SAP Global
SAP MAG 56, travanj 2008.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Kaži što misliš i misli što kažeš

Prošli sam vikend bila kod frizera i naučila lekciju o razlikama u komunikacijskim obrascima između određenih tipova ljudi. Premda mi, prema vlastitom profesionalnom usmjerenju, ne bi trebala biti nepoznanica, ponekad me jednostavne životne situacije dovode u priliku da preispitam vlastito znanje.

Pripremila: Renata Čupić, renata@sortis.hr

Prošli sam vikend bila kod frizera i naučila lekciju o razlikama u komunikacijskim obrascima između određenih tipova ljudi. Premda mi, prema vlastitom profesionalnom usmjerenju, ne bi trebala biti nepoznanica, ponekad me jednostavne životne situacije dovode u priliku da preispitam vlastito znanje. Dakle, što se dogodilo? Je li itko igdje, u bilo kojemu trenutku u povijesti, ikada kod frizera rekao da želi skratiti kosu samo “oko jedan centimetar” i doživio da mu kosa zaista bude skraćena taj jedan centimetar? Ne. A znate li zašto?

A) Jer su se frizeri školovali da REŽU KOSU, te će to i učiniti. Ne šljive oni “jedan centimetar”.

B) Riječ “oko”, subjektivan je pojam koji svakome znači nešto drugo. Ja sam trebala uzeti ravnalo i reći da ću njime izmjeriti svaku odrezanu vlas. Ako ijedna bude duža od centimetra, neću platiti. No, nisam još toliki škrtac. Za sada.

Recimo, dakle, da nekom članu tima pokušavate prenijeti poruku da nešto nije u redu, te da on, ili ona, treba nešto poduzeti vezano s time. Najbolje izglede imate ako jednostavno zanemarite obzire i bez okolišanja idete ravno u glavu. Nemojte reći nezgodno pitanje, kada je riječ o pravom problemu. Nemojte petljati s bezličnim konstrukcijama poput: “Propuštaju se rokovi,” ako je taj član onaj koji propušta rokove. Neće svijet stati zato što ste rekli: “Propustio si rokove,” ili, “Trebaš bolje rasporediti svoje radne prioritete.” Ne znam zašto se danas svi toliko boje dati bilo kakvu negativnu povratnu informaciju.

Ja nisam za bezdušnost. Ja sam za formuliranje problema jednostavnim riječima, da ne bude pogrešnih tumačenja. Jednom prilikom, kao menadžerica, morala sam reći jednom od mojih zaposlenika da ne znam na što on troši vrijeme cijeli dan, da je propustio rokove, te da time dovodi u nepriliku svoje kolege. Pokušala sam ublažiti udar rekavši kako mislim da dobro piše. Poslije nekoliko dana, opet sam imala priliku razgovarati s njime. Upitala sam ga čega se sjeća od našeg prošlog razgovora, a on mi je rekao: “Da vi mislite da ja dobro pišem.” Jednostavno je eliminirao sve negativno i usredotočio se na ono što je htio čuti.

Priznajem, taj je tip imao vraški čvrst obrambeni mehanizam, no i ja sam pogriješila što mu nisam jasno ukazala na problem i zadržala se na tome. Trebala sam mu točno reći što očekujem od njega i na koji način planiram mjeriti njegovu uspješnost. Nije to lako izgovoriti, ali je, naposljetku, poštenije i prema zaposleniku.

No, kako su predamnom novi izazovi i moje profesionalno carstvo tek otvara jedra svojih mogućnosti, vjerujem da ću iz ove situacije nešto naučiti. Konačno izgovoriti što mislim i misliti što izgovaram.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum