionirati. Neki mjerodavni činitelji već su shvatili moćnu stratešku ulogu informatičke tehnologije u zdravstvu. Za trajanja naše radionice, pokušat ću pokazati što informatička tehnologija u tom smislu može, u skladu s najboljom međunarodnom praksom.

SAP MAG: Možete li navesti neke od SAP-ovih referenci u Europi, osobito u njezinu središnjem i istočnom dijelu?

Langkafel: Sve sveučilišne bolnice u Njemačkoj koriste SAP, u Austriji, s gotovo 80% bolničkih kreveta, upravlja SAP. SAP funkcionira u bolnicama u više od 40 zemalja. Najmanja bolnica ima 82 kreveta, najveća regija na jugu Španjolske ima više od 1,5 milijun pacijenata u sustavu. SAP pokreće javne, privatne, regionalne i nacionalne zdravstvene sustave, ukupno je više od 1300 korisnika SAP for Healthcare sustava. Stoga nije lagan zadatak navesti samo jednu referencu. Imamo zanimljive nove projekte u Grčkoj, Poljskoj, Rumunjskoj i Rusiji, da spomenem samo neke. Nadam se da će zemlje bez postojeće informatičke strukture učiti od drugih zemalja i odabrati prihvaćena standardizirana rješenja.

SAP MAG: Koje su koristi od integriranog zdravstvenog sustava, u prvom redu za pacijente, ali i za liječnike?

Langkafel: Pretpostavimo da dođete liječniku i on poduzme neke korake za utvrđivanje dijagnoze: neophodna je dokumentacija za utvrđivanje pokazatelja medicinske kvalitete, za poboljšanje skrbi za pacijente, te za planiranje, obračun i naplatu usluge. Sveučilišna bolnica u Heidelbergu nedavno je pustila u rad sustav s jednom dodatnom mogućnosti: integrirat će “preglednik za pacijente” tako da pacijent (kao klijent) može pregledavati vlastite podatke (npr. rentgenske snimke ili laboratorijske nalaze) putem Interneta. To je samo jedan primjer integriranog radnog tijeka koji je moguć uz suvremenu informatičku infrastrukturu.

SAP MAG: Što uprave bolnica i liječnici očekuju od integriranog zdravstvenog sustava?

Langkafel:
Njima su potrebna skalabilna, provjerena i robusna rješenja koja mogu rasti usporedno s mijenjanjem potreba bolnice. Mi želimo biti njihov strateški partner jer sektor zdravstva, koji se komercijalizira, može puno naučiti od najveće svjetske softverske tvrtke, a time i od drugih djelatnosti (npr. na području logistike ili upravljanja odnosima s klijentima što ćemo detaljno prikazati u sklopu radionice).

***

Kliknite na link za više informacija o SAP for Healthcare konferenciji za za znanstvenike, liječnike i menadžere u medicini, koja će se održati u četvrtak, 28. lipnja 2007. godine, u Umjetničkom Paviljonu u Zagrebu, Trgu kralja Tomislava 2.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum