SAP Global
SAP MAG 69, studeni 2009.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Investicija u tehnologiju osigurava temelj za uspjeh

Tijekom radionice SAP PLM – Project Oriented Workshop, imali smo prilike razgovarati s gospodinom Gojom, direktorom tvrtke HSTEC, jednim od najboljih malih hrvatskih izvoznika, i «iz prve ruke» saznati što male izvoznike muči i kako poslovati u vremenima koja su nas snašla.

Razgovarao: Marko Biljan, marko.biljan@sap.com  

SAP MAG: Gospodine Goja, direktor ste tvrtke HSTEC koja je proglašena najboljim malim izvoznikom 2007. godine i najboljim izvoznikom u Njemačku 2008. godine. Opišite nam, ukratko, čime se vaša tvrtka bavi.

Goja: Zbog velike krize u našoj djelatnosti siguran sam da će biti teško dobiti nagradu kao najbolji izvoznik za 2009. godinu. Inače, HSTEC (ranije SAS-HSTEC d.d.) osnovan je 1997. godine kao tvrtka za razvoj, projektiranje i proizvodnju preciznih visokobrzinskih elektromotornih vretena, direktnih pogona i druge visokobrzinske tehnike, te za inženjering, projektiranje i automatizaciju specijalnih obradnih strojeva i sustava. Naša niša su pogonski sustavi i oprema za alatne strojeve. Od osnivanja do danas razvijena je široka paleta elektromotornih vretena i električnih pogona za direktnu primjenu na obradnim alatnim strojevima i obradnim jedinkama. Fleksibilni tim vrhunskih stručnjaka strojarske i elektrotehničke struke s bogatim iskustvom u razvoju, konstrukciji i izradi specijalnih alatnih strojeva, te implementaciji industrijskih robota nudi optimalna riješenja na području industrijske automatizacije. HSTEC izvozi 85% do 90% svoje proizvodnje, od čega gotovo 70% na njemačko tržište.

SAP MAG: Koji su izazovi naše proizvodne industrije? Možete li nam dati kratki pregled stanja na hrvatskom tržištu, njegove dobre i loše strane, vezano uz vašu djelatnost?

Goja: Osnova razvoja naše industrije trebale bi biti izvozne tvrtke koje se temelje na znanju i inovativnosti s proizvodima visoke dodane vrijednosti. Međutim, nepovoljno kretanje tečaja, uz globalno snižavanje cijena industrijskih proizvoda proizvodnjom u jeftinijim tranzicijskim i dalekoistočnim zemljama, kao i stalno povećanje troškova poslovanja u zemlji čini našu industriju sve manje konkurentnom. Pomanjkanje čvrstih veza između razvojno-istraživačke zajednice i izvoznog sektora generalno obilježava loše stanje izvoznih inovativnih tvrtki. Poskupljenje energenata, porast troškova uzrokovanih inflacijom i porast cijene novca dodatno zaoštrava ovo stanje. Recesija u automobilskoj industriji, kao i onoj proizvođača dijelova i opreme učinili su tržišne uvjete naše djelatnosti najnepovoljnijim od svih 12 godina poslovanja tvrtke.

SAP MAG: U svoje poslovanje uveli ste SAP Business All-in-One rješenje s dodatnim elementima PLM rješenja. Možete li nam navesti razloge takve odluke, kao i prednosti i nedostatke sustava u cjelini?

Goja: Kako bi razvili nove proizvode i usluge, te ih plasirali na tržište, HSTEC mora dodatno potaknuti kreativnost i inovativnost otklanjanjem organizacijskih ograničenja. Uvođenjem SAP Business All-in-One i PLM-a (Product Lifecycle Management) u HSTEC-u unapređujemo motivaciju, znanje, odnose i opremljenost tvrtke i time održavamo konkurentnost u ovim teškim vremenima i u našem izrazito lošem industrijskom okruženju. Želja nam je smanjiti vrijeme izlaska na tržište uz smanjenje troškova razvoja i izrade prototipa. Uz to, želimo stalno poboljšavati kvalitetu proizvoda i optimizirati korištenje postojeće, vrlo velike baze podataka i nacrta. Gledano s odmakom, mislim da je jako važno što znanje pojedinaca pretvaramo u sustavno znanje tvrtke i unapređujemo prilagođavanje tržišnim promjenama.
SAP MAG: S obzirom da je u današnje vrijeme najveći problem kako doći do novca za financiranje poslovanja, možete li nam opisati kako ste vi financirali implementaciju projekta uvođenja SAP rješenja?

Goja: Na kraju procesa implementacije sustava, mislimo da smo ga realizirali uz prihvatljive i planirane troškove u relativno kratkom vremenu. Smanjenje obujma poslovanja izazvano recesijom imalo je pozitivan učinak na raspoloživo vrijeme za uvođenje sustava. S obzirom na uvijek ograničene mogućnosti financiranja koristili smo više izvora. Osmišljavanje projekta i testiranja raznih konkurentnih sustava bilo je vlastito ulaganje. Također, vlastitim kapitalom kupili smo licence, dok  smo novu IT opremu nabavili putem leasinga. Školovanje, razvoj dva nova proizvoda kroz SAP-PLM i rad na raznim unapređenjima financirali smo kao dio EU projekta (PHARE 2006) uz potporu povoljnog kredita HBOR-a. Ovdje moram istaći HBOR kao najveću i stvarnu potporu izvoznicima.

SAP MAG: Koliko vam je korištenje SAP rješenja olakšalo vaše poslovanje, posebno kada je riječ o natječajima u inozemstvu?

Goja: SAP je našem poslovanju omogućio uključivanje korisnika, dobavljača i poslovnih partnera u naše poslovne procese. Uz pomoć SAP rješenja planiramo i dalje stalno unapređivati odnose s našim korisnicima tako da naše zaposlenike, partnere, procese i tehnologiju integriramo u jedan zatvoreni interakcijski krug. Nadamo se da ćemo to postići i da će to imati značajnu ulogu u razvoju partnerstva s našim kupcima. U budućnosti, želimo li biti konkurentni na dinamičnom inozemnom tržištu, moramo biti brži i efikasniji kod novih natječaja i ponuda. Nadamo se da će nam SAP rješenja, uz PLM funkcionalnost, omogućiti optimalno korištenje naših baza nacrta i tehničkih rješenja, kao i brži izlaz naših proizvoda i aplikacija na tržište. Mislim da ćemo nakon prestanka krize, s PLM alatima i funkcionalnošću, te uz fleksibilnost našeg projektnog tima lakše dolaziti do novih poslova i projekata.

SAP MAG: Možete li nam, ukratko, opisati važnost PLM rješenja za današnje poslovanje u vašoj djelatnosti?

Goja: Već prvi testovi pokazuju da će nam PLM rješenja omogućiti brži razvoj novih proizvoda. Također, važno je napomenuti da nam sustav omogućuje praćenje proizvoda kroz cijeli životni vijek, od ideje do recikliranja, a uvođenjem sustava stalnog nadzora stanja naših proizvoda uvest ćemo i novu ponudu kroz životni vijek proizvoda kao što su e-savjetovanje kupca, e-održavanje ili e-servis. PLM rješenja omogućuju nam nove razvojne strategije i veći broj novih proizvoda i aplikacija.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum