SAP Global
SAP MAG 52, prosinac 2007.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Blog i wiki za službeno dopisivanje

Sudeći prema rezultatima nove analize, koju je provela tvrtka Forrester Research, IT odjeli u velikim korporacijama (s 500 i više djelatnika) već su počeli osjećati konkretne koristi od Web 2.0 tehnologija. Premda bi tvrtke, s jedne strane, trebale uvoditi što više Web 2.0 alata, činjenica je da, takozvani Shadow IT, nekontrolirana, odnosno neovlaštena uporaba računalnih resursa, koju potiču upravo nove tehnologije, može donijeti značajne štete. Forrester, zbog toga, preporuča oprezno uvođenje Web 2.0 alata, uz osmišljenu zaštitu od neovlaštenog iznošenja osjetljivih korporativnih podataka.

Piše: Robert Gelo, gelo@privredni.hr

U Forresterovoj anketi, 15-ak posto ispitanika, redom IT menadžera u velikim korporacijama, potvrdilo je da njihovi zaposlenici, u okviru svoga rada, koriste tehnologije poput bloga, wikija i RSS-a. Čak 27 tvrtki uključenih u istraživanje, već je investiralo u postavljanje alata u Web 2.0 tehnologijama, a daljnjih 16% ozbiljno je razmišljalo o takvim investicijama. Njih najmanje 89%, kažu u Forresteru, svijesno je znatnih prednosti Web 2.0 alata. Istovremeno, Shadow IT, bar zasad, ne predstavlja značajnu opasnost, jer su ispitanici utvrdili da se u njihovim organizacijama, od 3 do 8% aktivnosti odnosi na neovlašteno korištenje računala.

Forrester, ipak, ne preporučuje striktno sankcioniranje djelatnika koji pribjegavaju Shadow IT metodama, već prihvaćanje takvih inicijativa u svakodnevnom poslovanju tvrtki. Napredne korisnike treba poticati kako bi se njihova iskustva mogla iskoristiti u testiranju novih tehnologija i postavljanju novih poslovnih strategija, te u edukaciji preostalih djelatnika u organizaciji.

Djelatnici Xeroxa "navukli" se na blog
Tvrtke sve više koriste blog da bi poboljšale suradnju te upravljale projektima i poslovnim procesima u svojim organizacijama. Blog se danas sve više koristi kao nadopuna ili, čak, nadomjestak alatima i tehnologijama koje se najviše koriste, primjerice kao dopuna elektroničkoj pošti. Mnogi, naime, smatraju da blog omogućava lakše i učinkovitije vođenje i ispunjavanje radnih zadataka.

Informatički časopis Computerworld, navodi primjer generalnog direktora američke tvrtke WellPoint Inc., Marka Boxera, koji je e-mailom odlučio raspravljati sa svojim djelatnicima o najvažnijim pitanjima vezanima za poslovanje tvrtke. Boxer je, jednom tjedno, djelatnicima slao e-mail poruke, kojima ih je ohrabrivao da mu se jave sa svojim komentarima. No, ubrzo je shvatio da to nema smisla jer se obraćao prevelikom broju ljudi. U WellPointu, naime, radi na tisuće djelatnika. Zbog toga je Boxer, u lipnju ove godine, pokušao s blogom – i pronašao je idealno rješenje. "Blog je vrlo učinkovito sredstvo za izgradnju zajednice i predstavlja pravu ujedinjavajuću snagu", komentirao je.

Njegovo iskustvo potvrđuju i statistički podaci koje donosi Forrester. Već 63% velikih kompanija u SAD koristi blog kao sredstvo interne komunikacije, a njih točno pola za internu razmjenu znanja. Nadalje, 46% tamošnjih kompanija koristi blog za eksternu komunikaciju, odnosno obraćanje kupcima i prospektima (potencijalnim korisnicima (njihovih usluga) i(li) proizvoda).

Jedan od primjera uspješne primjene bloga, kao alata suradnje, je tvrtka Xerox, koja godišnje obrće 16 milijardi USD i zapošljava više od 50 tisuća djelatnika na svim stranama svijeta. Kada je blog u toj kompaniji usvojen kao poslovni alat, 2005. godine, tek su se rijetki djelatnici njime služili. Nakon godinu dana, većina ih je shvatila da blogom mogu kvalitetno komunicirati s ostalim djelatnicima u kompaniji, dobiti dragocjene informacije, te kvalitetnije i brže dovršiti projekte. Xerox, naime, provodi istraživanja koja se, istovremeno, odvijaju u više zemalja, a blog znatno olakšava taj posao.

Europske Web 2.0 kompanije privlače venture kapital
Web 2.0 već je uhvatio korijene i na europskim tržištima, gdje posluje sve više tvrtki koje donose znatne zarade uporabom novih internetskih tehnologija i koncepata. Prihodi Web 2.0 u Europi nisu tako visoki kao u SAD, no nisu ni zanemarivi. Dobar primjer je Kelkoo, francusko mrežno odredište za kupovinu i usporedbu proizvoda (shopping comparison). Njega je utemeljitelj, Pierre Chappaz, prodao Yahoou za više od 700 milijuna USD. Chappaz je nakon te astronomske prodaje imenovan predsjednikom Yahooa za Europu, a usporedo vodi poslovanje NetVibesa, startup kompanije koja korisnicima omogućava personalizaciju njihovih mrežnih odredišta.

Poslovne uspjehe europskih startup kompanija prati i rizični kapital, pa se u tri tromjesečja 2007. godine, prema podacima koje je objavila britanska analitička kuća Library House, više od milijarde USD slilo u Web 2.0 kompanije na "starom kontinentu". Ta milijarda dolara predstavlja oko 17% ukupnog venture (rizičnog) kapitala plasiranog u Europi tijekom spomenutih triju tromjesečja, što je godišnja stopa porasta od 11%. Pritom je drugo tromjesečje 2007. godine bilo posebno aktivno, jer je u tom razdoblju, u Web 2.0 kompanije, plasirano čak 451,68 milijuna dolara rizičnog kapitala.

Da europska mrežna odredišta mogu biti vrlo konkurentna, pokazuje primjer francuskog video portala Dailymotion, koji se natječe s popularnim YouTubeom. Naime, Dailymotion je od lipnja 2006. do studenoga 2007. godine zabilježio više od 15 milijardi učitavanja web stranica, a trenutno je, prema podacima analitičke kuće Alexa, svrstan među trideset najpopularnijih svjetskih mrežnih odredišta.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum