SAP Global
SAP MAG 55, o�ujak 2008.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Maloprodaja preuzima kontrolu nad industrijom

Yavuz Durgut, Project Manager u tvrtki SAP, najavljuje konsolidaciju hrvatskog maloprodajnog sektora u kojemu će, polako ali sigurno, nestati mali dućani iz susjedstva, a nametnut će se franšize velikih trgovačkih lanaca.

Razgovarao: Robert Gelo, gelo@privredni-vjesnik.hr

Yavuz Durgut već cijeli niz godina sudjeluje u razvoju i implementaciji SAP-ovih rješenja za upravljanje ponudom i potražnjom u industriji i trgovini. Karijeru je započeo 1993. godine u tvrtki Ford kao stručnjak za logistiku. Pet godina kasnije prelazi u SAP gdje prvo radi na razvoju rješenja za prodaju, potom prijelazi u područje planiranja proizvodnje i nabave, a nakon toga u područje lanca nabave. U Zagrebu je, krajem veljače, sudjelovao na konferenciji „KPMG Consumer Markets“ predstavivši SAP-ov holistički pristup nabavnom lancu i pristup vlastitom nabavnom lancu.

Maloprodaja i veleprodaja su vrlo važni sektori jer potrošački proizvodi nameću tzv. „Wall Mart pravilo“, kaže Durgut. Naime, tržištem dominiraju maloprodajni i veleprodajni lanci, a proizvođači robe za široku potrošnju prilagođavaju se pravilima koje im nameće maloprodajni sektor. Ne poznajem hrvatsko tržište detaljno, no jasno mi je da se ono ubrzano poboljšava, a taj će se trend nastaviti. Hrvatsku možemo usporediti s Danskom, kada je riječ o broju stanovnika, no kod vas ima još mnogo mjesta za poboljšanje. Primjerice, u sljedećih nekoliko godina, zbog promjene navika potrošača, na ovo tržište doći će mnogo franšiznih kompanija iz inozemstva, što će donijeti žestoku tržišnu konkurenciju i konsolidaciju tržišta. Pojavit će se vrlo snažni maloprodajni i veleprodajni lanci, a nestat će male lokalne trgovine.

SAP MAG: Kako će se SAP uklopiti u dolazeće tržišne trendove?
Durgut: SAP promatra sektor maloprodaje odvojeno od sektora potrošnje. Proizvođači piva, napitaka ili kruha posve se razlikuju od distributivnih lanaca. S maloprodajom treba pažljivo postupati jer se njihove aplikacije i alati uveliko razlikuju od onih kojima se služe proizvođači, pa zbog toga maloprodaju tretiramo kao zasebnu granu industrije. Smatramo, naime, da će se daljnji rast tržišta temeljiti na dominaciji maloprodajnog sektora. Zbog toga, SAP, kao i ostali veliki dobavljači poslovnog softvera, mnogo ulažu u sektor maloprodaje. Događa se mnogo akvizicija, a u tijeku je i intenzivna konsolidacija. Maloprodaja je dugo vremena bila tržišna niša, ali danas je, zajedno s veleprodajom, prerasla taj status i nudi znatno veći potencijal od klasičnih sektora proizvodnje i potrošačkih proizvoda.
Danas SAP radi na integraciji svih maloprodajnih funkcionalnosti sa svim ostalim funkcionalnostima. Primjerice, u SCM-u (rješenja za lanac nabave) osim verzije rješenja APO 4.0 (Advanced Planning and Optimization) postoji snažna integracija s funkcijama Demand Planning i Supply Network Planning. Na taj način, čitavom distribucijom može se upravljati iz APO alata, a uskoro ćemo objaviti i inačicu s integriranom Transportation Management funkcijom koja je prvenstveno namijenjena dostavljačima, kupcima i dobavljačima.

SAP MAG: Možete li najaviti nove SAP-ove proizvode namijenjene Supply Chain Managementu (SCM-u)?
Durgut: Supply Chain Management je vrlo veliko područje. Ono uključuje planiranje i izvršenje, plus analizu, izvješćivanje i praćenje. Zbog toga SCM rješenje mora sadržavati sve funkcionalnosti. SAP, u tom smislu, promovira overlay proizvode koji sadrže ERP, Advanced Planning, Transportation Management, itd. No, postoje i tržišne niše kao što je SAP MII (Manufacturing Information Integration) u kojem partnerski surađujemo s neovisnim dobavljačima softvera kako bismo izravno u SAP sustav unijeli podatke iz proizvodnje. Zbog toga, SAP rješenja neće morati prepuštati izvješćivanje nepoznatom pružatelju usluga. Mi ćemo prikupljati proizvodne podatke izravno iz pogona u proizvodni izvršni sustav. Naš softverski paket uključuje funkcionalnosti kao što su Information Flow Management i Idea Management. To je vrlo zanimljivo jer ranije nitko nije mogao ni zamisliti da će SAP prodavati ovakva rješenja. Primjerice, Idea Management omogućava razmjenu ideja prilikom osmišljavanja novog proizvoda. Rezultati toga procesa prosljeđuju se u Portfolio Management sustav i to se, potom, integrira u ERP sustav da bi se izračunali troškovi, na temelju čega se donosi ocjena isplativosti novog proizvoda. Prije pet godina nitko nije mogao zamisliti ovako nešto.
Nadalje, SAP promovira rješenje Integrated Sales and Marketing, te posve nov proizvod, Trade and Promotion Management, koji će biti integriran u rješenje CRM 2007. Riječ je o web temeljenom rješenju koje je integrirano i u ono SCM.

SAP MAG: SAP će na ovaj način prikupiti ogromne količine proizvodnih podataka koje će slati kompanije svih vrsta i veličina. Na koji način ćete koristiti te podatke?
Durgut: Već smo počeli s analizom tih podataka. Naime, kako mi podržavamo naše korisnike, tako i korisnici podržavaju nas. Naš razvojni tim surađuje s proizvodnim jedinicama i prikuplja informacije od korisnika za potrebe nadolazećih inačica softvera. To je lančana reakcija. Primjerice, Mercedes, Coca-Cola i Nestle ugradili su svoja znanja u SAP-ova industrijska rješenja.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum