SAP Global
SAP MAG 5, listopad 2003.
Kontaktirajte SAP online ili
nazovite +(01)-4820-400
 
     
 

naslovnica | pošalji članak | ispis

O Internetu ovise top manageri, kupci više ne mogu bez njega


Web je postao sastavni dio
svakodnevnih strateških odluka

Možda će se čitatelju ovog teksta učiniti da je još prerano razmišljati o božičnoj sezoni, udarnom shopping razdoblju u godini, no sigurni smo da mnogi proizvođači i trgovci već itekako planiraju što će ponuditi krajem godine. Zbog toga su već brojne vodeće analitičke kuće objavile svoja predviđanja o ovogodišnjim božićnom trendovima.

Velik porast očekuje se u segmentu on-line kupnje, pa tako tvrtka Brand Keys predviđa da će polovica kupaca u SAD poklone nabavljati putem Interneta, što će donijeti petnaestpostotni porast u odnosu na 2002. godinu. Štoviše, oni su izračunali da će prosječan kupac u tom razdoblju potrošiti 710 dolara što predstavlja porast od devet posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Web se više utječe na poslovne odluke

Neposredno prije zaključenja novog SAPMAG-a objavljeno je i najnovije zajedničko istraživanje analitičkih kuća Forbes i GartnerG2 koje su tokom rujna istražile u kojoj se mjeri američki rukovoditelji oslanjaju na informacije s weba. Rezultati su gotovo zapanjujući jer je čak 51 posto ispitanika utvrdilo da je Internet njihov najvažniji izvor informiranja. Ostali, manje zastupljeni izvori informiranja su novine, magazini, televizija, radio i stručne publikacije.

Istraživanje ponude proizvoda u managera
Vrsta aktivnosti Svi ispitanici Niži management
Istraživanje konkurencije i industrijskih trendova 30 % 37 %
Web kao prvi izvor informacija i proizvodu/usluzi 30 % 34 %
Profesionalno čitanje marketinških e-poruka 26 % 28 %
Potraga za novim poslovnim partnerima 19 % 24 %
Izvor: Forbes.com i GartnerG2
U istraživanje je bilo uključeno 2,800 ispitanika među kojima je bilo 1,721 predsjednika Uprava i generalnih direktora, 236 potpredsjednika i 154 niža rukovoditelja.

"Novi podaci podupiru sve veći broj dokaza koji nam kazuju da smo došli do dodirne točke korištenja on-line i offline medija", komentirao je rezultate Jim Spanfeller, direktor tvrtke Forbes.com. "Sada možemo nedvosmisleno ukazati na web kao vodeći izvor informacija za današnje poslovne vođe".

Zanimljivo je da rukovoditelji koji su sudjelovali u istraživanju nisu previše zabrinuti zbog nedostatne sigurnosti Interneta; njih 68 posto koristi se Internetom za on-line bankarstvo kako bi plaćali račune i upravljali svojim bankovnim računima. Ipak, broj onih koji preko Interneta kupuju dionice ili poduzimaju druge vrste investicija preko Interneta bitno je manji – 39 posto. Čak i on-line reklamiranje bitno utječe na vodeće američke poslovne ljude: njih 61 posto reagira na reklame na Internetu ako zapaze nešto što ih zanima.

Prijašnje zajedničko istraživanje provedeno na 11 tisuća ispitanika, koje je provedeno u ožujku, donijelo je novo svjetlo na važnost Interneta kao medija o kojemu svakodnevno ovise poslovni ljudi. Gotovo polovina ispitanih rukovoditelja svakodnevno pristupa webu prije nego što pročita jutarnje novine i prije nego što uopće krene iz kuće u ured.

Internet kao reklama za klasične trgovce

Korištenje informacija
Vrsta aktivnosti Svi ispitanici Niži management
Prosljeđivanje zanimljivih on-line članaka kolegama i prijateljima 38 % 40 %
Čitanje poslovno financijskih vijesti na webu 30 % 35 %
On-line proivjera portfolija 27 % 33 %
Čitanje poslovno financijskih newslettera 31 % 37 %
Sudjelopvanje u on-line chatu 12 % 10 %
Izvor: Forbes.com i GartnerG2

Zanimljiva je i analiza utjecaja Interneta na klasičnu kupovinu koju je provela tvrtka Dieringer Research Group. Oni su u svom istraživanju uzorka od dvije tisuće američkih potrošača utvrdili da je utjecaj koji Internet ima na klasičnu trgovinu pedeset posto veći od iznosa koji je utrošen na on-line kupovinu. Drugim riječima, svaki dolar koji je potrošen na Internetu klasičnim trgovcima donosi dolar i pol u njihove dućane. Dok su američki kupci prošle godine na Internetu utrošili 93,1 milijardu dolara, u pravim su trgovinama ostavili 137,6 milijardi.

Pored toga, čak 45 posto odraslih američkih surfera promijenilo je svoj stav o pojedinim brandovima na temelju informacija koje su pronašli na Internetu. Postotak je još veći u ozbiljnih on-line kupaca: šezdeset posto korisnika koji godišnje na Internetu potroše više od 500 dolara smatra da se njihov stav o proizvodima promijenio zbog informacija koje su pronašli na mreži svih mreža.

Štoviše, vrijednost internetske trgovine premašila je iznos koji se potroši na katalošku kupnju. Dok on-line kupci u prosjeku godišnje naprave 15,8 narudžaba, kataloški kupci naprave ih svega 5,3.

Tokom rujna tvrtka Gallup provela je istraživanje na uzorku od nešto više od tisuću američkih potrošača koje naznačava daljnji rast maloprodaje. Utvrdili su da 27 posto korisnika namjerava smanjiti svoju potrošnju, dok njih 25 posto kani potrošiti više novaca. To na prvi pogled možda ne izgleda previše optimistično, no ovi su rezultati bolji od onih iz svibnja ove godine kada je 28 posto kupaca planiralo smanjiti potrošnju, a svega njih 19 posto je namjeravalo potrošiti više novca.

Info:

http://www.forbes.com/

http://www.gartnerg2.com/

http://www.survey.com/

http://www.census.gov/

http://www.comscore.com/

http://www.nielsen-netratings.com/

 

S druge strane, analitičari iz kuće BIGresearch s nešto manje optimizma gledaju na trendove potrošnje. Oni su proveli istraživanje, također u rujnu, na uzorku od 7500 potrošača i utvrdili svega njih sedam posto namjerava potrošiti više. Njih 38 posto je pak izjavilo da se namjerava zadržati ui granicama prošlogodišnje potrošnje, a 31 posto se nada da će potrošiti manje novca nego lani.

Daljnji porast e-commercea

Na sve se to nadovezuje analiza tvrtke Forrester Research koja predviđa daljnji porast e-commerce prometa u SAD tokom slijedećih pet godina, do 2008. To se predviđanje prije svega temelji na očekivanom porastu baze on-line potrošača, ali i nastojanjima internetskih trgovina da optimiziraju on-line kupovinu.

 Forrester predviđa da će porast on-line potrošnje u slijedećih pet godina bilježiti prosječnu stopu porasta od devetnaest posto i u 2008. bi trebala doseći ukupnu vrijednost od 229 milijardi američkih dolara. Za usporedbu, u 2003. se očekuje ukupna vrijednost on-line trgovine od 95,7 milijardi. U 2008. on-line prodaja će činiti oko deset posto ukupne prodaje u SAD.

Nadalje, u slijedećih pet godina društvu on-line potrošača svake će se godine prodružiti oko pet milijuna američkih kućanstava, a u 2008. ukupan broj kućanstava koje će kupovati na Internetu iznosit će 63 milijuna. Tome će pridonijeti sve šire korištenje širokopojasnog Interneta koji donosi veće mogućnosti istraživanja Interneta.

Promijenit će se i opća slika on-line kupovine. Umjesto klasičnih kategorija kao što su knjige i avio karte, sve će se više na Internetu kupovati hrana, piće, sportska oprema i kućanski uređaji.

Suočeni s porastom zanimanja potrošača, on-line trgovci će morati optimizirati svoje siteove i uložiti značajna sredstva u njihovu optimizaciju i prilagođavanje korisnicima.

Online prodaja odjeće u SAD, srpanj 2003.
  Sve lokacije Dom Posao Fakultet
Broj korisnika 147,455 127,803 48,993 10,319
Odjeća ukupno 34,176 23,276 10,782 2,318
Otto Gruppe 4,260 2,794 1,535 169
Limited Brands 3,684 2,355 1,185 341
OLDNAVY.COM 3,666 2,210 1,267 207
Alloy 2,602 1,787 798 151
Gap Online 2,419 1,602 718 221
Foot Locker 2,327 1,613 582 243
Nike 1,998 1,270 676 156
LLBEAN.COM 1,626 1,058 574 79
AE.COM 1,604 1,047 451 185
FREDERICKS.COM 1,595 1,080 442 111
NORDSTROM.COM 1,542 1,032 465 121
CHADWICKS.COM 1,430 885 569 53
ABERCROMBIEANDFITCH.COM 1,399 931 348 185
ZAPPOS.COM 1,332 846 463 92
Lands End 1,242 980 265 52
Izvor: comScore Media Metrix

© grafike: SAP AG

 

 
 

Copyright/Trademark  |  Privacy  |  Impressum