SAP Global
SAP MAG 49, listopad 2007.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Usporedba podataka o hrvatskom ERP tržištu za trogodišnje razdoblje: Nekada i sada

Osnovni podaci o hrvatskom ERP tržištu su poznati: prošle godine ukupna vrijednost isporuka dosegla je 35,59 milijuna USD. S više od 70% udjela u vrijednosti, najzastupljenije su bile osnovne ERP aplikacije (ERM – Enterprise Resource Management), dok su implementacije unutar segmenta malog i srednjeg poduzetništva konačno generirale više od 50% ukupne vrijednosti tržišta. Ti podaci ukazuju na povoljne prilike i pozitivan razvoj hrvatskog tržišta ERP rješenja. No, još je zanimljivija brza analiza u svrhu dobivanja uvida u dinamiku kretanja vrijednosti tijekom nekoliko proteklih godina.

Piše: Igor Križevan, IDC Adriatics, ikrizevan@idc.com

Usporedbom podataka uočava se da je nakon snažnog rasta 2003. godine (56,8% s godine na godinu), uslijedilo razdoblje sporijeg povećanja vrijednosti, jer je hrvatsko ERP tržište u 2004. godini poraslo za samo 3,7%. Priljev novih projekata i svježih velikih implementacija uzrokom su bržeg oporavka u 2005. godini, budući da je s ukupnom vrijednosti od 27,09 milijuna USD tržište poraslo za znatno povoljnijih 12,7%. Veliki broj novih projekata i siguran priljev sredstava od postojećih implementacija razlozi su da je 2006. godina bila još uspješnija, što potvrđuje rast od 31,4%.

Gledajući s pozicije vendora, protekle tri godine nisu bile previše dinamične. Naime, u sva tri slučaja SAP se učvrstio na vodećoj poziciji, dok su se Microsoft i lokalna tvrtka PIS "igrali lovice", s time da je u 2006. godini Microsoft, konačno, ponio titulu drugoplasiranog vendora. No ipak, tvrtka Oracle do sada je pokazala najveći elan. Od desetog mjesta na ljestvici, na kojem se nalazila 2004. godine, tvrtka je iznenada skočila na četvrto mjesto i uspjela je zadržati tu poziciju tijekom 2005. i 2006. godine.

Promjena u udjelima pojedine vrste rješenja (postotni bodovi)

ERM 62,50% 64,80% 70,30%
Promjena   2,30% 5,50%
SCM 16,00% 13,70% 11,40%
Promjena   -2,30% -2,30%
OMA 13,90% 10,30% 8,50%
Promjena   -3,60% -1,80%
BA 4,70% 7,20% 5,60%
Promjena   2,50% -1,60%
CRM 2,90% 4,00% 4,20%
Promjena   1,10% 0,20%

Premda bi se, možda, očekivalo da će tržište ERP aplikacija u Hrvatskoj, s obzirom na respektabilnu razvijenost, intenzivnije započeti s generiranjem prihoda unutar naprednijih/kompleksnijih funkcionalnosti, stvarnost pokazuje da se udjel osnovnih ERP aplikacija u 2006. godini povećao za 5,5 postotnih bodova (na 70,3% ukupne vrijednosti). S druge strane, kategorija proizvodnih i operacijskih modula pala je za 3,6 postotna boda u 2005. godini i prošle godine nastavila se "laganije" smanjivati za 1,8 postotnih bodova (na 8,5% ukupne vrijednosti ERP implementacija). Poslovna analitika doživjela je povećanje od 2,5 postotna boda u 2005. godini da bi, u skladu s ritmom implementacija ovoga tipa rješenja, privremeno posustala u 2006. godini, smanjujući se za 1,6 postotna boda (na 5,6% vrijednosti).

Zanimljiva je situacija glede izbora OS-a za infrastrukturu ERP rješenja. Microsoftova platforma je u 2004. godini opsluživala gotovo polovicu vrijednosti isporučenih sustava. Već sljedeće godine došlo je do vidljivog porasta implementacija na sustavima otvorenog koda, što jer rezultiralo povećanjem njihova udjela za 5,5 postotnih bodova na ukupno 23,8% vrijednosti hrvatskog ERP tržišta u 2005. godini. U 2006. godini, Windows platforma iznova je obnovila snagu, budući da je s nešto više od 40% udjela u ukupnoj vrijednosti implementacija ERP rješenja očito bila najpopularnija.

Raspodjela prema OS-ovima

Windows 32-bit i 64-bit 47,90% 36,20% 40,10%
Promjena   -11,70% 3,90%
Unix 22,70% 11,10% 11,80%
Promjena   -11,60% 0,70%
Linux i drugi otvoreni izvori 16,80% 23,80% 22,30%
Promjena   7,00% -1,50%
OS/400 10,30% 10,00% 10,20%
Promjena   -0,30% 0,20%
Novell Netware 1,30% 0,50% 0,10%
Promjena   -0,80% -0,40%
Mainframe 1,00% 18,40% 15,50%
Promjena   17,40% -2,90%

Ono što, također, dobro ilustrira budući smjer razvoja tržišta, podjela je prema segmentu, odnosno veličini krajnje korisničke tvrtke. Tako je u 2005. godini SMB segment bio "odgovoran" za 49,7% ukupne vrijednosti tadašnjeg tržišta, dok je u 2006. godini taj udjel dodatno porastao na 56,9%. Najintenzivniji rast zabilježen je u segmentu srednje velikih tvrtki (između 100 i 499 zaposlenih), koji je s 26,6% vrijednosti u 2005. godini porastao na 31,6% u 2006. godini.

Baze

Oracle 34,6% 40,9% 44,6%
Promjena   6,3% 3,7%
MS SQL 24,2% 19,8% 25,9%
Promjena   -4,4% 6,1%
IBM DB2 9,9% 8,7% 7,4%
Promjena   -1,2% -1,3%
Pervasive SQL 5,8% 3,3% 2,1%
Promjena   -2,5% -1,2%
Informix 4,5% 1,8% 1,4%
Promjena   -2,7% -0,4%
Sybase 3,3% 1,8% 1,3%
Promjena   -1,5% -0,5%
Progress 3,2% 2,7% 0,9%
Promjena   -0,5% -1,8%
CA - Clipper 0,6% 0,7% 0,5%
Promjena   0,1% -0,2%
Software AG - Adabas 0,6% 0,4% 0,1%
Promjena   -0,2% -0,3%
Ostalo 13,3% 19,9% 15,8%
Promjena   6,6% -4,1%

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum