SAP Global
SAP MAG 54, velja�a 2008.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Edukacija za krajnje korisnike - Kontinuirano obrazovanje jamči povrat investicijskog ulaganja (I. dio)

Edukacija u tvrtkama dio je strategije njihova razvoja. Ona omogućava rast tvrtke i nužno ju je promatrati kao sastavni dio cjelokupnog poslovnog djelovanja.

Autorica: Renata Čupić, renata@sortis.hr

Softver implementiran u tvrtku nije dovoljan da bi se poslovanje i poslovni procesi odvijali nesmetano i osiguravali ostvarivanje profita. Da bi tvrtkama omogućili postizanje stvarnih vrijednosti, krajnji korisnici moraju posjedovati vještine i znanje za nesmetano, korektno, i s razumijevanjem, korištenje implementiranog softvera.

Alarmantne 90-e
Devedesetih godina prošloga stoljeća, tvrtke su, nerijetko, svjedočile problematičnim situacijama vezanim za korištenje funkcionalnosti implementiranih softverskih rješenja i sustava. Naime, zaposlenici – krajnji korisnici nisu znali koristiti softversku aplikaciju, pa su upravo njezinim nekorištenjem uskraćivali tvrtki u kojoj su radili mogućnost razvoja i rasta. Kraj 90-ih godina prošloga stoljeća obilježio je snažan angažman u donošenju rješenja za poboljšanje korištenja implementiranih softverskih sustava u tvrtkama.

Pronalaženje rješenja
Istraživanje koje je proveo SAP, predstavljeno 2004. godine na američkoj konferenciji SAP Users' Group Annual Conference, dalo je prve podatke o stvarnom onemogućavanju rasta profitabilnosti. Glavni naglasak istraživanja bio je usmjeren na rezultate iznimno lošeg povrata investicijskog ulaganja, koji su tvrtke očekivale, primjenjujući poslovne sustave i aplikacije. Nezavisna analitička kuća, 2006. godine provela je istraživanje „Edukacija u kompleksnim sustavima je neprekidni proces“ u kojem je navedena nužnost kontinuirane edukacije zaposlenika i stjecanja vještina za maksimaliziranje poslovnih procesa i ostvarivanje profitabilnosti. Nastavno tomu, SAP je prošle godine predstavio međunarodnu studiju slučaja: „End User Performance: Building and Maintane ROI“, kako bi se definirali preduvjeti i načini ostvarivanja edukacije krajnjih korisnika u osposobljavanju za rad s poslovnim softverima i rješenjima.

SAP u Hrvatskoj otvara novo doba certifikacijskog ciklusa
SAP u Hrvatskoj posljednjih godina intenzivno radi na certifikaciji i sustavnom educiranju krajnjih korisnika kako bi oni osigurali ostvarenje ciljeva tvrtki. S više od 100 certificiranih stručnjaka, konzultanata i partnera, te suradnjom s tvrtkom WIFI, objedinjena je usluga pružanja potpore u edukaciji krajnjih korisnika, kao i korisnika aplikacija iz SAP portfelja. Ovakvo SAP-ovo tržišno usmjerenje otvorilo je novo doba certifikacijskog ciklusa u Hrvatskoj, gdje je uz postojeće poznate certifikate vodećih IT korporacija, omogućena certifikacija za rad u SAP okruženju. To ne čudi, s obzirom na ukupni udjel SAP-a na hrvatskom tržištu, koji prema posljednjim podacima analitičke kuće IDC, iz 2006. godine, iznosi 30%.

Ciklus provedbe edukacije krajnjih korisnika
Ciklus provedbe edukacije krajnjih korisnika sastoji se od pet osnovnih faza (slika 1):

  • Upravljanje promjenama
  • Procjena, strategija i razvoj
  • Prijenos znanja
  • Poslovni procesi – zadaci
  • Upravljanje provedbom

Slika 1: Ciklus provedbe i izvršenja edukacije krajnjih korisnika

 

O fazama ciklusa i iskustvima iz Hrvatske više u sljedećim brojevima SAPMAG-a.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum