SAP Global
SAP MAG 72, prosinac 2010.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

Vidimo se na društvenim mrežama

Piše: Marko Vuković, marko@fiktiv.hr

Iako društvene mreže više nisu novost, uvijek se iznova postavlja pitanje koji je najadekvatniji način predstavljanja tvrtke u tom mediju. Pošto se radi o izuzetno dinamičnom okruženju treba biti spreman na eksperimente, pogotke i promašaje. SAP je uz podršku studija Fiktiv zakoračio u to područje, spreman na sve što slijedi.

Kreiranjem profila na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Linkedin i YouTube tvrtka SAP otvorila je novi komunikacijski kanal prema korisnicima i partnerima. Svi s profilima na nekoj od ovih društvenih mreža mogu direktno pratiti novosti iz SAP svijeta. Redovito se ažuriraju informacije o poslovanju, konferencijama, radionicama, novim proizvodima i akvizicijama. U skladu s karakterom društvenih mreža, možete očekivati nešto neformalniji ton objava, a pošto se radi o dvosmjernom mediju veliki značaj pridaje se komunikaciji s partnerima i korisnicima.

Društvene mreže uvelike oblikuju način na koji doživljavamo svoje okruženje. Porodične, prijateljske i poslovne veze pretočene su u kvantificirane odnose putem kojih informacije putuju znatno brže i ciljanije. Mnogi će reći da takvo druženje ne može zamijeniti nedjeljni roštilj s prijateljima ili osmijeh nećaka kojeg vodite na pecanje i potpuno su u pravu. Društvene mreže ne treba promatrati kao supstitut društvenog života, već kao njegovu projekciju u svijet Mreže. Iskustvo sudjelovanja na nekoj od društvenih mreža puno je bliže našoj poslovnoj svakodnevnici, gdje su roba, novac i procesi u velikoj mjeri virtualni, kvantificirani i pretvoreni u informacije. Na sličan način kao što poslovni softver mijenja način na koji obavljamo radne zadatke, društvene mreže transformiraju poslovne i privatne odnose. Primjerice, pronalazak prijateljice iz djetinjstva putem Facebooka ne bi bio moguć bez digitaliziranog i inteligentnog sustava. Iako se radi o virtualnom iskustvu to ne umanjuje njegovu emocionalnu vrijednost, a informacije o prijateljici koje ćemo primiti putem Mreže vjerojatno će utjecati na naš odnos. I dok će jedni prigrliti ovaj pristup a drugi ga odbaciti, za tvrtke nema dileme. Statistike o broju korisnika Facebooka u Hrvatskoj govore same za sebe (www.checkfacebook.com. Ako žele biti tamo gdje su njihovi korisnici, tvrtke moraju razviti strategiju korištenja društvenih mreža i, što je važnije, usvojiti njihove paradigme.

U izvještaju “Budućnost socijalne Mreže”, analitičarske kuće Forrester, razvoj društvenih mreža promatra se kroz pet preklapajućih razdoblja:

  • Razdoblje društvenih odnosa – pojedinci se povezuju u grupe, dijele informacije
  • Razdoblje funkcionalnosti – pojavljuju se platforme i aplikacije, ali su izolirane na pojedine stranice/silose
  • Razdoblje kolonizacije – širenje na druge sustave koji preuzimaju informacije o korisnicima sa sustava društvenih mreža
  • Razdoblje društvenog konteksta – sustavi počinju uvažavati profile korisnika i servirati im personalizirane/kontekstualizirane sadržaje
  • Razdoblje društvenog poslovanja – utjecaj društvenih mreža na prodaju postaje presudan faktor kod odluke o kupovini, kompanije prilagođavaju nove generacije proizvoda zahtjevima korisnika

Budućnost ICT-a

Poslovni svijet, pa tako i poslovni softver, transformirati će se u skladu s tempom i standardima koje društvene mreže nameću. Konvergencija ova dva svijeta je izvjesna i potencijalno plodonosna za one koji su spremni. Nove generacije poslovnog softvera imaju priliku puno toga naučiti od društveno-mrežnih platformi koje na velikom uzorku korisnika doslovno stvaraju budućnost. Ciklus razvoja nove generacije njihovih platformi je izuzetno kratak i zapravo se radi o stanju "permanentne bete". Maksimalno utiliziraju SOA i nude ekstremnu razinu konfigurabilnosti stavljajući korisnika u privilegiranu poziciju. Uvode nove, jednostavne i intuitivne elemente sučelja koji preko noći postaju standardi industrije. Dostupne su uvijek i svugdje, bez obzira na platformu. Automatizirano se prilagođavaju geografskoj lokaciji korisnika. Prezentiraju podatke u realnom vremenu. Sve su to osobine koje će korisnici odrasli na društvenim mrežama očekivati od aplikacija na tržištu. Tome naravno treba pridodati i onu ključnu, da budu društveno umrežene. SAP već duži niz godina njeguje aktivan pristup poticanju aktivnosti svoje zajednice korisnika kroz SAP Community Network, osluškujući primjedbe, ideje i preporuke. Poticanje dvosmjerne komunikacije i na društvenim mrežama logičan je korak naprijed.

Vrijeme će pokazati koliko je ovo predviđanje točno, a sa sigurnošću se može ustvrditi da se neće jednako odraziti na sve tržišne niše. Također, može se primjetiti i razlika između domaćeg i međunarodnog tržišta, budući da u Hrvatskoj tek ulazimo u četvrtu fazu s Forresterove liste. No, vrijedi razmisliti o trendovima i uzeti u obzir neke ključne aspekate kod stvaranja strategije:

  • Ne oklijevajte – ako nećete vi, konkurencija će rado prigrliti zajednicu korisnika vaših proizvoda
  • Budite spremni na izloženost – svaki proizvod biti će izložen javnim kritikama i pohvalama korisnika, na uvid potencijalnim kupcima.
  • Pronađite saveznike – sve tržišne niše imaju svoje evanđeliste, napredne korisnike koji utječu na mišljenje većine.
  • Prilagodite se – budite spremni uzeti u obzir društvene mreže kao relevantno istraživanje tržišta ili barem pouzdan znak za alarm

Primjeri dobre prakse korištenja društvenih medija mogu se pronaći u svim sektorima, neki od njih i u domaćem internetskom prostoru. Bez obzira na industriju, komunikacija mora biti primjerena profilu tvrtke, prilagođena okruženju i ciljanoj skupini. Zbog toga, velika odgovornost pada na leđa community managera, osobe zadužene za provođenje strategije u djelo. Rastući je trend zapošljavanja mladih ljudi koji su organski prigrlili društvene medije, upravo na ovoj poziciji. Pred community managerima stoje brojni izazovi, prije svega uporno objašnjavanje svima u hijerarhijskoj strukturi tvrtke da nije dovoljno imati strategiju korištenja društvenih mreža ukoliko se ona ne provodi i prilagođava.


Ukoliko smo vas zainteresirali, potražite SAP Croatia na društvenim mrežama i pogledajte kako se opisano provodi u praksi:

http://www.facebook.com/pages/SAP-Croatia/106287469416475?ref=ts
http://twitter.com/sapcroatia
http://www.youtube.com/user/sapcroatia
http://www.linkedin.com/groups?gid=3034144&trk=myg_ugrp_ovr

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum