SAP Global
SAP MAG 58, lipanj 2008.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

SAP MAG novosti

Eksplozivni porast troškova internetskog oglašavanja
Prijenosni uređaji sa solarnim ćelijama na zaslonima
Wal-Mart postao jedan od najvećih SAP-ovih korisnika
Videoigricama do boljih menadžerskih tehnika i vještina

Priredio: Tomislav Lukša, tomiluk2007@yahoo.com

Eksplozivni porast troškova internetskog oglašavanja
Prema informacijama koje donosi www.it.world.com, u sljedećim godinama, do 2012., internetsko oglašavanje postat će jedno od najjačih područja oglašavanja u marketingu. No, prvo mjesto i dalje će zadržati direktno oglašavanje. U 2007. godini, na oglašavanje na Internetu utrošeno je 25,5 milijardi američkih dolara, a u 2012. godini potrošit će se čak 51,1 milijardi američkih dolara. Tako će s petog mjesta internetsko oglašavanje doći na drugo, potiskujući tiskovine, kablovsku i javnu televiziju. Očekuje se da će u SAD ukupni trošak oglašavanja, u odnosu na 2007. godinu, pasti za oko 7%. No, prema procjenama stručnjaka, taj pad neće se odnositi na online oglašavanje, koje sustavno raste, polako ali sigurno potiskujući «stare» medije. Marketinški stručnjaci uvjereni su, među ostalime, da je online oglašavanje puno učinkovitije, jer se može preciznije usmjeriti ciljanoj publici i lako je pratiti povrat ulaganja u investiciju. Posebno velika ulaganja bit će u brzorastuće formate kao što je online video, u što će se, do 2012. godine, uložiti čak 50% više novca nego 2007. godine. Online video novo je područje marketinga, u kojemu trenutno ne postoje pravila, i to će svi pokušati iskoristiti. Porast upravo ovakvog načina oglašavanja moguć je zbog proširenja širokopojasnog Interneta, bržih veza, mogućnosti za kvalitetnije sadržaje, kao i fleksibilnosti korisnika da preuzmu sadržaje koje žele, kada i gdje to žele. U međuvremenu, pretraživačko oglašavanje i dalje će biti prevladavajući format samostalnog načina online oglašavanja. Ovakav način oglašavanja trenutno dominira na Googleu i na njega se troši oko 70% novca. Zanimljivo je da se nedovoljno razmahalo Mobile Internet oglašavanje, no njegov rast je brz,  godišnje čak 79%, te će 2012. godine iznositi 890 milijuna američkih dolara (u odnosu na 50 milijuna američkih dolara u 2007. godini). Ovakvi optimistični podaci o očekivanom i kontinuiranom rastu ulaganja u online oglašavanje, znak su za uzbunu kompanijama kao što su Microsoft, AOL i Yahoo, koje su nedovoljno kapitalizirale mogućnosti takvog oglašavanja.

Prijenosni uređaji sa solarnim ćelijama na zaslonima
Prema pisanju slovenskog portala, www.finance.si, Apple istražuje načine napajanja prijenosnih uređaja sunnčevom energijom. Korištenjem sunčeve energije, riješio bi se problem napajanja prijenosnih uređaja električnom energijom putem utičnice i produžilo bi se njihovo vrijeme rada bez napajanja. Problem je, naime, gdje na prijenosni uređaj smjestiti solarne ćelije, a najbolja mjesta bili bi zasloni (mobitela, prijenosnih računala, i drugih prijenosnih uređaja). Sam uređaj, zbog napajanja pomoću solarnih ćelija, ne bi zahtijevao preinake u dizajnu. Osim Applea, problemon opskrbe prijenosnih uređaja sunčevom energijom, bavila se i Motorola. Ondje su proučavali propusnost LCD zaslona, utvrdivši da oni propuštaju oko 6% svjetlosti. Njihova istraživanja rezultirala su zaslonima koji bi propuštali čak 75% svjetlosti, što bi omogućilo njihovu ugradnju sa solarnim ćelijama, a to otkriće su i patentirali.

Wal-Mart postao jedan od najvećih SAP-ovih korisnika
Ovoga svibnja, Wal-Mart je započeo s korištenjem SAP-ovog sofvera za financijsko planiranje. Ovaj projekt predstavlja iskorak od SAP-ove uobičajene prakse da sve svoje aplikacije razvija u Njemačkoj, gdje mu je i sjedište. U Wal-Martu su do prelaska na SAP koristili vlastite aplikacije za rad u financijskom okružju. Međutim, rast Wal-Marta je toliko snažan i velik da je prešao razine mogućnosti njihovih aplikacija. Također, u Wal-Martu su naglasili da prelazak na SAP predstavlja znatan trošak, ali da će se on pokriti u nadolazećim poslovnim godinama. Zbog početka korištenja SAP-ovih aplikacija, Wal-Mart je zaposlio i veći broj IT stručnjaka u svom IT odjelu. «SAP-ova implementacija vrlo je skupa», rekao je Tom Schoewe, Wal-Martov CEO, «ali isplatit će se i potvrdit će svoju učinkovitost, jednom kada uđe u uhodanu primjenu». Međutim, u Wal-Martu nisu napustili vlastite softvere. Kompanija se još uvijek koristi sustavom RFID, kao i globalnom, tzv. ecommerce platformom, koji su još uvijek u funkciji. Naposljetku, ističe se da je prošlogodišnja Wal-Martova prodaja iznosila 345 milijardi američkih dolara i bila je za 11.7% veća u odnosu na 2006. godinu.

Videoigricama do boljih menadžerskih tehnika i vještina
Kako navodi slovenski portal, www.finance.si, proizvođači videoigrica nude sve više onih koje, kroz igru i simulaciju, pokušavaju približiti i olakšati učenje na najraznovrsnjim područjima. Za poslovne informatičare videoigrice nisu, prije svega, uporabne, ali olakšavaju prijenos poslovnih postupaka drugim korisnicima. Tako je IBM razvio 3D simulaciju nazvanu Innovo8. Imenom tajnog agenta, igrač dobiva zadatak popraviti i poboljšati poslovni proces u tvrtki u kojoj su se pojavili problemi. Kroz igru, korisnik se suočava s poteškoćama u komuniciranju među odjelima, dobivanju informacija od zaposlenih, te s osnovama novog modela poslovnog procesa. S takvim zanimljivim primjerom videoigrice, IBM želi širem krugu zainteresiranih, posebno studentima poslovnih škola, približiti BPM (Business Process Management) i SAO (Service Oriented Architecture), kako bi lakše shvatili postupke potrebne za primjenu poslovnih procesa u tvrtki. Budućim poslovnim informatičarima takva jedna igra sigurno neće biti dovoljna, ali je dobrodošla pomoć za njihovu izobrazbu. Moguće je da se oni neće neposredno susretati s takvim okolnostima, ali će se zbližiti s postupcima njihovih rješavanja, koje će lakše razumijeti i provoditi. Od poznatijih igrica, koje postaju sve zbiljskije i istinitije, brojne su simulacije, kao što su Tycoon, Sims, i druge, u kojima se korisnici lako uživljavaju u ulogu poduzetnika ili poslovnjaka, koji šire svoje carstvo. Također, razvijaju se i igrice za djecu, kao što je Microsoftova Boku, koja, primjerice, djeci na jednostavan način nastoji približiti osnove programiranja i logičnog razmišljanja. Igrajući tu igricu, djeca se zbližavaju s tehnologijom i, na taj način, razvijaju logično razmišljanje.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum