SAP Global
SAP MAG 66, lipanj 2009.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Majstor za ekspresne implementacije

Dobra priprema za instalaciju novog poslovnog softvera, pola je uspjeha. Ako u pripremu odmah uključite implementatora, uspjeh je gotovo siguran.

Razgovarao: Zvonko Pavić, zvonko.pavic@zg.t-com.hr

Damir Martinović, nakon tri godine u Podravki, gdje je od rujna 2005. godine bio direktor informatike, vratio se u b4b kao direktor strateškog razvoja. Na SAP World Tour konferenciji održao je vrlo posjećeno predavanje «Provođenje strategija za uspjeh u novoj stvarnosti».

SAP MAG: Što je nova stvarnost za b4b i koja je vaša strategija uspjeha?

Martinović: Mogu reći da nama nije pao prihod kao većini drugih tvrtki, ali prisutni su problemi s naplatom potraživanja, stoga neprestano tražimo nove poslove. To, u doba recesije, nije lako. Također, kao najveći domaći partner tvrtke SAP u Hrvatskoj, za razliku od drugih partnera, moramo imati najveću ponudu rješenja. To, naravno, nije sve što SAP može ponuditi, ali mi moramo stalno širiti opseg ove ponude na domaćem i regionalnim tržištima.


SAP MAG: Opišite nam taj opseg, što sve radite, od cijeloga ERP-a do najmanjeg rješenja, SAP Business All-in-One i SAP Business One.

Martinović: All on One još nismo instalirali, samo smo pomagali na jednom od projekata koji je rađen u našoj zemlji, a, koliko znam, u Hrvatskoj još nije provedena ni jedna instalacija SAP Business One rješenja za najmanje tvrtke sa samo nekoliko zaposlenih. Radimo sve ostalo.

SAP MAG: Koliko prosječno treba vremena za pripremu implementacije SAP-a?

Martinović: Kako kod koje tvrtke, a sve učine tu pripremu, uglavnom, temeljito. Problem je u određivanju trenutka u kojem odlučuju u tu pripremu uključiti i nas, partnere. Ono što želim poručiti tvrtkama koje se odluče za novi poslovni softver je da SAP može podržati baš svaku promjenu koja je poslovno i logično opravdana, ali neke stvari se ne mogu napraviti ako se nas partnere ne uključi pravodobno. Uključite nas odmah u proces analize svojih problema i dizajna njihovih mogućih rješenja, jer nije vam svejedno s kakvim ćete alatom pojedini problem rješavati. Treba znati što pojedini alat može. Ako se to ne učini, često se završava s razočaranjima. I nama treba pomoći da bolje razumijemo koje su potrebe korisnika, kakva je njegova situacija, okruženje u kojem posluje, tko mu je konkurencija, kupci, itd. Tek kada sve to shvatimo možemo kroz SAP softver dati podršku koja je pojedinoj tvrtki potrebna za ostvarenje postavljenih ciljeva.

SAP MAG: Koliko imate SAP konzultanata i treba li vam još zaposlenika?

Martinović: U cijelom b4b-u imamo devedeset SAP konzultanata, što čini gotovo trećinu ukupnog broja zaposlenika s tim znanjima u Hrvatskoj. Na regionalnoj razini, u Srbiji, imamo još petnaest stručnjaka. Trenutno je u tijeku pet-šest velikih projekata i čitav niz manjih, pa tražimo i nove zaposlenike. Ti manji projekti su, uglavnom, razna proširenja i nadogradnje instaliranih sustava kod naših postojećih korisnika, kojima pokušavaju odgovoriti na pojedine nove poslovne izazove s kojima su se suočili.

SAP MAG: Kojih specijalizacija imate najviše, a koje vam nedostaju?

Martinović: Svi naši stručnjaci imaju certifikate za module koji čine «core business»: financije, kontroling, upravljanje materijalima, proizvodnja, prodaja i distribucija. Potom slijede specijalizacije za upravljanje ljudskim resursima, kvalitetom, održavanje, i cijeli paket novih, kao što su CRM, portal za upravljanje dokumentima, itd.

SAP MAG: U Hrvatskoj nema puno SAP CRM instalacija. Zašto je to tako?

Martinović: Svojedobno je bila jedna implementacija u Plivi, no smatram da je u Hrvatskoj potražnja za time još premala. Razlog tome je nevoljkost domaćih tvrtki u prihvaćanju CRM-a kao poslovne filozofije. Nije dovoljno samo instalirati aplikaciju već treba dobro razmisliti što se hoće i kamo se ide. Zato se većina domaćih tvrtki, kada je riječ o CRM-u, odlučuje na djelomične implementacije: uzmu modul ili dva za funkcije koje su im trenutno potrebne, dok im se cijela CRM platforma čini prevelikim «zalogajem».

SAP MAG: Što je implementacija SAP-a u hitnim slučajevima?

Martinović: Ako procijenite da vam se u poslu situacija toliko promijenila da, primjerice, izlazna logistika i transport više ne zadovoljavaju vaše potrebe, nećete čekati promjenu cijele strategije poslovanja tvrtke već ćete pribjeći hitnoj nadogradnji upravo tih funkcionalnosti. Često se to svodi na optimiziranje unutar postojeće funkcionalnosti ili, možda, na ugradnju nekog novog modula u postojeći sustav. Ovisno o zahtjevima, ta implementacija može se izvesti za jedan tjedan ili najviše mjesec dana. Sve duže od toga ne bi se moglo smatrati hitnom implementacijom.

SAP MAG: Možete li nam ilustrirati konzalting iz osobnog iskustva, radili ste u Podravki, sada ste ponovno u b4b-u? Kakav je pogled korisnika, a kakav implementatora?

Martinović: Kada ste zaposleni kod korisnika dobro je što tvrtku poznajete «u dušu», znate što može, koji su joj problemi. Sve to pomaže kod implementacije. Kao dobavljač, u nepovoljnijoj ste poziciji jer često ne možete doći do kvalitetnih informacija o tvrtki u kojoj provodite implementaciju. To je posebno otežano kod poslova koji se dobivaju putem tendera.

SAP MAG: Kako se korisnici prilagođavaju SAP-u?

Martinović: Krajnji korisnici prilagođavaju se ovisno o tome kako vodite projekt. Ljudi se teško prilagođavaju promjenama i to nema veze sa SAP-om. Ta je prilagodba u nekim tvrtkama «teža», a u drugima «lakša», no uvijek predstavlja problem.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum