SAP Global
SAP MAG 4, svibanj 2003.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Internetska kupovina automobila sve popularnija

Prednosti Interneta kao alata za kupovinu automobila
Prednosti Postotak on-line pretraživača automobila
Mogućnost kupovine i usporedbe modela i cijena 42 %
Kvalitetan izvor informacija 31 %
Izbjegavanje gnjavaže s prodavačima 28 %
Štednja vremena i jednostavnost 13 %
Jednostavnost i pristupačnost 10 %
Lagodnost 6 %
Mogućnost kupovine u bilo koje doba 4 %
Pristup velikom broju modela 4 %
Ne zna 6 %
Ostalo 4 %
Izvor: Ipsos Reid

Prema istraživanju koje je provela tvrtka Ipsos-Reid, čak 63 posto Kanađana koristi Internet za on-line pretraživanje cijena automobila i ostalih informacija o njihovim karakteristikama. Isto istraživanje pokazuje da je u posljednje dvije godine čak 38 posto kanadskih korisnika Interneta obavilo on-line kupovinu automobila. Od toga je njih 16 posto putem Interneta nabavilo novi, a 22 rabljeni automobil.

"Ovako veliki postotak korištenja Interneta u svrhu kupovine automobila je vrlo značajan zbog toga što on-line Kanađani čine vrlo velik dio kupaca automobila", komentira Rhys Gibb, djelatnik Ipsos-Reida. "Zbog toga je Internet postao odlično sredstvo prodavača za utjecaj na veliku skupinu potencijalnih kupaca".

No istraživanje je u isto vrijeme naznačilo i ograničenja on-line kupovine jer je trećina ispitanika ukazalo na nemogućnost fizičkog dodira s automobilom kao veliki nedostatak. Daljnjih devet posto ispitanika kao nedostatak vidi nemogućnost probne vožnje automobila, njih osam posto zabrinuto je da podaci na Internetu možda nisu aktualni, a sedam posto izjavilo je da im nedostaje mogućnost komunikacije s prodavačima.

Internetom do većeg broja automobila

Ipak, 87 posto Kanađana koji su tražili automobil preko Interneta smatra da im je taj medij omogućio da vide više modela nego što bi to mogli da traže "uživo". Njih 82 posto ustvrdilo je da je Internet ispunio njihova očekivanja kao medij za informiranje o automobilima, a 81 posto će preporučiti Internet drugim ljudima kao kvalitetan alat za kupovinu automobila.

Tvrtka Jupiter Research je pak utvrdila kako su trećinu od četrdesetak milijuna rabljenih automobila koliko se godišnje proda u Sjedinjenim Američkim Državama kupci pronašli putem Interneta. Na temelju tog podatka oni su tada izračunali da će on-line tržište automobila u SAD vrijediti 531 milijun dolara do srpnja 2003.

Amerikanci i Britanci drže priključak

Izvori:
http://www.ipsos-reid.com/
http://www.jupiterresearch.com/
http://www.hitwise.com/
http://www.cospirit-research.com/
http://www.redsheriff.com/
http://www.forrester.com/

Ostale brojke koje je utvrdio Jupiter nešto su manje od onih u Kanadi, no još uvijek impresivne. Naime, 77 posto sudionika ankete izjavilo je kako su tražili proizvođača i model automobila putem Interneta. Njih 74 posto iskoristilo je Internet za uspoređivanje modela automobila, 65 posto je čitalo recenzije vozila, 59 posto je tražilo podatke o proizvođačima, 43 posto je pretraživalo distributere, a 26 posto je provjeravalo brojčano stanje na skladištu (u garaži).

Slično je u Velikoj Britaniji gdje se 83 posto kupaca automobila služi Internetom za istraživanje ponude (Cospirit Research), dok je u Australiji stanje manje povoljno; tamo automobile pretražuje 23,2 posto korisnika Interneta (RedSherrif).

Tvrtka Forrester Research je još u 2002. godini provela analizu ponašanja posjetitelja internetskih stranica s tematikom prodaje automobila u razdoblju od tri mjeseca. Analizirali su ponašanje 78 tisuća korisnika na 170 auto siteova i razgovarali sa 17 vlasnika auto siteova i proizvođača softvera. Utvrdili su da frekvencija i intenzitet on-line istraživanja mogu poslužiti kao kvalitetan indikator stvarne kupovine.

Pogrešne predodžbe

"Uobičajena predodžba o ponašanju korisnika dok on-line traže svoj budući automobil pogrešna je", komentira Mark Dixon Bünger, stariji analitičar u Forresteru. "Primjerice lojalni surferi i česte posjete siteova zapravo ukazuju na smanjenu mogućnost kupovine. Većina pravih kupaca dolazi u kratkim i intenzivnim posjetama i ne prtovoti mnogo vremena na auto siteovima.

Ponovljene posjete na auto siteovima su rijetkost jer 64 posto kupaca dovrši svoje istraživanje u najviše pet posjeta. Manje od četvrtine posjetitelja doista kupi auto u slijedeća tri mjeseca.

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum