SAP Global
SAP MAG 49, listopad 2007.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

SAP Tech Tour: Mi redefiniramo namjene tehnoloških platformi!

Na nedavno održanom SAP World Tour-u u Zagrebu, imali smo priliku razgovarati sa SAP tehnološkim guruima. Zašto, kako i zbog čega je SAP involviran u tehnološke platforme, što razvija i kuda ide? Nuno i Lazaros dali su odgovore na ta pitanja.

Razgovarao: Ivan Belić, SAP d.o.o., ivan.belic@sap.com

SAP MAG: SAP je poznat kao vodeći ponuđač poslovnih aplikacija. Zašto ulazite na tržište tehničkih platformi gdje su IBM i Microsoft već čvrsto etablirani? 

Saramago: Kao što ste rekli, SAP je de facto predvodnik na tržištu poslovnih aplikacija u velikoj mjeri zahvaljujući tome što je oduvijek osiguravao tehnologiju i aplikacije za zadovoljavanje potreba poslovanja naših klijenata, kako su se one javljale, pa čak i prije. Trenutno je mogućnost uspostave uslužno orijentirane arhitekture, radi suočavanja s promjenom potreba poslovanja i fleksibilnosti, presudna za naše klijente da bi ostali konkurentni i predvodnici na njihovim tržištima. To je razlog zbog kojeg SAP danas osigurava sve neophodne komponente za uspostavu platforme za poslovne procese koji kombiniraju poslovne procese i funkcionalnost s najnaprednijom tehnologijom.

Lazaridis: Ne radi sa samo o tome da SAP ulazi na tržište tehnoloških platformi, nego mi redefiniramo namjene tehnoloških platformi! Mi se usklađujemo s Gartnerovom vizijom platformi za poslovne procese, a to je konvergencija poslovnih aplikacija i tehnološke infrastrukture radi omogućavanja, putem uslužno orijentirane arhitekture (prethodno isporučene SAP-ove aplikacijske komponente), neophodne pokretljivosti poduzeća, koja će omogućiti njihovu standardizaciju, integraciju i komponiranje inovativnih poslovnih procesa.

SAP MAG: Kako vidite uslužno orijentiranu arhitekturu u budućem razvoju poslovnih aplikacija i što SAP nudi na tom području? 

Saramago: SAP ide i dalje od uslužno orijentirane arhitekture i predlaže uslužno orijentiranu arhitekturu poduzeća koja obuhvaća poslovno stručno znanje i profesionalnu razinu pouzdanosti kao dodatak uobičajenim standardima uslužno orijentirane arhitekture. U programiranju poslovnih aplikacija to znači bržu inovaciju i prilagodbu novim zahtjevima, te, nadasve, veću fleksibilnost u mijenjanju informatičkih okruženja! SAP na tom području nudi svoju platformu NetWeaver, koja uz SAP Business Suite Enterprise Applications, Industry Solutions i postojeće stručno znanje unutar ekosustava klijenata, partnera i stručnjaka pojedinih djelatnosti omogućava klijentima vlastitu konkurentnu platformu za poslovne procese koja je najbolja svoje vrste.

Lazaridis: SAP je već duboko u implementaciji poslovnih aplikacija temeljenih na uslužno orijentiranoj arhitekturi poduzeća. Naša najnovija verzija SAP ERP u potpunosti je prilagođena za uslužnu arhitekturu poduzeća. Zapravo, svatko se može prijaviti i istraživati više od 1000 poslovnih procesa izloženih na https://www.sdn.sap.com/irj/sdn/esworkplace. K tomu, SAP je 19. rujna 2007. godine predstavio svoje novo rješenje srednje veličine, SAP Business ByDesign (rješenja na zahtjev), revolucionarni proizvod kojim donosi tehničke prednosti uslužno orijentirane arhitekture poduzeća točno prema mjeri razine poslovnih procesa. 

SAP MAG: Kako je razvijati i konzumirati usluge poduzeća pomoću SAP-ovog rješenja Composition Environment i alata trećih stranaka?  

Saramago: Composition Environment 7.1, temeljen na glavnim elementima rješenja Application Server, Development Environment i Enterprise Services Repository, povrh svega toga dodaje još i skup predefiniranih sadržaja, čarobnjaka, predložaka, dokumentacija i tehnologija koje skraćuju vrijeme potrebno za ostvarivanje rezultata. Kao vrlo konkretan primjer možemo spomenuti NetWeaver Visual Composer koji omogućava poslovnom, ili intenzivnom, korisniku kreiranje potpuno novog grafičkog korisničkog sučelja od početka, bez ikakvog kodiranja, samo korištenjem pristupa temeljenog na modelu!

Lazaridis: Razvitak usluga, općenito, može biti mučan i težak proces. Da bi se s time uhvatio u koštac, SAP je usvojio i unaprijedio skup standarda usmjerenih na definiranje poslovne semantike za usluge. Sve usluge poduzeća, i s njima povezani objekti, projektiraju se, razvijaju, pohranjuju i manipuliraju u odlagalištu Enterprise Services Repository (ESR) po specifičnoj metodologiji koja osigurava orijentiranost i integritet. Moramo, također, reći da nije samo SAP taj koji definira i razvija usluge. Postoji niz inicijativa, poput Enterprise Services Community (ES Community) ili Business Process Experts unutar zajednice BPX Community,  koje sudjeluju u inovaciji, zajedno s podružnicama u vertikalnoj djelatnosti, u sklopu Industry Value Networks. ES Community vam omogućava definiranje usluge poduzeća i poslovnih procesa, uz izravni utjecaj i određivanje prioriteta u definiranju usluga poduzeća koje SAP implementira, te ih isporučuje putem repozitorija za poslovne usluge.

SAP MAG: Postoji li korelacija između veličine poduzeća i implementacije uslužne arhitekture, te koje je poslovno opravdanje za takav pothvat?  

NUNO SARAMAGO, Business Development Manager SAP EMEA. Odgovoran za regionalno ostvarenje prodaje platforme SAP NetWeaver. Prije te menadžerske funkcije, radio je na razvoju mySAP portala i mobilne infrastructure u SAP-u u Portugalu. Njegovom radu na SAP portalu prethodilo je iskustvo rada na portuglaskom my.SAP.com portalu u kojem je odgovoran za internu i vanjsku promociju novih SAP-ovih proizvoda. Bio je nositelj brojnih projekata i kreirao je velik broj studija slučaja. U SAP je došao 1999. godine kao arhitekt poslovnih rješenja za sve tehnološke platforme.
Saramago: Ne nužno, jer je usvajanje uslužno orijentirane arhitekture poduzeća savršeno prilagodljivo veličinom i skalabilno je prema konkretnim potrebama svakog poduzeća, od malih i srednjih do velikih. Poslovno opravdanje zaista je ključni činitelj. Kao i na drugim područjima informatičke tehnologije, isprazno je pokretati projekt uvođenja uslužno orijentirane arhitekture poduzeća zbog tehnologije same. Čvrsto poslovno opravdanje prirodna je geneza projekta uvođenja uslužno orijentirane arhitekture poduzeća, jer bez njega ne bi bilo moguće mjeriti uspješnost i krajnje koristi ili, čak, opravdati ulaganje. Narav poslovnog opravdanja često se mijenja od slučaja do slučaja. Međutim, iz već stečenog SAP-ovog iskustva u određivanju više od 800 planova postupanja za uvođenje uslužno orijentirane arhitekture poduzeća zajedno s našim klijentima, te daljnjeg detaljnog analiziranja njih 75, može se uočiti trend. Osam najčešćih strateških poslovnih inicijativa, koje stvaraju potrebu i rezultiraju projektima za uvođenje uslužno orijentirane arhitekture poduzeća, prema učestalosti, odnose se na: upravljanje odnosima, obuzdavanje troškova, inovaciju procesa, inovaciju proizvoda, širenje tržišta/kanala, sukladnost, te spajanja i preuzimanja. 

LAZAROS LAZARIDIS, SAP EMEA NEWS Operations Team za SAP NetWeaver/Business Process Platform i voditelj NetWeaver razvojnog tima, SAP Grčka. Završio je magistarski studij za računalna i elektronička znanja na Sveučilištu u Budimpešti, Mađarska te u Patrasu u Grčkoj. Svoju karijeru u SAP-u u Grčkoj započeo je 2004. godine kao pretprodajni stručnjak za NetWeaver uvodeći tehnologiju SAP-a u tržište koje je potpuno poslovno orijentirana. Nakon svega deset mjeseci izvanrednih rezultata promoviran je u pridruženog člana EMEA Netweaver tržišta kao podrška pretpordajnim i razvojnim poslovnim procesima te aktivnostima u Turskoj, Balkanu i Srednjem istoku. Početkom 2006. godine postaje punopravni član tima zadužen za NetWeaver razvojne procese. Prije dolaska u SAP radio je u najvećem veleprodajnom lancu Makro Cash & Carry, te u grčkom uredu Oraclea.
Lazaridis:
Ne postoji ograničenje veličinom. Glavni poticaj je volja za diferencijacijom kroz inovativne poslovne procese uz smanjenje skupog programiranja po mjeri. SAP je pomogao klijentima da postignu znatne i mjerljive koristi od implementacije scenarija uslužno orijentirane arhitekture poduzeća. Uspješni slučajevi, kao Nordzucker, Diagio, Pirelli, Telecom Italia, Valero, Burda Media, i drugi, dokazuju vrijednost koju SAP može donijeti.

SAP MAG: Na kraju, recite nam što mislite o mogućnosti implementacije uslužne arhitekture u Hrvatskoj, s obzirom da ste se sreli s mnoštvom klijenata tijekom vašega posjeta Zagrebu i prezentacije uslužne arhitekture poduzeća na Svjetskoj turneji 2007. godine? 

Saramago: Konkretno, u Hrvatskoj postoji izvrsna prigoda da se počne iskorištavati prednost sadašnjih mogućnosti uslužno orijentirane arhitekture poduzeća koju nudi SAP. Možda, čak, i brže nego na mnogim drugim lokacijama, poglavito zbog činjenice da mnoga poduzeća i organizacije koje smo sretali trenutno implementiraju nove aplikacije ili reorganiziraju svoje postojeće informatičke sustave, što je, samo po sebi, velika prigoda za skiciranje i planiranje informatičkog okruženja u svijetlu koncepcija i načela uslužno orijentirane arhitekture poduzeća. Nema bolje prilike od one ako postoji šansa za uspostavu fleksibilnog informatičkog okruženja od samog početka, dakako uz korištenje postojećih aplikacija i sustava izlaganjem njegovih funkcija kao usluga za ostatak informatičkog okruženja!

Lazaridis: Unutar rastućeg tržišta rješenja za planiranje resursa poduzeća, definitivno postoji potencijal za iskorištavanje prednosti uslužno orijentirane arhitekture poduzeća. Klijenti trebaju razumijeti osnovna načela i smjer SAP-ovog plana postupanja da bi se na odgovarajući način uskladili, jer je uslužno orijentirana arhitektura poduzeća već promijenila način na koji se angažiraju poslovne aplikacije. Možete očekivati daljnje inovacije od SAP-a na tom području, a ja osobno pozivam klijente da iskušaju nove alate na našem javnom websiteu (SDN) radi boljeg razumijevanja koristi koje mogu imati.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum