SAP Global
SAP MAG 66, lipanj 2009.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Kako uspjeti u doba krize

Glavne teme ovogodišnje SAP World Tour konferencije bile su strategije uspješnog poslovanja u doba krize i ponuda brzih rješenja za recesiju. One su bile promotrene kroz perspektivu globalnih trendova, iskustva domaćih korisnika i učinkovitu teoriju implementacije.

Piše: Zvonko Pavić, zvonko.pavic@zg.t-com.hr

SAP World Tour 2009, poslovno-informatička konferencija, koju već petu godinu zaredom u Zagrebu održava lokalni ured najvećeg svjetskog prozvođača softvera, tvrtka SAP AG, okupila je gotovo pet stotina sudionika iz Hrvatske i susjednih zemalja. Konferencija je održana sa sloganom «Strategies for Success in the New Reality», a sadržajno se bavila raznim aspektima optimizacije poslovnih procesa u uvjetima krize i ponudom rješenja koja tvrtkama mogu pomoći da lakše prebrode recesiju. Kao i prošlih godina, Konferencija je bila podijeljena na plenarna predavanja i studije slučaja, no ove godine, zbog štednje, bila je ograničena na jedan radni dan.

Tri pogleda u istu stvarnost

U plenarnom dijelu održana su uvodna predavanja, koja su temu Konferencije, strategije za postizanje uspjeha u novoj, kriznoj stvarnosti, obuhvatila s tri aspekta. Prvi aspekt, pogled kakav na današnju stvarnost ima tvrtka SAP, predstavio je Jeffrey Word, u tvrtki zadužen za razvoj proizvoda i poslovne mreže. Drugi aspekt, što se sve sa SAP-om može učiniti kod korisnika, predstavio je Željko Štimac iz Agrokora, a treći aspekt, pogled konzultanta kojemu je implementacija svakodnevni posao, dao je Damir Martinović iz tvrtke b4b.

Prema Jeffreyju Wordu, svijet se nalazi pod istovremenim utjecajem tri globalna trenda, ekonomskog, ekološkog i društvenog, koji bitno određuju današnje poslovanje. Ekonomski trend definiraju globalno šireće poslovne mreže koje postaju sve važnije za ostvarivanje konkurentnosti. Tvrtke više ne mogu raditi bez ekološke održivosti, a na društvenoj razini ljudi se sve više povezuju javno i poslovno, pa tako dolaze do boljih informacija, važnih za svakodnevno poslovanje. Sve to stvara novo poslovno okružje koje zahtijeva nove strategije i transparentniji unutarnji ustroj tvrtke, formiranje tzv. «čiste» tvrtke. Željko Štimac je pokazao kako je u Agrokoru izvedena opsežna i vrlo zahtjevna implementacija SAP softvera istodobno u više tvrtki toga koncerna. Damir Martinović je održao predavanje koje se može odrediti kao izvrstan uvod u filozofiju konzaltinga. Bila je to prezentacija na kojoj se moglo lako naučiti što sve morate znati i napraviti prije nego se odlučite za SAP.

SAP u Hrvatskoj 2009.-2010. godine

Tvrtka je ostvarila tržišni udjel od 25% (IDC), ima 140 korisnika, od toga 16 implementacija u SMB sektoru i više od 300 konzultanata u partnerskim tvrtkama. SAP je kao poseban kolegij uveden na Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu i Zagrebačku školu ekonomije i managementa (ZŠEM). Do kraja 2010. godine, u SAP-u se nadaju ostvariti dodatni rast od bar 20% u odnosu na ovu godinu i povećati broj korisnika na 200 tvrtki. Što se tiče SMB sektora, ili kako ga u SAP-u još nazivaju «manjih i srednjih brzorastućih tvrtki», očekuje se rast od 25%. Ove godine u SAP-u neće biti novih zapošljavanja, a do kraja sljedeće godine nadaju se da će zaposliti dvadesetak novih zaposlenika.

Studije slučaja i iskustva korisnika

Drugi dio Konferencije sastojao se od dva niza predavanja od kojih su većina bila studije slučaja. SAP-ovi partneri iz tvrtki b4b i King-ICT, u suradnji s domaćim gospodarstvenicima Ivanom Bilićem (Hotel Lav) i Dariom Galincem (Podravka), uz potporu vodećih svjetskih stručnjaka iz SAP-a, predstavili su prednosti korištenja standardiziranih financijskih procesa i maksimizacije iskoristivosti izvješćivanja tvrtki. Sudionici su mogli saznati kako ostvarivati operativnu izvrsnost i doznati sve o trendovima korištenja specifičnih rješenja iz SAP portfelja. Prezentacije je održalo i nekoliko stranih stručnjaka, kao i neki domaći, primjerice Višnja Lovrek (Magma) i Josip Vuletić (Siemens), koji su kroz korisnička iskustava pokazali spremnost i sposobnost hrvatskih tvrtki da maksimiziraju funkcionalnosti implementiranih SAP rješenja.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum