SAP Global
SAP MAG 58, lipanj 2008.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Osam savjeta za stvaranje osobnog branda

Sjećate li se starih vremena, kada je odluka o boji papira na kojem ćete ispisati svoj kratki životopis bila jedna od najzahtjevnijih zadaća u vašoj potrazi za zaposlenjem? Dobra je vijest da sada postoji 4,126 trilijuna novih alata za oglašavanje vaših zadivljujućih postignuća i općenite kolosalnosti. A loša je vijest, zapravo, ista kao i ona dobra.

Pripremila: Renata Čupić, renata@sortis.hr

LinkedIn, Facebook, websiteovi za osobni branding, optimalizacija pretraživača,… sve vam je to na dohvat ruke. Problem je što korištenje svih tih alata može iziskivati puno radno vrijeme, želite li to činiti kako treba.
Našla sam nekoliko dobrih savjeta na websiteu časopisa U.S. News & World Report o osam najboljih načina da uglancate svoj profesionalni imidž. Dakle, olovku u ruke i pribilježite. Evo sažetka:

1. Proguglajte se. Trebali biste proguglati vlastito ime da vidite što će drugi vidjeti učine li isto. Kažu da tako možete izbjeći nekog dvojnika kojeg bi pogrešno mogli zamijeniti za vas ili, pak, neki drugi materijal koji zaklanja briljantna postignuća bitna za vašu karijeru. (Na primjer, u mom slučaju, neka druga Toni Bowers je stanfordska doktorica, specijalistica za britansku književnost i kulturu 18. stoljeća. Meni nije ispod časti da me zamjenjuju s njom, ali ona bi se mogla htjeti distancirati od mene.)

2. Odaberite pravo profesionalno ime. Imate li obično ime i prezime, kao npr. Jane Smith, možete se početi razlikovati tako da kod svakog vlastitog spominjanja na Internetu dodate inicijal svoga srednjeg imena.

3. Dosljedno koristite oznake kvalifikacija. Vodite računa da u svoj životopis, biografiju, vizitku, i drugo, upišete sve svoje kvalifikacije tipa MCSE i CCNA koje imate i to činite dosljedno.

4. Izradite javne profile. Autorica teksta, Eileen P. Gunn, sjajno ističe da vam websiteovi, kao što su LinkedIn i Facebook, omogućuju promociju vaših profesionalnih aduta na popularnim lokacijama, bez bojazni da će šef ugledati vaš životopis na specijaliziranim burzama rada poput  Monster ili HotJobs.

5. Izradite svoj website. To je dobra zamisao držite li često javna izlaganja ili objavljujete puno tehničkih tekstova.

6. Izradite poveznice. Gunn predlaže da usmjerite promet prema sebi pomoću hiperlinkova «za usmjeravanje korisnika s vaše biografije u okviru poduzeća na vaš profil u LinkedInu, te na vaš blog, i obratno – tako da dobijete vlastitu autoreferentnu mrežu.»

7. Postanite stručnjak. Gunn preporučuje da pokrenete vlastiti blog ili da sudjelujete na drugima. Osjećala sam se pomalo nadmoćno dok nije dodala: «Budite lukavi i misaono izazovni (ne spaljujući mostove za sobom). Budite inteligentni i zadržite se u granicama dobrog ukusa.» (To bi za mene bilo prekasno.)

8. Uklonite loše stvari. Pod izrazom «prikažite svijetu sebe» mislili smo u profesionalnom smislu. Potencijalni poslodavci ne trebaju gledati vašu sliku s nogometne utakmice, s debilnim navijačkim šeširom i zalivenom pivskom konzervom u ruci.

Zaključak za informatičke profesionalce: Zamislite sebe kao vlastitu službu za odnose s javnošću. Ako ste u poslu postigli dosta uspjeha, sada je vrijeme da to objavite svijetu.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum