SAP Global
SAP MAG 47, srpanj 2007.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

SAP All-in-One: dodana vrijednost za hrvatske tvrtke (3)

U ovom broju SAP MAG-a nastavljamo s prenošenjem iskustava hrvatskih SAP partnera u razvoju i implementaciji All-in-One rješenja za manje i srednje tvrtke. Dosadašnje projekte i daljnje planove predstavljaju zagrebačke tvrtke b4b i Megatrend poslovna rješenja.

Priredio: Robert Gelo, gelo@privredni-vjesnik.hr

b4b, Zagreb
Tvrtka b4b je vodeća SAP konzultantska kuća u regiji s preko 100 zaposlenih, od kojih je 80 educiranih SAP konzultanata, a njih 50 imaju SAP-ove certifikate. Taj respektabilni tim stručnjaka dokazao se u 12 godina postojanja tvrtke na više od 60 projekata implementacije SAP sustava, u preko 120 poduzeća. Navedeni projekti realizirani su u Hrvatskoj, i u 10 zemalja regije, zbog čega analitičari b4b svrstavaju u elitno društvo „hrvatskih tvrtki izvoznika znanja”.

Na pitanja je odgovorio Neven Lušić, direktor prodaje tvrtke b4b.

SAP MAG: Zbog čega ste se odlučili raditi u okviru SAP All-in-One koncepta, koje prednosti to donosi?

Lušić: Konzultanti tvrtke b4b, na brojnim projektima kod korisnika u različitim industrijskim granama, prikupili su veliko tehničko i poslovno iskustvo u implementacijama SAP-ovih rješenja. To iskustvo omogućit će nam da brzo i učinkovito implementiramo standardne i predefinirane funkcionalnosti SAP All-in-One rješenja, te da steknemo veći broj novih korisnika i bolju iskoristivost konzultantskih resursa.

SAP MAG: Koja rješenja razvijate, za koje dijelove industrije, po čemu se ona razlikuju od sličnih proizvoda?

Lušić: b4b je implementirao SAP-ova rješenja u različitim industrijskim granama, a značajniji broj projekata odradili smo u automobilskoj, prehrambenoj, farmaceutskoj i cementnoj industriji, telekomunikacijama i javnom sektoru. Tijekom razvoja rješenja, koje možemo ponuditi SMB segmentu tržišta, usredotočujemo se na ona za proizvodna i hotelska poduzeća. Prednosti ovih rješenja, u odnosu na konkurentska, su sveobuhvatnost i integriranost funkcionalnosti koje su na raspolaganju korisnicima, te velike mogućnosti standardnog povezivanja sa specijalističkim ne-SAP rješenjima (softver za recepcije u hotelima, softver za upravljanje proizvodnim linijama).

SAP MAG: Što očekujete od manjih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj, smatrate li da je sazrjelo tržište poslovnog softvera za SMB sektor?

Lušić: Neminovnost je da će sve veći broj tvrtki u Hrvatskoj i iz SMB sektora početi koristiti standardne poslovne softvere. Više je razloga tomu, a ističem ove: pouzdanost poslovnih softvera i njihovih proizvođača, ugrađena najbolja poslovna praksa, smanjenje troškova održavanja, te sloboda u izboru partnera za implementaciju i održavanje.

Potrebno je kontinuirano raditi na edukaciji malih i srednjih tvrtki, te im na pravi način objasniti da se najveći broj njihovih „specifičnosti“ može realizirati kroz standardno i predefinirano rješenje kakvo je SAP All-in-One. Prihvaćanje te argumentacije jedan je od preduvjeta da manje i srednje tvrtke u Hrvatskoj, u većoj mjeri, počnu koristiti standardne poslovne softvere s uključenim predefiniranim modelom.

Megatrend poslovna rješenja, Zagreb
Tvrtka Megatrend poslovna rješenja korisnicima pruža inovativna poslovno-informatička rješenja, usluge integracije poslovnih rješenja za planiranje i praćenje performansi poslovanja, podizanje učinkovitosti poslovnih procesa i upravljanja razvojem IT sustava.

Megatrend poslovna rješenja razlikuju se od sistem integratora. Tvrtka, pristupom "dubinskog" sagledavanja cijelog poslovanja, korisnicima može ponuditi najbolja rješenja i proizvode prilagođene za rješavanje specifičnog poslovnog izazova, a u tom procesu informatička tehnologija je samo alat kojim se to postiže.

Ulaganjem u dugoročne odnose s korisnicima i partnerima, Megatrend poslovna rješenja stvara nove vrijednosti kao temelj unaprjeđenja njihovog poslovanja.

Na pitanja je odgovorio Renato Telen iz tvrtke Megatrend poslovna rješenja.

SAP MAG: Zbog čega ste se odlučili raditi u okviru SAP All-in-One koncepta, koje prednosti to donosi?

Telen: Prednosti koje SAP All-in-One donosi su, ponajprije, predvidivi vremenski rokovi i troškovi implementacije što je ključno za uspjeh projekata za srednje i male tvrtke. SAP All-in-One korisnicima omogućava prikupljanje i analizu velikog broja podataka nastalih u transakcijskom sustavu što ga čini vrlo dobrom potporom odlučivanju. Sustav nam, također, omogućava vođenje i implementaciju projekta prema već ucrtanim gabaritima. Prema podacima nezavisnih konzultantskih kuća, u svijetu više od 70% projekata propada, a sa SAP All-in-One takvi rizici su svedeni na minimum. Naša odluka da radimo u okviru SAP All-in-One motivirana je uvjerenjima da je tržište zrelo za takav proizvod.

SAP MAG: Koja rješenja razvijate, za koje dijelove industrije, po čemu se ona razlikuju od sličnih proizvoda?

Telen: S obzirom da tek formiramo tim i da već radimo na prvom projektu implementacije SAP All-in-One, još nismo počeli razvijati vlastito rješenje unutar SAP platforme.

SAP MAG: Što očekujete od manjih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj, smatrate li da je sazrjelo tržište poslovnog softvera za SMB sektor?

Telen: Očekujemo da će male i srednje tvrtke, koje su dosegle zrelost, htjeti jačati svoje konkurentske sposobnosti i pozicije. Osobito tvrtke koje planiraju rast, tražit će poslovni softver koji ih može pratiti u svim fazama ekspanzije. Jedan od činitelja, koji će utjecati na izbor rješenja, bit će, svakako, približavanje europskim normama, načinu poslovanja i razmjeni podataka. Porast tržišne vrijednosti tvrtke, zbog reorganizacije poslovnih procesa i implementacije poslovnog rješenja, djelovat će na sazrijevanje u većem opsegu.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum