SAP Global
SAP MAG 57, svibanj 2008.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Edukacija krajnjih korisnika - zaključak

Piše: Renata Čupić, renata@sortis.hr

Logička pozadina ciklusa provedbe edukacije krajnjih korisnika je jasnoća, neposrednost i otvorenost: naime, kada se vaši krajnji korisnici počnu služiti stečenim znanjem, troškovi podrške se snize, učestalost pogrešaka opadati, korisničke sposobnosti i smjelost će početi rasti. No, moramo ponavljati da korisnička kompetencija i sposobnost nisu statično stanje. Korisnici se neprestano mijenjaju u svim naprednim tvrtkama. Ukoliko se korisnici ne educiraju na njihovim novim odgovornostima i radnim mjestima, organizacije mogu izgubiti 30 do 50% njihovih radnih sposobnosti upravo zbog novih zapošljavanja, promaknuća ili drugih organizacijskih promjena.

Imajući sve na umu, dobro je iznova razmotriti kako ciklus provedbe edukacije može izgraditi i održati ROI od implementacije vašeg softvera:

  • UPRAVLJANJE PROMJENAMA: Kada novi zaposlenici dolaze u radno okruženje ili zaposlenici mijenjaju radna mjesta, budite sigurni da razumiju koja je njihova uloga u vrijednosnom lancu organizacije. Pružanje osnovne edukacije o samoj organizaciji je sigurno važno, ali to je samo dio pripremnog procesa. Ukoliko održavate njihovo razumijevanje i znanje na visokoj razini na kojoj su njihove radne sposobnosti odnosno umijeća, bit će znatno predostrožniji zaposlenici. Pored toga, što ćete više unaprjeđivati poslovne procese ili predstavljati nove funkcionalnosti vašeg rješenja, pripremajte svoje zaposlenike za promjene koje ih očekuju; jer ako to učinite prijelazno razdoblje proći će znatno lakše.
  • PROCJENA, STRATEGIJA I RAZVOJ: Kontinuirano analizirajte i pratite vašu radnu okolinu i sve njegove elemente: stvarajte neformalne strukture za razvoj znanja i omogućite njihovo umrežavanje i provođenje. Analizirajte da li neke provedene metode osiguravaju bolje rezultate i niže troškove. Provjeravajte imate li pravilne i ažurirane materijale za zaposlenike koji su promijenili radno mjesto i odgovornosti ili su se pridružili organizaciji nakon što je sustav pušten u rad. I najvažnije, ako se vaši poslovni procesi mijenjaju budite sigurni da ste pripremili materijale i njihovu primopredaju kako bi organizacija nesmetano poslovala.
  • PRIJENOS ZNANJA: Ukoliko se poslovni procesi mijenjaju kontinuirano osiguravajte prilagodbu vaše online dokumentaciju, simulacija i korisničke podrške novonastalim promjenama. Ništa neće više frustrirati vaše korisnike nego zastarjeli podaci, te netočne i nedovoljne informacije. Alati kojima se možete koristiti i koje smo kroz prijašnje brojeve SAPMAG-a predstavljali osigurat će njihovu jednostavniju i učinkovitu primjenu nego što je to do sada bilo.
  • POSLOVNI PROCESI – ZADACI: Pružajući vašim krajnjim korisnicima mogućnost razvoja nakon puštanja sustava u rad možete održati visok stupanj njihovog entuzijazma i motiviranosti za korištenje implementiranog rješenja. Stoga, koristite vaš LMS sustav kako bi stvarali, objavljivali, prenosili i pratili razvoj i napredak zaposlenika ili jednostavno prilagođavali edukacijski plan. Budite sigurni da kontinuirano ažurirate bazu zaposlenika kako biste bilježili koju su edukaciju pohađali, razvoj njihovih sposobnosti i primjenu stečenim znanja, ili pratili koje su certifikate stekli.
  • UPRAVLJANJE PROVEDBOM EDUKACIJE: Osigurajte sebi uvijek snagu znanja i informiranosti. Morate uvijek znati kada i gdje vaši korisnici postižu najbolje rezultate i u čemu imaju poteškoće. Koristite vaše prikupljene podatke iz procesa upravljanja provedbom edukacije kako bi pomogli utvrditi gdje je potrebno ponoviti edukaciju, podržati ili prilagoditi postojeći sadržaj i strategiju. I uvijek pamtite da je potrebno o svim razvojnim etapama, osobito o njihovim uspjesima obavijestiti upravljačke strukture organizacije kako bi bili sigurni da su svi upoznati sa njihovim napretkom. Upravo ovaj trenutak postaje nova stanica neprestanog ciklusa provedbe edukacije – iznova dolazimo na fazu upravljanja promjenama.

Dok iznova započinje ciklus provedbe edukacije krajnjih korisnika vi ste stvorili izvrsne temelje i podlogu za sve vaše korisnike i njihove svakodnevne aktivnosti, koja u budućim situacijama ne mora nužno predstavljati formalno definiran proces. No, najvažnije je da osigurate da svi elementi potrebni za provedbu edukacije krajnjih korisnika postoje i da vodite brigu oko nastajanja raznih upita koje njihovim ponavljanjem mogu nastati. Upravo u trenutku kada ste pravilno adresirali te upite, vaši zaposlenici će imati umijeća i znanja maksimalizirati vrijednosti koje vaše implementirano rješenje omogućuje. I taj trenutak će biti garancija uspjeha tvrtke!

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum