SAP Global
SAP MAG 67, listopad 2009.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Business Inteligence (BI) je strateška tehnologija

Razgovarao: Zvonko Pavić, zvonko.pavic@zg.t-com.hr

Hervé Renault šef je prodaje tvrtke SAP za Srednju i Istočnu Europu. Stručnjak je za Business Intelligence i posljednjih petnaestak godina obavljao je čitav niz vodećih prodajnih i menadžerskih funkcija u tvrtki Business Objects u raznim zemljama Europe. Kupnjom Business Objectsa od strane SAP-a, prešao je u SAP tim. Zanimaju ga golf, filmovi i opera, a mi smo s njim razgovarali o ozbiljnijim temama: kako je BI posljednjih godina postao trend, koji su najbolji načini uporabe ove tehnologije i zašto su SAP ERP i Business Objects pobjednička kombinacija.

SAP MAG: Prema istraživanju analitičke kuće Gartner, 2009 Gartner CIO Survey, poslovno izvještavanje (Business Intelligence) i analitika glavni su prioriteti informatičkih direktora. Zašto BI nije bio prioritet prije, a zašto sada jest? Što se promijenilo?

Renault: Gartner navodi Business Intelligence kao prioritet već tri godine zaredom, što zapravo znači da je ta tehnologija dosegla zrelost i postala strateški izbor svake tvrtke. To je posebno razvidno u Srednjoj i Istočnoj Europi, gdje imamo izuzetan rast BI projekata. Softver za poslovno izvještavanje tvrtkama pomaže u gradnji učinkovitije organizacije i omogućuje im bolje upravljanje svakodnevnim poslovanjem. Štoviše, BI projekti imaju vrlo brz povrat investicije, što nije nevažno u kriznim vremenima.

SAP MAG: Na koji način direktori informatike moraju koristiti BI alate da bi postigli najveći mogući utjecaj na sve segmente poslovanja u tvrtkama u kojima rade?

Renault: Uporabom BI alata direktori informatike mogu postaviti sustav na način da on krajnjim korisnicima pruža pouzdane informacije, jednu jedinu istinu o nekom (poslovnom) događaju. To je vrlo važno za uspjeh bilo kojeg projekta. Potom, BI pruža potpuni pogled na poslovanje, upućujući na ono što nije dobro, pružajući mogućnost duboke analize, simulacije bilo koje vrste promjena i provjeru utjecaja svake poslovne odluke.

SAP MAG: Što možete reći o povratu investicije standardne implementacije Business Objectsa ili bilo kojeg drugog alata za BI? Kako je to kod velikih tvrtki, a kako kod manjih i srednjih poduzetnika?

Renault: Softver za poslovno izvještavanje poznat je po brzom povratu investicije. U svega nekoliko dana u sustavu možete postaviti modul za izvještavanje ili radno okružje za krajnjeg korisnika koje je utemeljeno na posve pouzdanim podacima. Ključ uspjeha je u iterativnoj implementaciji: mislite na cilj, no počnite malim koracima. Korisnicima savjetujemo da izaberu ozbiljni poslovni problem i riješe ga BI alatom kako bi dobili brzu i mjerljivu vrijednost. Nakon toga, sustav treba graditi širenjem količine krajnjih korisnika i povećavanjem broja funkcionalnih područja, sve dok se ne postigne funkcionalna analitika cjelokupnog poslovanja.

SAP MAG: Kada je riječ o prioritetima, što bi nakon poslovnog izvještavanja bio drugi tehnološki prioritet današnjeg poslovanja?

Renault: U Gartnerovom istraživanju druga tehnologija po važnosti je ERP, što je nama dosta zanimljivo, jer SAP sada može pružiti obje te tehnologije, integrirano. To nam daje izrazitu prednost na tržištu. Također, BI i ERP su «intimno» povezani. ERP učinkovito organizira poslovne procese i jamči njihovu izvršivost, dok BI tvrtki daje alat kojim može jasno definirati svoju poslovnu strategiju. Na taj način SAP svakoj tvrtki koja koristi njegov softver daje mogućnost brzog premošćivanja procjepa između strategije i izvršavanja. To je oduvijek bio poseban izazov s kojim se suočava svaka tvrtka u svom poslovanju.

SAP MAG: Postoje li neke posebnosti naše regije kada je riječ o implementaciji BI rješenja, specifičnosti mentaliteta, lokalne ekonomije, ili slično?

Renault: Ova regija ne razlikuje se od ostatka svijeta. Tvrtke koje tu posluju imaju iste potrebe za točnim metodama mjerenja svojih performansi i pouzdanim informacijama u svakodnevnom poslovanju, kao i bilo koja druga tvrtka bilo gdje u svijetu. Kao što sam već rekao, BI je tehnologija koja je i u ovoj regiji dosegla zrelost. Štoviše, rekao bih da u mnogim industrijama u regiji još ima prostora za rast, a to je motivacija svakoj tvrtki koja želi zauzeti vodeći položaj. Mi smo uvjereni da će oni koji investiraju u neko od ambicioznijih BI rješenja steći konkurentsku prednost.

SAP MAG: Koji bi bio vaš savjet potpunom početniku u BI-u? Postoji li knjiga koju je dobro pročitati ili web stranica koju treba posjetiti?

Renault: Pa, Business Intelligence je danas tako popularna tehnologija da o tome možete naći nevjerojatnu količinu blogova i specijaliziranih web stranica i foruma na internetu. U mnogim zemljama postoje tzv. SAP Business Objects User Club skupine korisnika koje su prepune vrijednih informacija i moderirane neovisno o tvrtki proizvođaču.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum