SAP Global
SAP MAG 52, prosinac 2007.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Šest (loših) razloga zbog kojih menadžeri izbjegavaju probleme zaposlenih

Uvijek se začudim kada vidim kako, inače, dobar menadžer ustukne u trenutku bavljenja nekim problemom zaposlenih. Govorim o svakom pojedincu. Oni snažni, pametni, čak i srdačni, isto će oklijevati kao i pojedinci koji nemaju jednako znanje, intelektualnu moć ili ekstrovertiran stav.

Autor: John McKee (prenosimo s Techrepublic bloga)

Kako to da menadžeri kojima se, inače, rijetko događa da ne ostvaruju svoje druge zadaće, ne postupaju jednako kada je riječ o problemima zaposlenih?

Postoji 6 ključnih razloga za to:

1. Jer im može biti. Lako je izbjegavati rješavanje problema s ljudima, osobito kada ste na nekom višem položaju. Uobičajena napomena: “Oprostite, ne mogu se sastati s vama, ovaj projekt mora biti gotov do tog datuma i ne smije kasniti”, i već ste se oslobodili tereta. Naposljetku, vrlo je malo ljudi koji će ustvrditi da su oni važniji od PROJEKTA.

2. Jer ne znaju koliko je to lako. Velikom broju ljudi čini se lakšim izbjeći rješavanje nekog problema zaposlenih. Naravno da to nije tako. Kod menadžera, izbjegavanje s vremenom stvara osjećaj nelagode. Često oni koji izbjegavaju probleme kažu da se osjećaju slabi, neodlučni, nemoćni ili, čak, kao varalice. Kada se, konačno, pozabave pitanjem koje su izbjegavali, često kažu da se osjećaju puno bolje. Čak i kada je riječ o mučnim raspravama.

3. Jer to njihov šef radi njima. Reći će nešto kao: “K vragu, pa to ovdje svi rade. Zašto bih se ja petljao s time, ionako nikoga nije briga.” Često to čujem u mnogim organizacijama s vrlo lošim rezultatima. Nije ni čudno, kada se duže vremena ljudi zanemaruju i problemi izbjegavaju, poruka je svima jasna: “Nas menadžere, zapravo, uopće nije briga.”

4. Jer misle da su njihovi vođe lažnjaci. Koliko vođa poduzeća, u današnje vrijeme, NEĆE reći  “ljudi su naša najveća vrijednost”? To je kao neka mantra. No, s druge strane, nikada nisu dostupni za zaposlenike ili druge menadžere. Kada tako nešto čujem od nekog direktora, zatražim da mi pokaže svoj rokovnik. Oni kojima je doista stalo imaju ubilježeno puno sastanaka sa zaposlenicima, predstavnicima sindikata ili s drugim menadžerima s nižih razina. Većina ih, međutim, nema ništa slično. Ostatak poduzeća naprosto se pomiri s time da šef ne izvršava ono što kaže.

5. Jer nisu za to obučeni. Uz dobru obuku, čak i predstavnik koji mora cijeli dan rješavati reklamacije klijenata može zadržati svoj radni cilj. Obukom uče što trebaju očekivati u interakciji s nezadovoljnim klijentima, te kako reagirati, a da to ne bude na osobnoj razini. Razumijevanje načina rješavanja osobnih pitanja, ključno je za dobrog menadžera, no mnoga poduzeća nemaju uveden program obuke. Od menadžera, pak, očekujemo da stvari rješava kao profesionalac, a on zna da to nije, pa onda izbjegava problem.

6. Jer ih nije briga. Valja pogledati istini u oči: neke menadžere doista nije nimalo briga za dobrobit poduzeća i njihovih kolega na poslu. Oni su tu samo da dobiju plaću i da je troše. Kada vidite te ljude, imajte na umu da nisu samo oni „zeznuli“ sustav. Njihovo pomanjkanje brige može prouzročiti efekt vodopada. On će vašu tvrtku dovesti na popis onih koje će se sljedeće morati ugasiti, nadmašene od strane tvrtki koje imaju menadžere i zaposlenike koji zaista žele pružiti dobar proizvod ili uslugu.

U današnjemu svijetu, neshvaćanje važnosti problema osoblja, i njihovo rješavanje, nije samo loše, nego može biti i fatalno.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum