SAP Global
SAP MAG 67, listopad 2009.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

SAP BusinessObjects: od sada i za manje tvrtke

Razgovarao: Zvonko Pavić, zvonko.pavic@zg.t-com.hr

Kratka povijest Business Objectsa (BO) u Hrvatskoj i regiji, nekoliko dobrih savjeta za one koji će se tek upustiti u implementaciju toga rješenja za Business Intelligence (BI), što je SAP donio Business Objectsu, a što, pak, Business Objects SAP-u, tko su najbolji BO konzultanti u Hrvatskoj, te zašto implementirati SAP BO, teme su koje nam je u razgovoru sažeto izložio Boris Sesar, «prvi čovjek» za tu softversku platformu u Adriatic regiji.

SAP MAG: Kada pogledamo strukturu prihoda prema industrijskim segmentima, u slučaju SAP Business Objectsa, od čega dolazi najviše novca?

Sesar: Najjači posao je u financijama, pa su neke od najvećih hrvatskih banaka, poput Zagrebačke i Splitske banke, korisnice Business Objects rješenja. Također, jaki smo u proizvođačkoj industriji, poput Gavrilovića i Dalekovoda, međutim najveći prihodi dolaze iz financijskog sektora. Neovisno o tome, u skupini od 50.000 Business Objects korisnika, prisutni smo u svim postojećim industrijskim vertikalama i to kod onih najvećih. Na našem tržištu segment velikih poduzeća prevladava trenutno, no s novim Business Objects Edge paketom snažno smo penetrirali na tržište malih i srednjih poduzeća. Premda je taj paket relativno nov, jer je na tržište «izašao» sredinom 2009. godine, već imamo nekoliko korisnika, a interes je sve veći posebno stoga što je odnos price-performance kod Edge paketa najkonkurentniji na tržištu. Što se tiče ukupnog broja korisnika, u Adriatic regiji ih trenutno imamo preko 50, u Hrvatskoj 29.

SAP MAG: Objasnite nam ukratko distribuciju Business Objectsa u regiji i Hrvatskoj. Kako je organizirana ta mreža?

Sesar: Distribucija Business Objectsa provodi se na dva načina: preko SAP ureda u Sloveniji, Hrvatskoj i zemljama Zapadnog Balkana, te razvijenom partnerskom mrežom preprodavača. U Hrvatskoj trenutno imamo tri partnera: Alfatec Group, B4B i Cubeserv, a pred potpisom partnerske suradnje smo s još dvije tvrtke. U Sloveniji su dva partnera: S&T i Actual IT, a pregovaramo s još jednim novim partnerom. Zemlje Zapadnog Balkana trenutno pokrivamo s partnerima iz Hrvatske, no uskoro ćemo i tamo imati svoje ovlaštene partnere. S tvrtkama partnerima, tj. regionalnim distributerima imamo vrlo usku suradnju, zajednički definiramo planove aktivnosti i pristupamo potencijalnim i postojećim korisnicima.

SAP MAG: Kada je riječ o implementaciji Business Objectsa u Hrvatskoj, navedite nam, prema vašem mišljenju, neke najbolje konzultante. Koga korisnici najviše hvale?

Sesar: Primjerice, izdvajam Slobodana Zorka iz tvrtke Alfatec, Sinišu Ostovića iz tvrtke B4B i Josipa Nađa iz Cubeservea.

SAP MAG: Izdvojite novije implementacije Business Objectsa u Hrvatskoj, koje se izdvajaju kao najbolji primjeri.

Sesar: Izdvojit ću dvije. Dalekovod, implementacija Business Objectsa na Oracle eBS sustavu i Večernji list, implementacija Crystal Reportsa. Svakako je važno izdvojiti i implementacije u Zagrebačkoj banci, Gavriloviću, i drugdje. Od novijih projekata svakako izdvajam projekt implementacije u Splitskoj banci, dijelu Societe Generale grupe.

SAP MAG: Koje bi bile najčešće prepreke u implementaciji Business Objectsa i koje su vaše preporuke, kako ih korisnik može najbrže premostiti?

Sesar: Business Objects je izvještajni sustav koji se može spojiti na, doslovno, svaki mogući izvor podataka, bio on relacijska baza ili obična Excel tablica. Od prepreka na koje najčešće nailazimo su višestruke baze podataka, puno podataka po Excelovima, puno duplikata, itd. Dakle, riječ je o situacijama tehničke prirode gdje su korisnici izgrađivali brza, ad-hoc rješenja kako bi premostili nedostatak informacija iz postojećih sustava. Navedene prepreke sastavni su dio izrade skladišta podataka, a korisnik ih može najlakše premostiti vodi li konsolidiranu i smislenu politiku upravljanja podacima, tako da relacijske baze vezane za ERP, CRM ili neki treći sustav odvoji i sustavno ih «sređuje» čišćenjem duplih i nekonzistentnih podataka te optimizacijom. Također, ako je moguće treba minimizirati tzv. «Excel made» aplikacije. Ako korisnik ima sređene izvore podataka, implementacija BI rješenja jednostavan je i brz proces, pa za tvrtke srednje veličine izvještajni sustav može biti uporabljiv u roku od mjesec do dva.

SAP MAG: Izložite nam kraći pregled razvoja Business Objectsovog biznisa u Hrvatskoj od početka do danas.

Sesar: Dugogodišnji partner i etablirani ponuđač BO u Hrvatskoj, posljednjih osam godina, tvrtka je Alfatec, koja je razvila domaće tržište i utemeljila platformu kao vodeće BI rješenje na njemu. Alfatec je odradio niz značajnih implementacija u Hrvatskoj i regiji, te se profilirao kao jedan od top četiri BI igrača na tržištu. Neovisno o BO, najveći SAP partneri, poput B4B, S&T su paralelno dugi niz godina razvijali i implementirali SAP BusinessWarehouse, SAP-ovo rješenje za skladištenje podataka i poslovno izvještavanje kao vrlo važnu komponentu kvalitetnog BI sustava.  Akvizicijom Business Objectsa od strane SAP-a, samo rješenje dobilo je na važnosti i širini poznavanja. Zbog toga se u posljednje dvije godine uočava porast interesa, i korisnika i IT kompanija u Hrvatskoj, zainteresiranih za proširenje portfelja usluga i Business Objects rješenja, pa se time mreža partnera i korisnika širi puno brže nego prije.

SAP MAG: Koje su glavne novosti i promjene od kada se nalazite u «ekosustavu» tvrtke SAP?

Sesar: Što se tiče SAP-a i BO-a možemo reći da SAP ima izvrstan izvještajni sustav kroz SAP Business Warehouse, ali je kroz BO dobio novu dimenziju, potpuno prilagođenu poslovnim korisnicima koji ne trebaju znati puno o IT-u da bi mogli koristiti Business Objects za dobivanje brzih i točnih informacija. Ukratko, SAP je akvizicijom Business Objectsa, Virse i Outlooksofta zaokružio svoju ponudu i dobio kompletnost portfelja poslovnih sustava. SAP, kao broj jedan poslovno informacijski sustav na svijetu, te Business Objects kao broj jedan BI alat na svijetu, čine platformu koja u potpunosti zadovoljava svaku tvrtku, neovisno o njezinoj veličini. Ovo je velika prednost za SAP, ali i Business Objects, budući da SAP ekosustav otvara vrata tisuća potencijalnih korisnika iz SAP svijeta.

SAP MAG: Na kraju, zanima nas vaše mišljenje s aspekta trendova u Business Intelligenceu.

Sesar: Business Intelligence, premda se već sada čini utemeljen i stabilan što se tiče rasta, ima ogroman potencijal, posebno u recesijskim godinama poput ove. Naime, tvrtke se u godinama pada prometa i neizvjesnosti okreću sebi i pokušavaju konsolidirati i posložiti poslovanje kako bi bolje odgovorile novim okolnostima. Sve te promjene zahtijevaju informacije kao podlogu i izmjene u IT sustavu. Najveća prednost BI rješenja u tim procesima je što se brzo implementiraju (u manje od dva mjeseca), omogućavaju kompletni uvid u svaku transakciju, podatak i događaj u tvrtki, te tako daju vrlo moćan alat menadžmentu kao uvid u strukturu prihoda i troškova, koji odjel ima smisla zadržati, što učiniti za smanjenje troškova uz zadržavanje profita, itd. Najbolje kod BI-a je što vam daje mogućnost da gledate podatke iz perspektive koja je vama potrebna i modelirate izvještajni sustav prema specifičnostima svoga poslovanja. Također, važno je naglasiti da Business Objects, kao cjenovno najprilagođeniji sustav na tržištu, te uzimajući u obzir njegovu vrlo brzu implementaciju, daje tvrtki u kratkom roku moćan alat za prevladavanje krize i bolje upravljanje poslovanjem.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum