SAP Global
SAP MAG 48, rujan 2007.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Hrvatsko tržište poslovnih aplikacija u 2006. godini: 30+ s 30+

Netom prije službenog izlaska izvještaja i objave informacija o stanju na hrvatskom ERP tržištu u 2006. godini, IDC donosi pregled nekolicine najzanimljivijih pokazatelja koji su obilježili proteklo razdoblje

Autor: Igor Križevan, IDC Adriatics; ikrizevan@idc.com 

Prošle nam je godine domaće tržište ERP softvera pripremilo vrlo ugodno iznenađenje. Naime, nakon što smo nakon nešto slabije 2004. u 2005. zabilježili vrijednost od 27,09 milijuna USD i iznova dosegli dvoznamenkastu stopu godišnjeg rasta (12,7%), prošla će se godina zapamtiti još lakše: rastući za 31,4 posto tržište je doseglo impresivnih 35,59 milijuna USD! Osim toga treba napomenuti kako su prošle godine strani provideri iznova imali više sreće i/ili znanja u prodaji svojih rješenja, budući da su bili "odgovorni" za 53% ukupne tržišne vrijednosti (više no u 2005. kada su s 50,5% bili gotovo izjednačeni s lokalnim proizvođačima).

Kao što je to bio slučaj i proteklih godina, najzastupljenije su bile tzv. ERM (Enterprise Resource Management) aplikacije, odnosno osnovne ERP funkcionalnosti koje su činile nešto više od 70% ukupne vrijednosti (porast s udjela od 65% u 2005.). Moduli za upravljanje opskrbnim lancima (SCM) bile su druge najpopularnije ERP aplikacije, iako se njihov tržišni udio donekle smanjio (s 14 na 11 posto). Aplikacije za podršku u proizvodnji i osnovnim djelatnostima tvrtki (Operations and Manufacturing) u 2006. su činile neznatno manji udio ukupne vrijednosti tržišta no u 2005. (9 posto, u usporedbi s 10 posto za godinu prije). Ostatak vrijednosti činile su integrirane CRM i BI funkcionalnosti.

Situacija je bila dinamična i s klijentskog stanovišta, odnosno s aspekta vrste industrije i ulaganja u ERP aplikacije. Tako je 2005. prerađivačka industrija (Process Manufacturing) "otela" krunu segmentu maloprodaje i turizma, da bi se situacija prošle godine iznova okrenula u korist potonje: s 36,2% udjela u ukupnoj vrijednosti ERP tržišta u Hrvatskoj, retail vertikala je zabilježila najveća ulaganja u poslovne aplikacije. No, ta pobjeda i nije toliko upečatljiva, budući da se s 35,7% udjela prerađivačka industrija nalazi vrlo blizu na drugom mjestu. Trećeplasirana vertikala veleprodaje zabilježila je 19% udjela, dok su proizvodna industrija (Discrete Manufacturing) i sektor centralne državne uprave ponaosob zauzeli 19% i 13%.

No, ono što posebno valja istaknuti jest značajan porast ERP ulaganja u segmentu srednje velikih tvrtki. Naime, u 2005. najveći kupci poslovnih rješenja bile su jako velike tvrtke s ulaganjima od oko 9 milijuna USD, dok je segment srednje velikih tvrtki u "ERP valuti" vrijedio oko 7 milijuna USD. Prošla je godina zabilježila smanjenje obima investicija u poslovne aplikacije u velikim tvrtkama te je ukupna vrijednost tog segmenta pala na oko 8,4 milijuna USD. Istovremeno su se povećale investicije u medium business segmentu, koji je u 2006. porastao na više od 11 milijuna USD. No, to nije sve!

Ako se srednje velikim tvrtkama pribroji kombinirani doprinos segmenata malih ureda i poduzeća (subjekti s manje od 100 zaposlenih), koji je prošle godine iznosio gotovo 9 milijuna USD, i usporedi s ekvivalentnim zbrojem vrijednosti SMB segmenta za 2005. godinu, otkriva se rast njegova tržišnog udjela za gotovo 7 postotnih bodova, što svakako potvrđuje kako je hrvatski SMB sektor u nekoliko zadnjih godina doista stasao u ozbiljnog i kvalitetnog ulagača u suvremena ERP rješenja.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum