SAP Global
SAP MAG 58, lipanj 2008.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Inovacije i poslovne mreže bit su današnjeg biznisa

SAP u ukupnoj vrijednosti svjetske industrije poslovnog softvera ima vodeće mjesto, s gotovo 33% tržišnog udjela. Što tu kompaniju čini liderom, moglo se vidjeti na godišnjoj reviji SAP-ovih noviteta, u Berlinu, krajem svibnja.

Piše: Zvonko Pavić, zvonko.pavic@zg.htnet.hr

SAP EMEA SAPPHIRE konferencija održana je krajem svibnja na domaćem terenu kompanije, u glavnom gradu Njemačke, Berlinu. Posjetilo ju je petnaestak tisuća analitičara, menadžera programera, konzultanata, korisnika i partnera tvrtke SAP AG, iz sedamdesetak zemalja iz cijeloga svijeta.

Noviteti iz SAP-a
Glavni noviteti, najavljeni i predstavljeni na Konferenciji, su SAP CRM 2007 – nova inačica platforme koja donosi sve alate nužne za uspješne odnose s korisnicima, te SAP Business Suite 7.0, koji se odlikuje s nekoliko poboljšanja, a prava novost je da će se moduli iz te platforme moći uzimati «u paketima», funkciju po funkciju, bez potrebe za nadogradnjom cijeloga sustava. SAP je, nedavno, kupio i Business Objects, pa je veći dio sadržaja Sapphire konferencije bio posvećen toj akviziciji. Ona je SAP-u omogućila vodeću poziciju na popisu svjetskih proizvođača alata za poslovnu inteligenciju. SAP je u Berlinu najavio i proizvod za kojeg se nada da će ga dovršiti do početka sljedeće godine. Platforma se zove Business ByDesing. Riječ je o SAP-ovoj varijaciji koncepta softvera kao usluge. Ne radi se o jednoj aplikaciji, koju možete koristiti «on demand» putem Interneta, već o cijelom paketu programa koji nekoj (bar srednje velikoj) tvrtki trebaju za poslovanje. Što je to, zapravo, vidjet ćemo sljedeće godine.

Mreža i infrastruktura
Glavne zvijezde konferencije bili su Henning Kagermann i Leo Apotheker, dva «sudirektora», dakle dva po svim pravima izjednačena prva čovjeka kompanije. Oni su, u svojim prezentacijama, formulirali poslovnu filozofiju SAP-a. Njezino glavno načelo ističe da je danas u biznisu važnije inovirati poslovne procese nego proizvode, budući da više nije dovoljno samo raditi nešto novo, nego se konkurenciji može doskočiti samo ako tvrtka stalno inovira način («poslovni model») prema kojem funkcionira. Ono što definira svaki postojeći poslovni model, njegova je utemeljenost u nekoj mreži, u vezi kontakata i informacija na kojima se temelji. Kako se svaki poslovni model temelji na različitoj poslovnoj mreži, važno je znati uspostaviti veze između tih mreža. Dakle, komunikacija između raznih poslovnih mreža postaje presudna, a za tvrtku nije nebitno u čijoj se mreži nalazi, jer je kvaliteta mreže konkurentska prednost. Za «članstvo» u nekoj poslovnoj mreži, potrebna je operacijska izvrsnost tvrtke koja se postiže uporabom prave informatičke infrastrukture.

Hrvatska delegacija
Na Sapphire 2008 konferenciji sudjelovalo je i tridesetak osoba iz Hrvatske. Bili su to, uglavnom, predstavnici SAP-ovog lokalnog ureda, informatičari iz tvrtki korisnika kao što su Konzum, T-HT, INA, konzultanti iz tvrtki partnera poput B4B, King ICT, S&T, te nekoliko osoba iz Ministarstva financija RH, Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa RH i Financijske agencije. Zamijećeni su i predstavnici tvrtki Dalekovod i Gavrilović, inače korisnici konkurentskih, (Oracle i Microsoft), softverskih sustava, a u Berlinu su bili gosti tvrtke Business Objects. Hrvatski predstavnici najviše su se zanimali za SAP-ovo «retail» rješenje, novi CRM, a predstavnici INE za SAP SRM rješenje. Svi su pokazali interes i za Business Objects, najavljujući veću potražnju za tom business intelligence platformom i u našoj zemlji.

Više informacija na www.sapsapphire.com/emea2008/

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum