SAP Global
SAP MAG 71, travanj 2010.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Efikasno upravljanje financijama poduzeća: može li tako biti i u Hrvatskoj?

Na samom kraju ožujka ove godine, s prvim zrakama proljetnog sunca, na zagrebačkom Jarunu, u SAP-ovom omiljenom restaurantu Lido, po prvi puta održana je radionica SAP Business Planning & Consolidation, uz pomoć SAP BusinessObjects partnera Alfatec Group, b4b i Comminus.

Pišu: Renata Čupić & Marko Biljan, renata@sortis.hr, marko.biljan@sap.com

Kako je istaknuto u uvodu, po prvi puta održali smo radionicu «SAP Business & Consolidation Workshop» na kojoj je sudjelovalo više od stotinu sudionika iz cijele Hrvatske. Iskreno, broj onih koji su se odazvali više je nego iznenađujući. Zašto? Naša procjena pri planiranju radionice bila je 50 do 60 sudionika. No, interesantno je koliko je ova tema zanimljiva ili, bolje rečeno, bitna za hrvatske tvrtke. Naime, radionica je za cilj imala predstavljanje rješenja za konsolidaciju i planiranje, koja pomažu pravovremenom i kvalitetnom praćenju financijskog tijeka poduzeća, čime se osigurava gospodarska stabilnost na tržištu.

U vremenima kao što su današnja, izrazito obilježena gospodarskom krizom, financijski menadžeri i oni za kontroling izloženi su velikim pritiscima usmjerenima maksimiziranju profitabilnosti, smanjivanju operativnih troškova i rizika, te povećanju povjerenja ulagača. Kako bi efikasno upravljali financijama tvrtke, nužni su im ažurirani financijski i operativni podaci u svrhu kvalitetnog planiranja, budžetiranja, analitike, statutarnog i menadžerskog izvješćivanja. Javlja se stvarna potreba za potpunom integracijom planiranja na razini cijele tvrtke, ali i pojedinog odjela, a da se pritom koriste inteligentni modeli kreiranja scenarija troškova. Uz njih, od ključne važnosti je praćenje analiza usklađenosti stvarnih troškova i onih predviđenih strategijom i inicijalnom procjenom.

Svi navedeni preduvjeti prisiljavaju tvrtke da u vremenima krize izabiru rješenja iz domene Enterprise Performance Managementa kao što je SAP Business Planning & Consolidation. Takva rješenja pružaju pristup pouzdanim podacima o poslovanju i optimiziraju proces planiranja i konsolidacije, usklađujući operativne planove s korporativnim ciljevima, inicijativama i metrikama definiranima u strateškom planu tvrtki. Korištenjem sustava poput SAP-ovog, koji je bio predstavljen sudionicima, osigurano je izvršenje u skladu s poslovnim planovima tvrtke, prepoznavanje faktora rizika i podržavanje svih inicijativa u unaprijed isplaniranim budžetima.

Naime, činjenica je da danas većina tvrtki za poslove konsolidacije i planiranja koristi tablične programe poput Excela (prema anketi provedenoj među sudionicima radionice njih preko 70%!), što ukazuje temeljni nedostatak – nepostojanje sigurnosnih postavki. Kako je danas, više nego ikada, nužno kvalitetnije i brže predviđati buduće troškove, potrebno je kontinuirano pratiti prihodovne i rashodne stavke financijskog poslovanja tvrtke da bi se minimalizirale moguće negativne promjene. Potreseno gospodarsko tržište posljednje dvije godine pokazuje da su tvrtke, koje su se planski razvijale i rasle u skladu sa strateškim i operativnim planovima i budžetima, bile neusporedivo manje pogođene krizom. Upravo tako vođene tvrtke danas održavaju gospodarski optimum tržišnog poslovanja.

Podsjećamo još jednom, SAP BusinessObjects vodeći je svjetski proizvođač Business Intelligence tehnologije i rješenja, koji je počeo još u pionirsko doba Business Intelligencea i s vremenom je snažno utjecao na promjenu načina rada upravo pomoću informacija. Kombinirajući inovativnu tehnologiju, globalni konzalting i edukacijske servise, uz pomoć najrazvijenije Business Intelligence mreže partnera, omogućavao je korisnicima, bez obzira na njihovu veličinu, unaprjeđenje poslovnog odlučivanje, a time i vlastitih poslovnih procesa.
Dodatne informacije i prezentacije s radionice dostupne su ovdje.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum