SAP Global
SAP MAG 62, listopad 2008.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

"Poslovna" transformacija javnog sektora

Može li se logika IT potpomognute poslovne transformacije primijeniti na javni sektor?

Piše: Igor Dropulić, igor.dropulic@sap.com

SAP Hrvatska d.o.o., lokalna podružnica SAP AG, vodećeg svjetskog proizvođača poslovnih informacijskih sustava, u Republici Hrvatskoj ima preko 120 korisnika od kojih je značajan broj iz javnog sektora i institucija/tvrtki/poduzeća u vlasništvu Republike Hrvatske. Neki od naših korisnika iz ovog segmenta su Ministarstvo financija, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa, Agencija za poljoprivredu, FINA i AKD. Prepoznajemo da će u vremenu koje je pred nama, kada Hrvatska ulazi u završnu fazu pregovora o pridruživanju Europskoj Uniji i NATO savezu, dinamika i obuhvat reformi u javnom sektoru postati iznimno intenzivna. Te reforme, koje će značajno utjecati na način rada i razinu usluga javnog sektora kao servisa građana, već su provođene u državama koje su osnovale asocijacije u koje ulazimo, kao i u onima koje su proces pristupanja završile nedavno i prije nekoliko godina ušle u EU i NATO.

Živimo u zahtjevnom vremenu i promjene koje su pred nama, premda uvjetovane vanjskim poticajima, pružaju nam mogućnost da kao društvo napravimo veliki iskorak naprijed kvalitetnim uređivanjem svih razina javnog sektora, koji predstavljaju servis građanima. Hrvatska, po civilizacijskoj i kulturnoj tradiciji, odavno pripada krugu zemalja čijim asocijacijama se želimo pridružiti. Još od priznanja Republike Hrvatske kao samostalne i suverene države, suočavamo se s visokim kriterijima koji su pred nas postavljani i koje smo uvijek uspješno ispunili. Upravo zbog svih napora koje smo ulagali, naše društvo je danas bolje i uređenije, a kvaliteta života hrvatskih građana bitno je narasla. U tom pravcu treba usmjeravati i uređenje, odnosno postizanje učinkovitosti i visoke razine svih usluga javnog sektora.

Na nedavno održanom SAP World Touru 08, stavili smo naglasak na rješenja i usluge koje IT industrija i SAP, kao svjetski tržišni lider u poslovnim informacijskim sustavima, može ponuditi kako bi proces transformacije i prilagodbe postavljenim standardima u javnom sektoru bio uspješan i što manje stresan. Poruke koje sam tada uputio vezao sam za pet imperativa: učinkovitost, transparentnost, predvidivost, konzistentnost i poslovnu etiku. Nadalje, ponudio sam dvanaest mogućih projekata kojima bi se takvi imperativi mogli uspješno početi ostvarivati kao na primjer: Otvaranje dodatnih informacijskih i komunikacijskih (interakcijskih) kanala prema građanima, Uvođenje standariziranih sustava za upravljanje poslovanjem u sva Tijela državne uprave kao i poduzeća i agencije u vlasništvu države, Uvođenje IT sustava za upravljanje i nadzor korištenja sredstava iz strukturnih fondova; prezentaciju je moguće pogledati na klinkom na link. Reakcije koje su moje predavanje i predloženi pristup izazvali bile su različite, no nedvojbeno je da je sve tada izrečeno dobar temelj za nastavak rasprave na ovu temu. Naposljetku, jedino je ispravno da nakon poziva na akciju slijede i konkretni prijedlozi, jer najlakše je dijagnosticirati gdje su mogućnosti za napredak, dok je teže taj napredak i ostvariti. Premda se u svom izlaganju nisam vezao na rješenja koja naša kompanija može ponuditi, sada želim naglasiti da SAP ima iskustva iz zemalja koje su prolazile kroz iste procese kroz koje Republika Hrvatska trenutno prolazi, i gdje smo, uspješnom realizacijom projekata temeljenih na našim proizvodima i tehnologiji, pomagli javnom sektoru u provođenju reformi i prilagodbi standardima koji su postavljeni pred sve zemlje koje žele biti dio euroatlanskih integracija. Primjeri iz sektora zdravstva (Rumunjska, Austrija), obrane (Slovenija, američka Mornarica,...), javnih financija (veći broj zemalja), lokalne uprave (gradovi poput Pariza, Moskve i Beča), interaktivnih i samouslužnih servisa za građane (Austrija, Francuska, Njemačka,...) dobri su primjeri i upućuju na pravce u kojima bi se proces transfromacije ovih, i drugih, javnih servisa mogao događati i u našoj zemlji.

Sukladno tome odlučili smo organizirati konferenciju za predstavnike javnog sektora, 18. studenoga 2008. godine u Zagrebu. Ključni govornici u ime SAP-a bit će g. Martin Brown, direktor Odjela javnih servisa SAP Europe, Bliskog Istoka i Afrike (EMEA), i g. Shanti Namballa, izvršni direktor regionalnog razvoja SEME (južna i jugoistočna Europa) regije. Konferencijska predavanja bit će koncipirana tako da se s najviše profesionalne, stručne razine, koristeći studije slučaja, protumače i pokažu konkretni učinci na sve ključne parametre u javnim servisima do kojih se došlo implementacijom sustava temeljenih na SAP tehnologiji i proizvodima. Stručnost govornika jamči relevantnost, zanimljivost i razumljivost predavanja ciljanoj skupini gostiju, jer će se predavači usredotočiti na konkretne poslovne učinke postignute primjenom informatičke tehnologije, a ne na tehnologiju kao takvu.

Ovim događajem želimo potaknuti interes i pokrenuti, od strane SAP-a, seriju aktivnosti temljenih na intelektualnom kapitalu i akumuliranom iskustvu, kojima bismo pokušali dati naš doprinos kvalitetnom, brzom i uspješnom procesu prilagodbi kroz koje sada prolaze javni servisi Republike Hrvatske.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum