SAP Global
SAP MAG 67, listopad 2009.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Planiranje i konsolidacija poslovanja za svakoga

Razgovarao: Zvonko Pavić, zvonko.pavic@zg.t-com.hr

Pawel Gustaw postao je «SAP-ov čovjek» tijekom akvizicije Business Objectsa. Specijalist je za tehnologije «poslovnog obavješćivanja» ili, kako bismo to rekli u našem informatičkom žargonu, Business Intelligence. Iskustvo je stjecao u nizu poljskih tvrtki, a po temeljnom obrazovanju je informatičar. Tijekom regionalne SAP-ove konferencije o Business Objectsu, s njime smo razgovarali o BPC rješenju s aspekta konzultanta i korisnika, ali i onog vrijednosti te platforme u svakodnevnom poslovanju.

SAP MAG: Što je BPC 7.0 za SAP NetWeaver ?

Gustaw: BPC 7.0 za SAP Netweaver nova je inačica naše platforme za planiranje i konsolidaciju poslovanja. Riječ je o jedinstvenoj aplikaciji koja je oblikovana tako da se njome lako i jednostavno mogu koristiti poslovni korisnici. Istovremeno, BPC je dio našeg EPM portfelja proizvoda.

SAP MAG: Što konzultant mora znati da bi mogao raditi s BPC-om?

Gustaw: Prije svega, mora dobro poznavati sve funkcionalne probleme rada s proračunom, budžetiranje. Iskustvo u kontrolingu je također vrlo poželjno. Naravno, podrazumijeva se vješta uporaba Excela, budući da se BPC koristi tom aplikacijom kao svojim sučeljem. Poznaje li još i neke skriptne programske jezike, to će mu biti prednost, a kako je BPC sagrađen na Netweaveru, poznavanje programiranja u ABAP-u bit će nužno.

SAP MAG: Isto pitanje gledano s korisničke strane: što korisnik mora znati prije nego se počne baviti s BPC-om?

Gustaw: Bilo da je riječ o osobi koja administrira proračun tvrtke ili organizacije, ili onoj koja ga definira, korisnik mora dobro poznavati Excel, jer, kao što sam već naglasio, BPC se tom aplikacijom koristi kao svojim korisničkim sučeljem. Također, korisnik mora biti dobro upućen u poslovne modele financijskih procesa.

SAP MAG: Što je nužno pri planiranju implementacije SAP BPC 7.0?

Gustaw: Prije svega, trebate imati pravog internog sponzora. To će osigurati da se implementira samo ono što je korisniku doista potrebno. Zatim, dolazi faza dizajniranja u kojoj se razmatraju pojedinosti o svim elementima koji se zahtijevaju, poput sučelja, poslovnih pravila, rokovnika unosa, radnih zadataka, izvještaja, itd. Nakon toga dolazi implementacijska faza tijekom koje se svi prethodno dizajnirani elementi implementiraju u BPC-u temeljem korisnikovih zahtjeva. Na kraju, sustav se testira i predaje na uporabu tvrtkinom timu najboljih korisnika.

SAP MAG: Kako maksimizirati vrijednost BPC-a da se njime postigne najveći utjecaj na sve dijelove tvrtke ili organizacije u kojoj je implementiran?

Gustaw: Implementacija BPC-a može se iskoristiti kao potpora procesima optimizacije u tvrtki. Omogućuje eliminaciju uskih grla u financijskim procesima, pruža uvide u zadatke koje treba provesti u planiranju i budžetiranju, te isporučuje «jednu jedinu verziju istine» o financijskim podacima tvrtke. Preko same konsolidacije i optimizacije, BPC kompanijama pruža bolju kontrolu troškova i veću vrijednost pokrivajući sve potrebe financijskog odjela i onoga za kontroling.

SAP MAG: Kako se podaci prenose iz SAP BPC 7.0 u ERP? Objasnite nam to na primjeru planiranja.

Gustaw: Izmjenu podataka između sustava za planiranje i budžetiranje, i samoga ERP sustava, možemo podijeliti na planiranje i predviđanje (BPC to ERP) i aktualne događaje (ERP to BPC). Sama izmjena podataka može se izvesti putem običnih datoteka (u inačici za Microsoft operativne sustave) i integracijskih mehanizama SAP Netweavera. U sljedećoj inačici EPM-a, onoj 7.5, postojat će posebni modul namijenjen za to i zvat će se FIM (Financial Information Management). Taj modul će se koristiti ETL alatom za integraciju podataka kako bi omogućio finu integraciju između ERP-a i BPC-a.

SAP MAG: Naposljetku, navedite nam jedan razlog zbog kojih tvrtke trebaju investirati u jedno takvo rješenje za planiranje poslovanja?

Gustaw: SAP Business Objects Planning and Consolidation aplikacija ujedinjuje planiranje, budžetiranje i predviđanje, te tako korisniku omogućuje brže odlučivanje. Njome se, prije svega, koristi odjel za financije kroz koji se, na taj način, ujedinjuje posao planiranja, financijske konsolidacije i izvještavanja. BPC skraćuje vrijeme izrade budžeta, usklađen je s financijskim i regulatornim standardima, smanjuje troškove vanjskog nadzora, pojačava pouzdanost transakcija i minimizira rizike poslovanja. BPC je preporučeno i preferirano rješenje, kako za postojeće, tako i za buduće korisnike.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum